AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Jeg pleier å hoppe over mensen ganske mye ved å starte dirkete på et nytt brett. Idag skal jeg egentlig begynne på nytt brett men så har jeg klusset det til litt... Pleier å ta p-pillene på morgenen. Glemte den både på tirsdag og onsdag. Tok derfor tirsdagens pille natt til torsdag, tok onsdagsen pille 12 timer etterpå (på dagen på torsdag) og tok torsdagens pille natt til fredag. Hadde samleie igår kveld med samboer. Var på toalettet inatt og oppdaget at jeg blødde, typ mensenblod. Har ikke blødd noe mer hittil idag. Men hva gjør jeg nå? Synes jeg kjenner at jeg litt mensenmage som jeg kaller det.. Kan jeg begynne på det nye brettet? Anonymous poster hash: facb4...36a
isbjørnungen Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Tror ikke det er farlig å ha under 7 dagers pause når man har mensen (husker ikke kilden til hvor jeg leste det, men det var en artikkel skrevet av gynekolog eller noe i den duren), men vet ikke nøyaktig hvor mange dager du kan kutte av.. Nå har du jo uansett mensen, så det skader jo ikke å ta pause i et par dager? Begynne på nytt brett på mandag, feks. Gravid blir du nok ihvertfall ikke uansett (hvis det var et spørsmål), i og med at du hoppet over forrige runde.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Tok derfor tirsdagens pille natt til torsdag, tok onsdagsen pille 12 timer etterpå (på dagen på torsdag) og tok torsdagens pille natt til fredag. Anonymous poster hash: facb4...36a Hvorfor gjorde du det? Man skal jo ta dem samtidig, så fort du merker at du har glemt dem. Anonymous poster hash: 2e0dc...b17
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Er ikke så redd for å ha blitt gravid. Lurer mer på hva som skjer om jeg fortsetter på et nytt brett idag, om mensen vil komme fordi jeg har klusset eller om den stopper opp Takk for svar! Anonymous poster hash: facb4...36a
isbjørnungen Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Gjetter på at mensen kommer uansett, ihvertfall hvis du har begynt å litt blø allerede.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Hvorfor gjorde du det? Man skal jo ta dem samtidig, så fort du merker at du har glemt dem. Anonymous poster hash: 2e0dc...b17 Kan man det altså? Det visste jeg ikke..Så for meg av en eller annen grunn at det ble østrogenoverkill Men da vet jeg det til neste gang, så takk for tipset Anonymous poster hash: facb4...36a
globalagogo Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Hæ du skal ikke ta mange samtidig nei:p hvertfall ikke de med ekstra østrogen 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 hvilke p-piller går du på? Anonymous poster hash: 2e0dc...b17
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 hvilke p-piller går du på? Anonymous poster hash: 2e0dc...b17 Jeg staver det sikkert litt feil nå; microgynon (microgyneon?).. Anonymous poster hash: facb4...36a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 "Dersom du har glemt to piller i uke 1 eller 2 bør du ta siste glemte tablett så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig) og ta neste tablett til vanlig tid. Bruk ekstra prevensjon (barrieremetode, f.eks. kondom) i tillegg de neste syv dagene. Dersom du har glemt piller i uke 3 kan ett av følgende to alternativer følges uten at du trenger å benytte ekstra prevensjon i tillegg: 1. Ta siste glemte tablett så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig), og ta neste tablett til vanlig tid. Start på neste brett med en gang det påbegynte brettet er oppbrukt. Det skal med andre ord ikke gjøres noe opphold mellom brettene. Du vil sannsynligvis ikke få noen bortfallsblødning før du er ferdig med det andre brettet, men du kan oppleve småblødninger og gjennombruddsblødninger på dager du tar tabletter. 2. Du kan også slutte å ta tabletter fra brettet og begynne på neste brett etter en tablettfri periode på opptil 7 dager (inklusiv de dagene du glemte tabletten)." Anonymous poster hash: 2e0dc...b17
