Gå til innhold

Lære fransk på egenhånd?


Lully

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Jeg lærte fransk på skolen, men dette var helt elementært fransk som været og interesser og sånt. Nå vil jeg gjerne lære meg fransk ordentlig, på en flytende og kommunikativt nivå. Jeg er innstilt på å lære meg språket på egenhånd, men hvordan skal jeg gå frem? Jeg er så og si nybegynner. Finnes det internettsider hvor man kan lære fransk? Eller skal jeg bestille lærebøker på nett?

Tusen takk for tips :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hulderjenta

Du kan laste ned appen Duolingo eller gå til www.duolingo.com - veldig bra opplegg synes jeg, og helt gratis (og reklamefritt)! :-)

Jeg har selv frisket opp ungdomsskolefransken min de siste månedene, og har kommet et lite stykke videre. Det er langt unna til jeg kan snakke om alt og ingenting, naturligvis, men alle bekker små osv. Du taper ikke noe på å teste det ut i alle fall.

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Duolingo-appen er lastet ned, og jeg er klar for franske disney-filmer :D

Memrise-appen kan også anbefales. :)

Anonymous poster hash: 671c4...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lydbok som du hører på når du er ute og går, når du gjør husarbei og når du legger deg.



Anonymous poster hash: 44160...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon selv. Kan litt mer enn basic riktignok, ettersom jeg bodde der en periode. Men vil bli flytende, slik at jeg også kan sette det opp på CV.

Rosetta Stone er ganske populært, så tenkte å ta en titt. Evt. et deltidskurs som er intensivt.



Anonymous poster hash: 0f59a...b12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte mye tysk fra scratch på egenhånd, så det er mulig :)

Trikset mitt var å finne musikk, kjendiser og filmer jeg likte. Jeg var altså omringet av tysk hver dag, og det på en gøy måte. Lærte meg sangtekster, så på intervjuer og fikk tyske nettvenner.

Hva om du gjør det samme på fransk? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...