Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Opprettet en tråd i går, men fikk ikke så mye svar fra dere som faktisk har operert/trukket tenner. Husker dere hvordan det var med alkohol? Vil så gjerne ta noen øl i kveld, og opererte på torsdag. Legen sa ingenting om det.
Amens Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Det skal nok være uproblematisk ja. Lykke til^_^
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har trukket to og operert ut de to andre visdomstennene. Dette ble gjort i to omganger og jeg både spiste og drakk som normalt begge gangene. Var selvsagt litt vondt å tygge innimellom, men gikk helt fint å spise vanlig mat. Hadde lett tatt meg en fest som innebar alkohol ja. Anonymous poster hash: 7d6c3...49c
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Det går bra ja. Og du fikk ingen beskjed om å holde deg unna alkohol? Enkelte påstår jo at man skal holde seg borte fra alkohol i en hel uke.
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Det skal nok være uproblematisk ja. Lykke til^_^ Det er det? Enkelte sier jo at alkohol vil gi etterblødninger ved at alkohol tynner ut blodet, som gir fare for infeksjon.. Men jeg tar jo sterkt munnskyll to ganger daglig, så ser ikke helt at det er en risiko sånn sett?
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har trukket to og operert ut de to andre visdomstennene. Dette ble gjort i to omganger og jeg både spiste og drakk som normalt begge gangene. Var selvsagt litt vondt å tygge innimellom, men gikk helt fint å spise vanlig mat. Hadde lett tatt meg en fest som innebar alkohol ja. Anonymous poster hash: 7d6c3...49c Jeg har både trukket og operert ut selv, så det er ikke noe problem med mat etc. FIkk bare høre at man ikke skulle drikke alkohol på en uke, av noen venner, og da ble jeg litt usikker. Men så har jeg jo også blitt fortalt at man skal holde seg unna sterk mat den første uken, og jeg spiste indisk i går
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Og du fikk ingen beskjed om å holde deg unna alkohol? Enkelte påstår jo at man skal holde seg borte fra alkohol i en hel uke. Hørte ingenting om det, men jeg tok ikke noe blautfyll da, bare noen glass øl.
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Hørte ingenting om det, men jeg tok ikke noe blautfyll da, bare noen glass øl. Jeg drikker sjeldent, så tviler på at det blir så mye fyll.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Jeg drikker sjeldent, så tviler på at det blir så mye fyll. Da er du utenfor fare.
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Da er du utenfor fare. Så det at alkohol løser opp sting etc, det er bare tull? Blir så nervøs av å høre alt folk påstår kan skje av litt alkohol
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Går sikkert an å drikke litt sålenge det ikke er sprit, sikkert.. Anonymous poster hash: 1772d...ca8
Gjest Heartbeat Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville holdt meg unna alkohol. Har operert ut på sykehus samt trekt ut hos tannlegen visdomstenner. Hovnet opp over halve ansiktet etter operasjonene, mens jeg ved å "bare" trekke ikke opplevde så mye smerte og hovenhet. Men fikk beskjed om å ikke tygge på den siden og å skylle grundig med saltvann etter hvert måltid for å unngå opphopning av mat der eller bakterier. Ville absolutt ikke ha drukket alkohol. Men nå har jeg bare erfaring med mine trekninger og operasjoner og jeg måtte ha sterke smertestillende og hadde aldri klart å dratt ut på byen og drukket .
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ville holdt meg unna alkohol. Har operert ut på sykehus samt trekt ut hos tannlegen visdomstenner. Hovnet opp over halve ansiktet etter operasjonene, mens jeg ved å "bare" trekke ikke opplevde så mye smerte og hovenhet. Men fikk beskjed om å ikke tygge på den siden og å skylle grundig med saltvann etter hvert måltid for å unngå opphopning av mat der eller bakterier. Ville absolutt ikke ha drukket alkohol. Men nå har jeg bare erfaring med mine trekninger og operasjoner og jeg måtte ha sterke smertestillende og hadde aldri klart å dratt ut på byen og drukket . Jeg trenger ikke smertesstillende nå, og har ikke veldig vondt lenger heller, så. Det eneste jeg bekymrer meg over er om det er farlig å drikke et par dager etter.
Gjest Heartbeat Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 Jeg trenger ikke smertesstillende nå, og har ikke veldig vondt lenger heller, så. Det eneste jeg bekymrer meg over er om det er farlig å drikke et par dager etter. Generelt etter trekking av visdomstenner er det å holde seg unna aktivitet og alkohol i 24 timer, så er det etter det, regner jeg med det går bra
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Generelt etter trekking av visdomstenner er det å holde seg unna aktivitet og alkohol i 24 timer, så er det etter det, regner jeg med det går bra Ja, det har jeg også lest flere steder. Takk for svar!
Gjest Heartbeat Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 Ja, det har jeg også lest flere steder. Takk for svar! Ja, men da er det bare å drikke i vei
Charmander Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har trukket alle, og dro på fylla samme dag som jeg hadde tatt ut den ene. Det var lite smart, drakk endel sprit og siden det er blodfortynnende så begynte jeg å blø. Når jeg våknet dagen etter hadde jeg blod i hele ansiktet store deler av sengen og hodeputen var gjennomvåt med blod og måtte kastes. Ta det rolig den dagen du trekker, dagen etter og dagen før kan du gjøre hva du vil. :-)
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 Ja, men da er det bare å drikke i vei Haha, det blir i såfall kun øl Ikke greit å vite hva som er rett når tannleger er såpass uenige.
Gjest Linn Cathrin Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Jeg har trukket alle, og dro på fylla samme dag som jeg hadde tatt ut den ene. Det var lite smart, drakk endel sprit og siden det er blodfortynnende så begynte jeg å blø. Når jeg våknet dagen etter hadde jeg blod i hele ansiktet store deler av sengen og hodeputen var gjennomvåt med blod og måtte kastes. Ta det rolig den dagen du trekker, dagen etter og dagen før kan du gjøre hva du vil. :-) Hørtes ut som en lur ide Jeg gjorde det på torsdag, så er jo gått litt tid nå. Tror det er anbefalt å holde seg unna alkohol 24-48 timer etter operasjon/trekking. Forresten, er det kun sprit som er blodfortynnende, eller gjelder det all alkohol?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå