Gå til innhold

Korrigere syn som voksen


Gjest bustyvel

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Jeg lurer på om man kan trene opp et øye ved f.eks. å bruke lapp foran det gode øyet (bruke det dårlige) noen timer om dagen, selv som voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det går ikke. Lapptrening må skje i den kritiske alderen med hensyn til utviklingen av øyet, denne er mellom 3-7 års alderen. Etter det er det dessverre lite vits.

Men litt avhengig av hva synsproblematikken din er, så kan man trene opp øynene på andre måter. Har du for eksempel problemer med samsynet så finnes det måter å trene opp øynene, som også fungerer på voksne.



Anonymous poster hash: fbaef...176
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Ja, sliter litt med samsyn + at jeg ser dårligere på det ene øyet. Brukte lapp som liten, og har blitt mye bedre altså :) Har du noen tips til hvordan samsyn kan trenes, eller bør jeg oppsøke optiker/øyelege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ser dårligere på det ene øyet er det nok ikke så mye å gjøre med nå, men samsynet kan trenes opp ja. Kan ikke gi deg noen tips da jeg ikke vet hvilken samsynsproblematikk du har, da det finnes en del forskjellige tilstander. Oppsøk gjerne en optiker og be om skikkelig samsynstesting så blir det avdekket hvilken type det er, og om det er noe trening som kan funke :).

Anonymous poster hash: fbaef...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...