Gå til innhold

Skifte vindusviskere


Green Lady

Anbefalte innlegg

Vindusviskerne mine er på overtid, og trengs desperat å skiftes. Jeg spurte på et verksted hva du skulle ha for selve vindusviskere og jobben, og det var 650 kr. Synes det var ganske dyrt. Så det må jo være mulig å skifte dem selv? Noen som kan forklare meg hvordan man skifter vindusviskere? :) Og hva man skal se etter sånn at man får kjøpt riktige viskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg gjorde det kjøpte jeg viskere på Torshov Bilrekvisita. Spurte guttungen i kassa, som søkte opp etter bilmerke og modell for å finne riktig type. Bruksanvisning fulgte med i pakka, selv om det var litt vanskelig å få åpnet selve viskeren (er en kloss som må opp). Tror jeg betalte rundt kr 500,- tilsammen for viskere foran og bak.



Anonymous poster hash: 72330...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte sist på en bensinstasjon. Ante ikke hva vi trengte men hun som jobbet der ble med ut og så på bilen og så hvilke vi trengte, vi betalte for de i kassa og hun gikk ut og monterte de. Kjempe service. Husker ikke hvor mye vi betalte, men det var ikke så mye og det var kun for vindusviskerne, ikke selve jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke mye for vindusviskere på biltema/bilxtra/bensinstasjon, og så står det gjerne på pakka hvordan du gjør det. Jeg har alltid gjort det selv og det er ikke vanskelig, ev. kan du høre om de på butikken har tid til å vise deg.

En enkel måte å finne ut hvilken type vindusviskere du trenger, er å gå inn på biltema sine hjemmesider under kategorien bil og skrive inn registreringsnummeret til bilen. Da kommer alt av vindusviskere/lyspærer/annet utstyr som passer din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig, nei.

Koster vel rundt en 50-lapp for nye viskere på biltema. Skal du ha "merke"-viskere, så vet jeg at de har de samme på Europris som på bensinstasjonen, bare mye billigere.



Anonymous poster hash: b16fd...899
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vindusviskere koster stortsett 2-300kr per visker dersom du kjøper dem på bensinstasjon. Er ikke så veldig mye billigere andre steder heller. Med mindre du kjøper hos biltema e.l.

Alle som selger viskere har en katalog som viser hvilke du skal ha til din bil.

Det er veldig lett å bytte selv. Jeg har aldri overlatt dette til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg som er en kløne av dimensjoner kan bytte viskere selv, er bare å vippe de av en sånn krok som det er en slags kloss på og vips, nye på plass! Står veldig enkelt forklart på pakken også, og tar knapt 5 min første gang man gjør det, inkludert tid å studere bruksanvisninga, dette klarer du :) :)



Anonymous poster hash: c1dbf...63f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kjøper du de på Biltema, de holder like lenge som de du kjøper på bensinstasjonen og gjør en like bra jobb på ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker disse (noe som ligner hvertfall) og jeg har vært på flere steder på jakt etter de. Men måtte gi opp og jeg måtte gå til en bmw forhandler.

Lenge siden sist jeg var innom men prisen var vel noe av det du nevnte, og det var en pakke med venstre og høyre. Ikke kun for én visker altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt å skifte selv, og det er som regel monteringsanvisning med i pakken. Hvis du ikke klarer det, pleier ansatte på bensinstasjoner å ha greie på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å bytte, følger ofte med monteringsanvisning. Ellers er det ikke så vanskelig å bare se på hvordan de sitter før du løsner de gamle.

Flere bilrekvistabutikker reklamerer også med at de bytter dem for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Vindusviskere klarer til og med jeg og bytte. Hihi. Det er ikke vanskelig, følger med bruksanvisning. Hvis ikke kan jeg anbefale mekonomen. De har bra priser og hjelper gjerne til syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39kr-viskerne på Biltema vant vel en storstilt test i VG en gang? Jeg bruker de til 89kr og er veldig godt fornøyd.

Anonymous poster hash: 64df7...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...