Gå til innhold

Sidestiller barn med dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nordlys.no/nyheter/article7107080.ece

Her står det om en alenemor som sliter med å finne en leilighet for seg selv og hennes barn. Hun sier hun er sjokkert over at barn sidestilles med dyr.

Hvorfor er det så sjokkerende? Barn bråker, de skaper slitasje på bolig i stor grad.. akkurat som mange dyr gjør.

For å være helt ærlig, så leier jeg mye heller til noen med en hund enn noen med en baby.

Anonymous poster hash: abc51...7ce
  • Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står det om en alenemor som sliter med å finne en leilighet for seg selv og hennes barn. Hun sier hun er sjokkert over at barn sidestilles med dyr.

Hvorfor er det så sjokkerende? Barn bråker, de skaper slitasje på bolig i stor grad.. akkurat som mange dyr gjør.

For å være helt ærlig, så leier jeg mye heller til noen med en hund enn noen med en baby.

Ville nok heller tatt en baby fremfor en hund med tanke på slittasje. En unge som tegner på veggene dekkes av depositum, det gjør ikke et slitt gulv.

En uoppdragen hund er verre enn en uoppdragen baby/unge, men jeg ser ikke problemet med å sammenligne en baby med et husdyr. Vi er alle dyr, og babyer er ikke oppdratt til å bli et menneske enda.

Anonymous poster hash: 19d15...115

• Liker 1
Skrevet

Barn smeller med dører, skriker, søler, griser på ruter, klistrer ting på vegger, river i persienner og gardiner, konstant kliss på gulv, tegner med tusjer, drar ting rundt på gulvet, slår av og på lyset, kaster ting i veggen og i gulvet, smeller med kjøkkendører og henger på skuffer......av og på av og på av og på med vannkran på toalett og kjøkken og så videre...

Anonymous poster hash: 20066...fe3
  • Liker 10
Skrevet

Vel, det er vel kanskje ikke slik at man "sidestiller", men det er vel mer dette med at flere mennesker skaper mer slitasje (og det er vel som oftest problemet om man har dyr også, slitasjen), og hvis man kunne velge helt fritt så er det vel gjerne slik at de fleste som leier ut skulle ønske de kunne finne en ukependler som jobber 12 timer om dagen. Da blir det minimal slitasje på det man leier ut.

Når man leier ut i sitt eget hus kan man vel sette de retningslinjene man vil? Får man leid ut så er det bra, får man ikke, så får man endre kravene. Klart nok så er det urettferdig for den som ikke finner et sted å leie, men det kan jo også virke som denne alenemoren har et relativt snevert nedslagsfelt for hvor hun ønsker å bo, da blir det straks vanskeligere å finne noe.

• Liker 2
Skrevet

Hun bruker barnet for å kunne sutre. Faktum er at ALLE (muligens med unntak av de som kan bruke 20-30 000 i måneden på boutgifter) har problemer med å finne seg et sted å bo i Tromsø. Folk med barn sliter, folk med husdyr sliter, folk med bil sliter, par uten hverken barn, bil eller husdyr sliter, og selv single studenter som ikke stiller et eneste krav til boligen annet enn pris, sliter voldsomt med å finne et sted å bo. Det er boligmangel i Tromsø, det er bare å innse, og slutte å sutre bare fordi hun har barn. Det er ikke stort lettere for oss andre. Man må bare lete, annonsere, søke og skaffe seg kontakter. Eller kjøpe bolig. Personlig ville jeg kjøpt først...og fått barn etterpå.

Anonymous poster hash: a2567...2af
  • Liker 11
Skrevet

Så folk skal være nødt til å flytte hvis de blir gravide?

Gjest Inferno
Skrevet

Synes man er bra snever om man finner det rystende at en unge blir sidestilt med et dyr. Det er fra et utleierperspektiv, ikke et personlig et. Et barn sliter mye på leiligheten, sammen med bråk og kliss og søl med vann. En bikkje lager kanskje kloremerker i gulvet og river kan hende ned en persienne.

Tar bikkja foran ungen når som helst.

• Liker 8
Skrevet

Enig med de som sier at dette er forståelig. Jeg er glad i barn, men det er klart det blir mer slitasje på leiligheten med barn i den, og man har ikke sjans i havet på å få kastet ut en leieboer med barn dersom vedkommende skulle være problematisk. De fleste leieboere er greie, alenemødre såvel som andre, men når man har leid ut en stund har man gjerne brent seg en gang eller to også, og da skyr man de som oftest er kilden til problemer som utleier.

Kjedelig for denne moren og barnet, naturligvis, men det blir på et prinsipielt nivå omtrent som når jeg (som er ikke-vestlig) stoppes noe oftere i sikkerhetskontrollen enn mine norsk-utseende venner. Litt kjipt, jeg er veltilpasset og har tjenestegjort i Afghanistan for Norge, så jeg har ikke all verdens planer om å blåse gud og hvermann i luften, men jeg kan jo forstå at jeg plukkes ut.

Anonymous poster hash: 2934d...76f
  • Liker 11
Skrevet

Et viktig punkt ingen har nevnt er at det er umulig å kaste ut noen med barn.

Er du alenemor kan du gi faen i å betale husleie, ødelegge gulv og vegger, og grise like ille som de på "Hoarders: Buried Alive". Mange huseiere styrrer laaangt unna de med barn for bryter de leiekontrakten er det umulig å kaste dem ut.

Anonymous poster hash: 3a5fa...04f
  • Liker 10
Skrevet

Skjønner ikke vinklingen. Slik jeg oppfattet det var problemet at hun er alenemor, hvilket får mange til å tro at hun kan komme til å få vansker med å holde sine økonomiske forpliktelser.

De er jo kjent for å ha det trangt (til tross for at bitterpikkene på KG hevder at alenemødre lever som dronninger på offentlige stønader og barnebidrag fra menn som er først bak lyset).

• Liker 4
Skrevet

Konturmus har også et poeng her.

Og jeg synes ikke det er rart det sidestilles. Om noe synes jeg det er rart det er så vanskelig å få leie sted med dyr. Har sett resultatet der noen med barn har leid: Ødelagt tapet, tegninger (med sprittusj etc typisk) på vegg, masse hakk i gulv (de skal jo kaste og slå med hver eneste ting de får tak i), ødelagte rørsystem pga alt mulig rart som blir kastet i do (av barnet altså), ødelagte skuffer/hyller etter klatring i de..hva som skjedde etterpå aner jeg ikke.

Selv har jeg leid forskjellige steder med katt. De fleste steder har det ikke vært lov, det vil si, utleier har påstått det ikke var lov, men siden jeg har loven på min side har jeg gitt en lang f i det, sagt at nei, jeg har ikke husdyr, men så flyttet inn med katta mi. Ingen har merket noe, noensinne. Hvorfor skulle de? Katta går kun på kattedoet sitt, klorer kun på klorestativ, lager ikke akkurat merker i gulv og så å si ingen lyd. Nå bor jeg heldigvis i eid leilighet.

Anonymous poster hash: ab9bc...dc8
  • Liker 2
Skrevet

Det er så rart... Det er feil å "sidestille" barn og dyr, men alikevel er det mange som er så sinte for at dyr ikke blir behandlet like bra som mennesker (det er jeg enig i, forsåvidt). Men å behandle barn like "dårlig" som dyr...

Kanskje man skal begynne å rett og slett verdsette andre liv, uansett form, like mye.

Etter min mening kan barn og hunder være like fæle, eller like flotte. Det kommer an på individet.

Skrevet

Et viktig punkt ingen har nevnt er at det er umulig å kaste ut noen med barn.

Er du alenemor kan du gi faen i å betale husleie, ødelegge gulv og vegger, og grise like ille som de på "Hoarders: Buried Alive". Mange huseiere styrrer laaangt unna de med barn for bryter de leiekontrakten er det umulig å kaste dem ut.

Anonymous poster hash: 3a5fa...04f

Hmm.....

Det er ikke så rart.

Det er nærmest umulig å bli kvitt en leietaker dersom denne har barn. Leietakeren kan bruke barnet for å sno seg unna forpliktelser, og utleier er maktesløs.

http://www.h-avis.no/nyheter/makteslose-mot-leieboer-1.6205641

Anonymous poster hash: aa5ec...97e

Enig med de som sier at dette er forståelig. Jeg er glad i barn, men det er klart det blir mer slitasje på leiligheten med barn i den, og man har ikke sjans i havet på å få kastet ut en leieboer med barn dersom vedkommende skulle være problematisk. De fleste leieboere er greie, alenemødre såvel som andre, men når man har leid ut en stund har man gjerne brent seg en gang eller to også, og da skyr man de som oftest er kilden til problemer som utleier.

:fnise:

Anonymous poster hash: 6ad91...d4b

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde skjønt det om det var omvendt, hvis et barn og en hund hadde behov for bolig, og man prioriterte hunden over barnet.

Men det er ikke noe nytt at det er kjipt å leie ut til noen med barn, at hun ikke forstår det sier jo mer om henne enn utleierne.

Anonymous poster hash: e7ddb...1f7
Skrevet

Bare å holde kjeft at man har unger det, er jo nødt til det :fnise:

Anonymous poster hash: bb4e1...2ce
Gjest LongJohnson
Skrevet (endret)

Akkurat unger skulle gått greit, og dyr også. Ville vært mer skeptisk til å leie ut til alenemødre. De blir så lett furtne og fornærmet over ting, som f.eks. når noen "sammenligner barn med dyr". Sånne mennesker vil jeg helst ikke ha for tett på.

Endret av LongJohnson
  • Liker 7
Skrevet

Akkurat unger skulle gått greit, og dyr også. Ville vært mer skeptisk til å leie ut til alenemødre. De blir så lett furtne og fornærmet over ting, som f.eks. når noen "sammenligner barn med dyr". Sånne mennesker vil jeg helst ikke ha for tett på.

Tror ikke alenemødre blir mer fornærmet og furtne enn oss som ikke er alenemor.

Skrevet

Hittil har hunden ødelagt 2 dørlister. Hva har babyen ødelagt? Ingenting.

Anonymous poster hash: 88537...932

Gjest LongJohnson
Skrevet (endret)

Tror ikke alenemødre blir mer fornærmet og furtne enn oss som ikke er alenemor.

Jo, statistisk sett er sannsynligheten større for det. Det gjelder så klart for single barnløse mennesker også, men spesielt for de som er single på tross av at de har barn. Finnes så klart mange grunner til å være både barnløs singel og alenemor, men statistisk sett vil nok sjansen være vesentlig høyere for at disse menneskene er vanskelige å ha med å gjøre. Jeg ville helst ha leiet ut til par, barnløse eller ei, med eller uten dyr.

Endret av LongJohnson
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...