Gå til innhold

sover du når du er sliten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ett av rådene for å sove godt er å være veldig aktiv og bli sliten. For meg er det helt motsatt.

F.eks jeg har en baby som er krevende enkelte dager og det har vært sånn nå to dager på rad. På natta sover han veldig godt, sånn 10 timer i strekk og jeg prøver selvsagt å få sove da og er ikke sent oppe. Jeg la meg ca kl 22, kjempe trøtt så kroppen er tung og øynene svir, men ligger nåken etter bare to timer med søvn. Brukte lang til på å sovne og har vært våken siden kl 3.

Har prøvd å være fysisk aktiv tidligere, trene masse men ikke rett før leggetid. Men sover like dårlig. En periode hvor jeg trente nesten hver dag så sleit jeg meg ut pga søvnmangel. Selv litt sliten ødelegger nettene mine.

I ferier når jeg slapper av sover jeg kjempe godt. Jeg sover altså kjempe godt når jeg ikke er sliten, når jeg er uthvilt.

Alle jeg har nevnt dette for sier at de har det motsatt. Fastlegen sier at jeg bare må slite meg mer ut, men hvordan ha tid til det når man er i jobb og nå som jeg har en baby? Er i permisjon. De dagene hvor han har vært rolig så sover jeg litt bra på natta. Og jo samboer hjelper med når han kommer hjem fra jobb. Å sove når han sover på dagtid er fysisk umulig, jeg sovner ikke da uansett hvor slite jeg er.

Er jeg den eneste som kun sover bra når jeg ikke er sliten?

Er ikke ute etter søvntips, har prøvd ALT. Har slitt sånn her i nesten 20 år. Eneste som funker er kraftige piller men det kan jeg ikke ta med en baby og samboer som drar på jobb på natta.

Anonymous poster hash: 114a6...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skjer mye i livet mitt så sliter jeg med å sove. Det er akkurat som om hjernen jobber på høygir. Har selv en baby og jeg sover elendig, selv om hun sover godt. Ligger i timesvis på kvelden uten å få sove. Ikke får jeg sove på dagtid heller :(

Anonymous poster hash: f5612...f2e

Skrevet

Jeg er akkurat likedan! Kan være helt utslitt, dødstrøtt klokken halv ni - og med en gang hodet treffer puta er det som en bryter slås på i hodet og tankene spinner vilt! Og når jeg først sovner så våkner jeg en eller to ganger i løpet av natta :murvegg:

Men når jeg først får nok søvn og alt er bra så sover jeg som en engel :sprettoy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...