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Jeg staver det sikkert litt feil nå; microgynon (microgyneon?).. Anonymous poster hash: facb4...36a Jeg går også på denne, og nei, du skal ikke ta begge samtidig. Hvis jeg har glemt p-pillen dagen før, tar jeg gårsdagens pille med engang.. så på kvelden (iverfall ikke under 12 timer etterpå) tar jeg dagens p-pille :-) Anonymous poster hash: 06018...2f7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 "Dersom du har glemt to piller i uke 1 eller 2 bør du ta siste glemte tablett så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig) og ta neste tablett til vanlig tid. Bruk ekstra prevensjon (barrieremetode, f.eks. kondom) i tillegg de neste syv dagene. Dersom du har glemt piller i uke 3 kan ett av følgende to alternativer følges uten at du trenger å benytte ekstra prevensjon i tillegg: 1. Ta siste glemte tablett så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig), og ta neste tablett til vanlig tid. Start på neste brett med en gang det påbegynte brettet er oppbrukt. Det skal med andre ord ikke gjøres noe opphold mellom brettene. Du vil sannsynligvis ikke få noen bortfallsblødning før du er ferdig med det andre brettet, men du kan oppleve småblødninger og gjennombruddsblødninger på dager du tar tabletter. 2. Du kan også slutte å ta tabletter fra brettet og begynne på neste brett etter en tablettfri periode på opptil 7 dager (inklusiv de dagene du glemte tabletten)." Anonymous poster hash: 2e0dc...b17 Kan jeg spørre om hvor du har hentet dette ifra? Om det kanskje gjelder for en annen type? Jeg går også på denne, og nei, du skal ikke ta begge samtidig. Hvis jeg har glemt p-pillen dagen før, tar jeg gårsdagens pille med engang.. så på kvelden (iverfall ikke under 12 timer etterpå) tar jeg dagens p-pille :-) Anonymous poster hash: 06018...2f7 Av en eller annen grunn tenkte jeg også at det var en 12timers regel så det er den jeg har fulgt de siste dagene. Anonymous poster hash: facb4...36a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Dette fant jeg på felleskatalogen sin nettsiden, pakningsvedslegg microgynon: Dersom du har glemt én tablett i uke 3. Ett av følgende to alternativer kan følges uten at du trenger å benytte ekstra prevensjon i tillegg: 1. Ta den tabletten du har glemt så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig), og ta neste tablett til vanlig tid. Start på neste brett med en gang det påbegynte brettet er tomt. Det skal med andre ord ikke gjøres noe opphold mellom brettene. Du vil sannsyligvis ikke få noen bortfallsblødning før du er ferdig med det andre brettet, men du kan oppleve småblødninger og gjennombruddsblødninger på dager du tar tabletter. Så da kan man jo ta flere enn 1 p-pille samtidig. Anonymous poster hash: facb4...36a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Og videre står det at om man har glemt mer enn en tablett så skal man rådføre seg med lege..Er ikke det litt å overdrive da..? Hvorfor skal man rådføre seg med lege? I fare for graviditet? Kan man ikke bare benytte kondom da? Og har man glemt en tablett og det er over 12 timer siden den ble tatt så skal man fullføre brettet (dette gjelder for uke 3) og starte på et nytt brett med en gang, altså skippe den pillefrie perioden. Anonymous poster hash: facb4...36a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Siden det gikk mer enn 36 timer fra en pille til jeg tok neste burde vi vel ha benyttet kondom igår ser jeg nå.. Og der går jeg helga imøte med litt panikk..Min egen feil. Anonymous poster hash: facb4...36a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Kan jeg spørre om hvor du har hentet dette ifra? Om det kanskje gjelder for en annen type? Av en eller annen grunn tenkte jeg også at det var en 12timers regel så det er den jeg har fulgt de siste dagene. Anonymous poster hash: facb4...36a Klara-klok.no Microgynon. Står også i pakningsvedlegget. Det samme gjelder de fleste p-piller. Anonymous poster hash: 2e0dc...b17
Gjest avocadoen Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Jeg staver det sikkert litt feil nå; microgynon (microgyneon?).. Anonymous poster hash: facb4...36a Da ville jeg tatt en pause på 5 dager. Det er uansett ikke farlig å glemme opp til 4 piller i uke 2 og 3 på brettet når du ikke har hoppet over forrige gang, men nå har du jo hoppet over så da er det ikke noe å tenke på.
Gjest avocadoen Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Siden det gikk mer enn 36 timer fra en pille til jeg tok neste burde vi vel ha benyttet kondom igår ser jeg nå.. Og der går jeg helga imøte med litt panikk..Min egen feil. Anonymous poster hash: facb4...36a Neida, siden du hoppet over forrige menstruasjon er det ingenting og tenke på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå