AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Vanligvis ligger hvilepulsen min på 57-70. I dag og i går har vært helt forferdelig. I går når jeg satt begynte plutselig pulsen min å gå fortere og fortere. Gikk helt opp i 150. Jeg lå på sofaen og hadde en puls mellom 120-150 i flere timer. Var kvalm, svett, skalv, brystsmerter. Klarte å puste normalt. Ble så redd at jeg til slutt ringte 113 (skulle selvfølgelig ikke ha gjort det) og de sa det ikke var farlig, men var ikke normalt heller. Jeg kunne få ta en EKG hvis noen kunne kjøre meg, men ingen kunne. For 3 dager siden hadde jeg forresten en 24 timers EKG men har ikke fått resultatet enda. Men da hadde jeg ikke det sånn som nå. Etter en stund i går så gikk pulsen ned til 90 tallet men så steg den igjen og var høyt oppe en stund før den gikk ned igjen. I dag når jeg våknet var pulsen rundt 85-90. Lå helt rolig i senga, hadde ingen angst ingenting. Plutselig føyk den oppi 140 helt uten grunn igjen og jeg ble jo redd. Så har den gått ned og holdt seg rundt 95-100. Men så la jeg meg på sofaen for ca en halvtime siden og like etter skjedde det samme igjen. Nå vil den ikke gå ned igjen. Grunnen til 24 timers EKG var IKKE pga høy puls det har jeg ikke nevnt engang. Og det er bare disse to dagene som har vært veldig spesielle. Jeg er 17 år. Uansett hvordan jeg puster, puster rolig sånn som man skal, uansett hvor mye vann jeg drikker og slapper av hører på musikk osv, INGENTING hjelper!! Noen som vet hva som feiler meg? Er veldig bekymret nå Anonymous poster hash: cb1d7...d4e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 DRA PÅ LEGEVAKTA. Har du ingen til å kjøre deg tar du taxi, for faen. Det er helsa di det er snakk om. Anonymous poster hash: a47be...79b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Bestill time hos fastlege. Trenger ikke være noe farlig, men det bør sjekkes ut. Anonymous poster hash: 62983...44f
isbjørnungen Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Få til en avtale med fastlegen om at du kan komme innom og ta EKG en gang du føler at pulsen er høy =)
Gjest BabyBlue Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Herregud, dette er da ikke bra! Få foreldrene dine til å kjøre deg til legevakten, hvis ikke får du tak i noen andre som kan kjøre deg.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Sjekk stoffskiftet. Jeg hadde det slik som deg og fikk påvist høyt stoffskifte. Ring fastlegen i morgen tidlig. Anonymous poster hash: be55c...8c6
Gjest HappyWaffle Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 høres virkelig ikke bra ut! dra på legevakten med EN GANG det skjer. å skriv gjerne ned når det har skjedd å hvor høy puls du har hatt sånn at legen kan se når det har skjedd. skriv også ned hva du gjorde på det tidspunktet og rett før
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå