AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Det sies at Facebook er skikkelig ukult nå. "Ingen" bruker det lenger. Men hva har folk gått over til? Mindre sosiale medier? Anonymous poster hash: b473b...db7
magicpie Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Jeg har ikke lagt merke til at færre bruker facebook, i hvert fall.. De fleste har jo det på smarttelefonen nå, og er inne og sjekker og oppdaterer veldig ofte, har jeg inntrykk av. Endret 16. januar 2014 av magicpie 10
Gjest HappyWaffle Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 haha, da er jeg veldig u-kul nerder facebook hver dag. er det mulig å bli avhengig av det tro?
Sapientia Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 jeg og store deler av mine venner, bekjente og mitt hobby kontaktnett må da være skikkelig u-kule. Men nå er de fleste av oss ikke veldig opptatt av hva "kult" og "in" her i verden. FB funker slik jeg bruker det og ser ingen behov for å bytte kanal.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har lagt merke til at folk bruker facebook mye mindre enn før. Jeg har mange venner på facebook, de fleste er ikke særlig aktive og mange som har slettet profilene sine. Det folk bruker en del nå er instagram (som er veldig populært), snapchat og twitter. Anonymous poster hash: 5dbb1...89e 2
Mariell007 Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 instagram, snapchat, kik ogsånt er mer populært nå
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Hva er vitsen med å bytte da? Alle var på Face, det var jo greit! Hva skal man med Instagram? Kan jo ikke gjøer mer der enn på Face. Anonymous poster hash: b473b...db7 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Instagram, twitter og snapchat. Men altså, tror de fleste med twitter, snapchat og instagram er inne og sjekker facebook ganske ofte. Man har som regel fb-appen på smarttelefonen, så å sjekke face mens man er på bussen tror jeg er svært vanlig. Kanskje folk bare ikke er like synlig aktive som de var før? Anonymous poster hash: e247d...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Tror forresten også det at man de siste årene har kunnet lage grupper på face. Er med i mange ulike lukkede grupper (en blant de jeg studerer med, en med de jeg arbeider med, en med vennene fra ungdomsskolen, en med vennene fra vgs, en med kun de nærmeste venne osv), og vi poster ofte bilder og sånt inne på gruppene. Da virker vi kanskej mindre aktive for andre. Anonymous poster hash: e247d...e1a 2
Gjest Gaea Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Ikke noe av det som nevnes her er noe som erstatter facebook da, det er jo helt forskjellige ting. Har ikke lagt merke til at det er ''ukult'' eller mindre populært heller jeg da. Kanskje ikke like spennende som da det var nytt, men synes fortsatt at ''alle'' er der.
Marie90 Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Nei, facebook er ikke "ut". Det har bare et annet bruksområde enn før, folk legger ikke ut like mye, men bruker det like mye til å kommunisere. Instagram er populært, men det er ikke en erstatning for facebook. Mange linker også bildene sine fra insta til face. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Instagram, twitter og snapchat. Men altså, tror de fleste med twitter, snapchat og instagram er inne og sjekker facebook ganske ofte. Man har som regel fb-appen på smarttelefonen, så å sjekke face mens man er på bussen tror jeg er svært vanlig. Kanskje folk bare ikke er like synlig aktive som de var før? Anonymous poster hash: e247d...e1a Ja, de er ikke så aktive som før, ergo blir facebook kjedelig og flere stikker innom sjeldnere. Det gjelder også meg selv. Det er på instagram en kan se bilder, kommentere de og dele bilder selv. Facebook er blitt overflødig i de fleste tilfeller. Anonymous poster hash: 5dbb1...89e
Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Facebook er ikke ut. Det bare brukes på en annen måte enn det gjorde i begynnelsen. Det var mer fjås før, men nå er det mer for å opprettholde et kontaktnett. Jeg er ikke så veldig synelig aktiv på Facebook, men bruker det alikevel en god del via lukkede grupper, chatter og arangementer. Det er viktig å vedlikeholde kontaktnettet mtp jobbmuligheter for eksempel. 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Hvordan brukes twitter egentlig? Anonymous poster hash: 93a27...67f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde også inntrykk av at folk var mindre aktive på facebook, helt til jeg oppdaget at tjeneste er endret så jeg bare ser en liten del av det folk skriver på min newsfeed. Klikker jeg på hver enkelt venn ser jeg at de fortsatt skriver like ofte som før. Eneste løsning jeg har funnet er å legge til som "bestevenner" alle jeg vil se oppdateringene fra. Anonymous poster hash: 23634...8ad
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Hvordan brukes twitter egentlig? Anonymous poster hash: 93a27...67f Du skriver og leser. ................. Ellers da så er fjortissene glade i Instagram har jeg oppdaget og de bruker den omtrent slik FB ble brukt før, nemlig til å laste opp selfies titt og ofte. Jeg derimot forelsket meg totalt i EyeEm. Endret 20. januar 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Facebook blir omtrent like mye brukt + instagram er veldig populært Anonymous poster hash: f4f0d...c1a
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Jeg spår at det nye store i 2014 blir en slags Snapchat app for tekst og ikke bilder.
drue Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Jeg spår at det nye store i 2014 blir en slags Snapchat app for tekst og ikke bilder. Det har vi allerede - det kalles SMS Jeg er forøvrig ikke kjent med at FB er ut i det hele tatt. De aller fleste jeg kjenner bruker det fortsatt aktivt, i tillegg til Instagram, Snapchat, osv. Noen få bruker Twitter. Endret 20. januar 2014 av drue 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå