Gå til innhold

Sidestiller barn med dyr

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, statistisk sett er sannsynligheten større for det. Det gjelder så klart for single barnløse mennesker også, men spesielt for de som er single på tross av at de har barn. Finnes så klart mange grunner til å være både barnløs singel og alenemor, men statistisk sett vil nok sjansen være vesentlig høyere for at disse menneskene er vanskelige å ha med å gjøre. Jeg ville helst ha leiet ut til par, barnløse eller ei.

Vis meg den statistikken.

Anonymous poster hash: 88537...932

Videoannonse
Annonse
Gjest LongJohnson
Skrevet (endret)

Vis meg den statistikken.

Det kalles sunn fornuft. Det å kunne holde på et forhold krever en viss evne til samarbeid, at man ikke er for vanskelig å ha med å gjøre, så statistisk sett vil folk som er i forhold garrantert være jevnt over "bedre" mennesker enn de som er single, og spesielt de som er single med barn.

Endret av LongJohnson
  • Liker 1
Skrevet

Jo, statistisk sett er sannsynligheten større for det. Det gjelder så klart for single barnløse mennesker også, men spesielt for de som er single på tross av at de har barn. Finnes så klart mange grunner til å være både barnløs singel og alenemor, men statistisk sett vil nok sjansen være vesentlig høyere for at disse menneskene er vanskelige å ha med å gjøre. Jeg ville helst ha leiet ut til par, barnløse eller ei, med eller uten dyr.

Hvilken statistikk sier alenemødre er mer furtne enn oss andre?

Skrevet

No affence til mine venner som er alenemødre, men jeg må få si at min "personlige" statistikk tilsier at de sutrer mer enn de som ikke er alenemødre... Særlig når det kommer til penger!

• Liker 2
Skrevet

Hittil har hunden ødelagt 2 dørlister. Hva har babyen ødelagt? Ingenting.

Hvem har du passet best på da? Ungen. Hunder ødelegger bare ting hvis du gir dem mulighet til det. Heller en ansvarsfull hundeeier, enn en hvilken som helst barnefamilie.

Finnes nok ikke statistikk, men jeg kan skilte med mine empiriske data om at jeg har 4 alenemødre i vennekretsen som furter konstant :fnise: Jeg vil påstå det er en testbar hypotese, om noen vil sjekke.

Anonymous poster hash: e7ddb...1f7

• Liker 4
Skrevet

Det er nesten umulig å få kastet ut en voksen med barn fra utleieleilighet hvis de ikke betaler for seg feks. Det er mye mindre risiko å ta å leie ut til en med hunder eller katter, samt at man da slipper å tenke på lydnivå før 23 som er vanlig.

Anonymous poster hash: a508b...3e9
  • Liker 5
Skrevet

Det kalles sunn fornuft. Det å kunne holde på et forhold krever en viss evne til samarbeid, at man ikke er for vanskelig å ha med å gjøre, så statistisk sett vil folk som er i forhold garrantert være jevnt over "bedre" mennesker enn de som er single, og spesielt de som er single med barn.

For et idiotisk innlegg.

Og drtte våset du gulpet opp, vil du påstå at er en meget god kilde til dine påståelser? Det kommer jo kun fra deg.

VIS MEG STATISTIKKEN, ikke noe du sitter og finner på i ditt eget hode. Sta ti sti kk

• Liker 1
Gjest LongJohnson
Skrevet

For et idiotisk innlegg.

Og drtte våset du gulpet opp, vil du påstå at er en meget god kilde til dine påståelser? Det kommer jo kun fra deg.

VIS MEG STATISTIKKEN, ikke noe du sitter og finner på i ditt eget hode. Sta ti sti kk

Hvorfor skal jeg gidde å søke opp empirisk bevis for noe som er så selvsagt?

• Liker 5
Skrevet

No affence til mine venner som er alenemødre, men jeg må få si at min "personlige" statistikk tilsier at de sutrer mer enn de som ikke er alenemødre... Særlig når det kommer til penger!

Hvem har du passet best på da? Ungen. Hunder ødelegger bare ting hvis du gir dem mulighet til det. Heller en ansvarsfull hundeeier, enn en hvilken som helst barnefamilie.

Finnes nok ikke statistikk, men jeg kan skilte med mine empiriske data om at jeg har 4 alenemødre i vennekretsen som furter konstant :fnise: Jeg vil påstå det er en testbar hypotese, om noen vil sjekke.

Ja, ja, ingen av de aleneforeldrene jeg omgåes furter mer enn f.eks undertegnede.

Skrevet

Hittil har hunden ødelagt 2 dørlister. Hva har babyen ødelagt? Ingenting.

Mens hos min bror har ungene ødelagt terrassedør, svære hakk i parketten, revet tapet, tegnet på tapet med tusj, hull i en dør, trappa har masse hakk i seg etter ungene har hevet ting ned trappa, ene toalettet deres er ødelagt fordi ungene har stappet masse tull nedi der og skylt ned, de har plukket vekk silikonkantene på noen vinduer.

Mine to hunder har ikke ødelagt noe som helst de 10 årene de har vært hos meg.

Så etter egen erfaring ville jeg heller leid ut til noen med dyr.

Anonymous poster hash: abc51...7ce

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal jeg gidde å søke opp empirisk bevis for noe som er så selvsagt?

Vel, da kan en vel like gjerne påstå at det du farer med er rent bull. Og det er så selsagt at det er som godt som fastslått! :)

• Liker 2
Skrevet

Du kunne jo selv begynne med å teste om de har grunn til å "furte". Og prøve å gjøre det de gjør mener jeg...

Skrevet

men hypotetisk... hvis jeg skulle leid ut en bolig og det sto i kontrakten at boligen ikke var egnet for barn/den kun var beregnet for en person.

hadde jeg da hatt rettighet til å bryte kontrakten hvis leietager plutselig dukket opp med en unge ?

Skrevet

men hypotetisk... hvis jeg skulle leid ut en bolig og det sto i kontrakten at boligen ikke var egnet for barn/den kun var beregnet for en person.

hadde jeg da hatt rettighet til å bryte kontrakten hvis leietager plutselig dukket opp med en unge ?

Fra husleieloven: "Opptak i husstand

Leieren har rett til å ta opp i sin husstand sin ektefelle eller samboer, sine egne eller ektefellens eller samboerens slektninger i rett opp- eller nedstigende linje og fosterbarn. Opptak av andre personer i husstanden krever godkjenning fra utleieren. Godkjenning kan bare nektes dersom vedkommende persons forhold gir saklig grunn til det eller husrommet klart blir overbefolket."

Anonymous poster hash: b7f77...27b

Skrevet

Fra vi fikk bikkja som valp for to år siden har hun ødelagt en ting, og det var en paperbackbok som ved et uhell falt i senga hennes når hun var 2,5 månder. Dette var jo i grunn ikke noe stort tap, og til hundens forsvar lå boka i senga hennes der vi pleide å legge lekene hennes når hun var valp. Man kan på ingen måte se at det bor en hund i vår leilighet. I huset til venninna mi som har en to-åring derimot, er gulvet fult av hakker, tapeten ødelagt, og dosetet knust... Ser i grunn utleiers side i denne saken.

• Liker 1
Skrevet

Fra husleieloven: "Opptak i husstand

Leieren har rett til å ta opp i sin husstand sin ektefelle eller samboer, sine egne eller ektefellens eller samboerens slektninger i rett opp- eller nedstigende linje og fosterbarn. Opptak av andre personer i husstanden krever godkjenning fra utleieren. Godkjenning kan bare nektes dersom vedkommende persons forhold gir saklig grunn til det eller husrommet klart blir overbefolket."

Anonymous poster hash: b7f77...27b

nok en grunn til at vi ikke vil ta sjansen på å leie ut med andre ord

Skrevet

Du må jo tulle? Latterligste påstanden jeg har lest her på lenge. Uansett hvor enkel man er å ha med å gjøre, kan man være uheldig og få seg en partner som viser seg å være klin umulig å fortsette forholdet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...