AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #21 Skrevet 16. januar 2014 Hva skal jeg starte med å skrive? Skal jeg skrive noe som sånt som: ''Jeg vil klage på en hendelse...'' Jeg virker sikkert skikkelig dum nå beklager, har bare aldri skrevet noe sånt før. blir bare nervøs ved tanken. Anonymous poster hash: 9bedf...fd9 Ikke noe problem det, det er ikke så mange år siden jeg var en nervøs tenåringsgutt som klaget på noe ikke helt ulikt - og fikk medhold Dette blir nok langt, og du bør nok holde klagen kortere, men følgende momenter tror jeg kan være naturlige å ta med: Akkurat hvordan du stiler klagen er neppe så viktig, men jeg ville begynt med noe i retning av "Jeg ønsker med dette å klage på gebyr utstedt den X/Y kl. Z". Deretter ville jeg skrevet hvilken bussavgang det var på, hvilken retning og hva avgangstidspunktet for bussen var. Det er viktig at de vet akkurat hvor de skal lete hvis de skal lete etter kontrolløren. Si at han kan bekrefte historien din, og at det er han som oppfordret deg til å klage på gebyret - men at gebyret ble utskrevet av formelle årsaker. Så ville jeg skrevet at "Årsaken til at jeg bestrider/klager på gebyret er", og så redegjort for det som skjedde. Fortell først om syvdagersbilletten som gikk ut minutter før boten ble utskrevet, og at det at du hadde kjøpt ny billett innen utløpet av den forrige tydelig viser at du ikke hadde noen ambisjoner om å snike. Og da ville jeg, for å underbygge at du ikke hadde planer om å snike, fortalt at du faktisk hadde gyldig billett da selve kontrollen ble gjennomført. Ruters transportvedtekter punkt 5 sier ordrett at "Dersom den reisende ved billettkontroll (jfr. pkt. 6) ikke har validert/gyldig billett, skal det løses tilleggsavgiftsbillett i samsvar med pkt. 7-8 før vedkommende forlater transportmidlet/stasjonen.", og ved billettkontrollen hadde du gyldig billett. Understrek så at du stemplet billetten før du så at det var en kontrollør, ettersom han var i sivil og uten ID-en sin synlig. Du bør si at du forstår at du selv har ansvar for å validere billetten, og beklager at det ikke ble gjort, men at billettkjøp og validering uavhengig av kontrolløren bør bevise for dem at du ikke mente å unndra deg betaling. Si så igjen at kontrolløren kan bekrefte dette, ettersom han sa han forsto at det du sa var riktig. Be dem finne kontrollørene på den aktuelle avgangen og høre med dem. Til slutt ville jeg kanskje raskt oppsummert det hele: Du hadde kjøpt inn ny billett, oppholdet mellom billettene var kort, du hadde billett igjen ved faktisk kontroll og du validerte den uavhengig av kontrolløren. Så hadde jeg sagt at de bare kunne ta kontakt om de hadde ytterligere spørsmål, og at du håper på en snarlig løsning. Jeg kan ikke garantere at du får gjennomslag, men da bør klagen din gi dem både informasjon og argumenter til å kunne få bekreftet historien din. Lykke til Anonymous poster hash: 4d83a...8ac 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #22 Skrevet 16. januar 2014 Jeg vil anbefale deg å sende klagen til en person her på PM eller en annen litt eldre person du kjenner før du sender klagen. Jeg behandler klager fra studenter i jobben min, og de gjør det veldig vanskelig for seg selv ved å skrive veldig mye tungvint og unødvendig ræl. Halvparten av dem forstår ikke at de skriver klager som er dårlig begrunnet, og ofte er det de som prøver hardest å skrive formelt som ender opp med å tråkke i salaten ved å bruke fremmedord de ikke kan. Det hjelper veldig å skrive svært konkret og presist og henvise til regler, de har streng beskjed om å ikke ha sympati med klagere, det må fremstilles slik at saksbehandler ser en saklig grunn til at du skal få slippe gebyret. Anonymous poster hash: d90f3...ddf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #23 Skrevet 16. januar 2014 Tusen, tusen takk for svar! Jeg har nå skrevet klagen, er det noen som kunne tenkt seg å ta en titt??? Anonymous poster hash: 9bedf...fd9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #24 Skrevet 16. januar 2014 Ok, nå har jeg laget meg en annen bruker. Så hvis noen vil se på hva jeg har skrevet så er det bare å sende en melding her eller til meg!! Anonymous poster hash: 82341...2e6
hjärterdam Skrevet 16. januar 2014 #26 Skrevet 16. januar 2014 Her er jeg du kan sende meg en pm om du vil. Har jobbet med klagebehandling og hjulpet flere å skrive klager i forbindelse med jobb 1
Appfactory Skrevet 27. juni 2014 #28 Skrevet 27. juni 2014 Hei alle sammen, registrerer deres missnøye med Ruter, ikke noe nytt, det ønsker jeg å bidra med å få satt en stoppe for. Join denne gruppen, og del alle dine erfaringer med de der, samt del gruppen videre. Det må bli en stoppper for Ruters endeløse arroganse... https://www.facebook.com/groups/682125485168244/ Mvh Christer
Meridian Skrevet 27. juni 2014 #29 Skrevet 27. juni 2014 Dette høres helt idiotisk ut! Du hadde sittet på bussen i 5 min og kom plutselig på at du hadde glemt å aktivere billetten din, så du aktiverte billetten din, og når du hadde aktivert billetten din så kom det en sivil kontrollør? Du skulle ikke hatt bot i det hele tatt, og han hadde egentlig ikke noe på deg, fordi når han sjekket deg hadde du jo gyldig billett, så jeg skjønner ikke hvorfor du fikk bot i utgangspunktet? 1
Kittykat Skrevet 27. juni 2014 #30 Skrevet 27. juni 2014 Dette høres helt idiotisk ut! Du hadde sittet på bussen i 5 min og kom plutselig på at du hadde glemt å aktivere billetten din, så du aktiverte billetten din, og når du hadde aktivert billetten din så kom det en sivil kontrollør? Du skulle ikke hatt bot i det hele tatt, og han hadde egentlig ikke noe på deg, fordi når han sjekket deg hadde du jo gyldig billett, så jeg skjønner ikke hvorfor du fikk bot i utgangspunktet? Dette sier jeg meg enig i. Jeg hadde spurt han om hvorfor han gir meg bot når jeg har gyldig billett. Hadde du gyldig billett på det tidspunktet kontrollen ble utført, kan ikke kontrolløren gi deg bot. Jeg vil si at du har ditt på det tørre. Ikke betal boten og klag for all del på den. Redegjør bussnr, klokkeslett, og hvilket busstopp dette skjedde på.
The Kitten Skrevet 28. juni 2014 #31 Skrevet 28. juni 2014 Tråden er fra januar. Saken er forhåpentligvis ute av verden nå. 1
Sphynx Skrevet 28. juni 2014 #32 Skrevet 28. juni 2014 Ser at tråden er gammel, meeen men. Ble stoppa i kontroll en gang. Jeg hadde et gyldig kort som jeg hadde glemt hjemme. I lommeboka var alle kort-lommene tatt til forksjellige ting, men der hvor månedeskortet var, var det tomt, så tydelig at jeg hadde glemt det Og kontrolløren var forsåvitt enig i dette. Hadde faktisk kviteringen på kortet da, men det hjalp lite, og jeg fikk bot, men han sa at jeg gjerne skulle klage til ruter. Men når jeg gjorde det, skjedde det ingenting. Eller jeg fikk bare et nei. Så shit happends. Synes de kontrollørene burde være litt snillere det er kjipe greier og mye penger det er snakk om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå