AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #121 Skrevet 21. januar 2014 Det synes jeg høres totalt ulogisk ut. Om man f.eks. har noen på facebook som man ikke har sett på noen år og som man ikke chatter/snakker med, plutselig går igjennom en traumatisk krise - så er det ulogisk å skrive noen trøstende ord, være seg i form av engler, stjerner, himmel og lignende? Eller er det selve ordbruken i seg selv som er ulogisk? Hva ville ha vært logisk da? Bruke "nøytrale" ord som kondolerer? Siden man ikke kommenterer på trivielle ting som mange skriver på facebook så er det helt far out å kommentere med slike trøstende ord i en annen setting? Jeg bare spør for å dobbeltsjekke at både du og jeg forstod innleggene til hverandre Anonymous poster hash: b9333...38b
Gjest Riskjeks Skrevet 21. januar 2014 #122 Skrevet 21. januar 2014 Om man f.eks. har noen på facebook som man ikke har sett på noen år og som man ikke chatter/snakker med, plutselig går igjennom en traumatisk krise - så er det ulogisk å skrive noen trøstende ord, være seg i form av engler, stjerner, himmel og lignende? Eller er det selve ordbruken i seg selv som er ulogisk? Hva ville ha vært logisk da? Bruke "nøytrale" ord som kondolerer? Siden man ikke kommenterer på trivielle ting som mange skriver på facebook så er det helt far out å kommentere med slike trøstende ord i en annen setting? Jeg bare spør for å dobbeltsjekke at både du og jeg forstod innleggene til hverandre Anonymous poster hash: b9333...38b Jeg synes det ville vært logisk ikke å kommentere i det hele tatt, hvis det er folk man ikke har hatt kontakt med på lenge. Men det er tydeligvis mange som er uenige med meg der, for jeg har sett det flere ganger på FB - når noen opplever noe vanskelig (være seg sykdom, dødsfall, skilsmisser osv), hagler det inn kommentarer fra gud og hvermann. Jeg personlig får inntrykk av at det er mye sensasjonslyst... Bruken av engle-metaforer, hjerter osv føles fullstendig unaturlig og rart for meg uansett om jeg kjenner folk eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #123 Skrevet 27. januar 2014 Var det et implisitt svar til meg? Om at jeg disser mennesker som omtaler sine avdøde barn som engler? Er det ikke nettopp det du gjør da...? Anonymous poster hash: 22c61...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå