Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å reise til usa på språkreise denne sommeren. Vurderte utvekslingsår, men tror rett og slett jeg ikke er klar for det enda - og i tillegg er det vanskelig med linja jeg går på.

1. Jeg er 98', men går på skole med de som er født i 97 - altså går jeg allerede på vgs. Er det mange på denne alderen som drar, eller er de som regel yngre? Og er det noen plasser de litt yngre drar og noen de litt yngre?

2. Vurderer long beach campus, florida resort eller å bo hos vertsfamilie i San Diego. Noen dere kan anbefale mer enn andre? Er veeldig usikker på hva jeg vil mest haha..

3. Noen her som har reist alene, eller med en venn? Hva vil dere anbefale? Bestevenninna mi vil at vi skal reise sammen, og jeg tror det ville føltes mye tryggere.. Men samtidig vil jeg jo lære mye mer og bli kjent med fler om jeg drar alene. :)

4. Jeg er vegetarianer, kan det by på noen problemer eller går det greit?

Er egentlig mer jeg lurer på men kommer ikke på det nå, så fortell gjerne bare ting som er nyttig å vite! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha dratt alene. Som du sier, da lærer du mer og knytter sterkere bånd. Vegetarianer er null problem der borte.

Anonymous poster hash: b4afe...701
Skrevet

Jeg ville ha dratt alene. Som du sier, da lærer du mer og knytter sterkere bånd. Vegetarianer er null problem der borte.

Anonymous poster hash: b4afe...701

Jaokei, det er fint å høre :) stusser litt på det at jeg må betale 800 mer fordi jeg er vegetarianer.. Men jaja det går nok greit :)

Har nå begynt å vurdert australia også, fordi det ikke er så mye dyrere. Det som stopper meg er at jeg er redd mange dyr haha, og i australia er det jo masse dyr overalt. Men jeg føler meg liksom litt feig som drar på språkreise når det er i år venner reiser på utveksling og blir borte et helt år.. Jeg har egentlig lyst til å gjøre det selv, men jeg tror ikke jeg tør, og er redd året ikke blir godkjent ettersom jeg går danselinja. Det er så kjipt å vite at jeg kommer til å angre på at jeg ikke drar, men samtidig er jeg også seint ute - har bare såvidt nevnt det for foreldre og det er jo dyrt..

Hvis man drar alene, blir det lett slik at man finner en gjeng som man alltid er med? Er litt redd for å ende opp å gå mellom masse folk og ikke føle at jeg får noen nær. På long beach campus er det jo veldig mange folk, noe som kanskje kan være en ulempe? Vanskeligere å få nære venner kanskje..? Samtidig blir det å bo i vertsfamilie så veldig likt utveksling, at jeg er redd jeg sitter igjen og angrer enda mer på at jeg ikke tar et utvekslingsår. Noen forslag, hva bør jeg gjøre?

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Åååå jeg har også så sinnsykt lyst til å reise på språkreise, men jeg får ikke lov siden det er så sinnsykt dyrt. Jeg har også veldig lyst å reise til USA:)
Er født i 98 jeg og!

Jeg har meldt meg på STS jenta, hvor man kan VINNE en reise til 30.000 i 4 uker hos vertsfamilie i San Diego. Kan ikke du melde deg på der, og om jeg faktisk vinner så kan vi bli bestevenniner!
Hahaha! Verdt et forsøk :fnise:

Skrevet

Er du vegetarianer, ville jeg sterkt vurdert San Diego fremfor de andre stedene. Rett og slett fordi det er flere hippier der.

Dra alene, for all del! Det går så bra.

Anonymous poster hash: 04132...962
  • 2 uker senere...
Skrevet

Åååå jeg har også så sinnsykt lyst til å reise på språkreise, men jeg får ikke lov siden det er så sinnsykt dyrt. Jeg har også veldig lyst å reise til USA:)

Er født i 98 jeg og!

Jeg har meldt meg på STS jenta, hvor man kan VINNE en reise til 30.000 i 4 uker hos vertsfamilie i San Diego. Kan ikke du melde deg på der, og om jeg faktisk vinner så kan vi bli bestevenniner!

Hahaha! Verdt et forsøk :fnise:

Hahaha jeg krysser fingrene for deg! :-D

Takk for svar folkens :-) Vurderer det fortsatt, selv om det er utrolig dyrt.. Blir glad for flere svar hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...