Gå til innhold

hvor bo i roma, barcelona og paris?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil bo sentralt og i gåavstand til det meste. Hvilke områder anbefaler dere som har vært der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan svare for Roma. Så lenge dere bor i områdene rundt Campo di Fiori, Pantheon og Piazza Navona er dere i gåavstand til stort sett alt. Men personlig liker jeg bedre Trastevere, over elven. Vi gikk overalt defra også. Ellers er trikken et godt transportmiddel i Roma.

Skrevet (endret)

Kan svare for Paris.

Jeg har som regel bodd i det 7 arrondissement. Det er sentralt, left bank, høy standard og har endel parisere. Det er eksklusivt og koster selvsagt litt, men det gjør alle sentrale områder av Paris. Du har både noen varehus samt veldig mange koselige småbutikker. Du er nær elven og kan spasere over broen.

5 og 6 arrondissement er hyggelig, men dette omfatter altså Latinerkvarteret og det er som regel stappfullt av turister.

8 bør du ikke bo, området rundt Champs Élyseés er bare for shopping.

16 arrondissement er et boligområde med høy standard som også er en mulighet - veldig fransk - men kanskje litt upersonlig og stille for en som ikke kjenner byen.

Endret av Marie90
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg kan svare for barcelona.. Vi bodde på hotel barcelona princess, det ligger i enden av handlegaten diagonal, gåavstad til strand, kan også gå til byen, men rett ved siden av ligger metro stajonene på rekke og rad..

Skrevet

Takk for bra svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...