Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke symptomer jeg eventuelt kan kjenne tidlig om jeg er gravid? Jeg går på p-piller, men tidlig i desember hadde jeg samleie samme dag som jeg startet på p-pillene, etter å ha hatt en pause fra dem på noen måneder. Jeg leste etterpå at man bør gå på dem i en uke før man er helt beskyttet. Neste dag hadde jeg samleie igjen, men denne dagen tok jeg en angrepille. Kan jeg ha blitt gravid i denne perioden? Jeg har nå tatt pillene i over en måned, men det er de dagene i starten jeg bekymrer meg for. Jeg har kjent menssmerter når jeg ikke har hatt mens. Sist gang jeg skulle hatt mens hoppet jeg over og startet på et nytt brett, så jeg fant aldri ut om mensen kom som normalt. Noe jeg ser på som helt idiotisk i ettertid. Jeg har pillefri periode om noen dager. Kan menssmertene komme av naturlige årsaker, eller er det stor sjanse for at jeg er gravid?
Setter stor pris på raskt svar.

Anonymous poster hash: 26549...ec8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt sex, så kan du være gravid. Ta en graviditetstest om du er usikker.

Anonymous poster hash: 5510a...63a
Gjest New_Girl
Skrevet

Ja, du kan være gravid. Ta en test så finner du det ut :-)

Skrevet

Har du hatt sex, så kan du ha blitt gravid.

Ingen her inne kan fortelle deg om du er gravid eller ikke.

En graviditetstest kan fortelle deg om du er gravid eller ikke.

Kjøp en graviditetstest. Så vet du om du er gravid eller ikke.

Anonymous poster hash: 50bae...71d
  • Liker 2
Skrevet

Når du begynner på pillen utenom første dag i mens er du ikke beskyttet den første uken. Du kan derfor ha blitt gravid.

Det er ingen sikre symptomer. Det er mange som ikke kjenner noe. Og hos de som har symptomer varierer det veldig mye hva de kjenner.

Ta en test. Den vil bi riktig resultat nå. Dersom du er gravid kan det være skadelig å fortsette på pillen dersom du skal beholde, så det er viktig å få sjekket dette.

Skrevet

TS her. Jeg skjønner at jeg ikke har noen garanti for å ikke bli det, det jeg lurte på var om det var noen større sjanse enn vanlig. Jeg har akkurat tatt en test, som viste negativ. Jeg vet man helst skal ta på morgenen, men jeg har ikke drukket eller vært på do på 4 timer, så jeg tror urinen var ganske konsentrert. Det er 4-5 uker siden det jeg skrev om hendte, og det er cirka 5 dager til forventet menstruasjon. Kan jeg nå stole på resultatet som viste negativt? Bør jeg ta en test til, eventuelt snakke med legen for å utelukke det helt?

Skrevet

TS her. Jeg skjønner at jeg ikke har noen garanti for å ikke bli det, det jeg lurte på var om det var noen større sjanse enn vanlig. Jeg har akkurat tatt en test, som viste negativ. Jeg vet man helst skal ta på morgenen, men jeg har ikke drukket eller vært på do på 4 timer, så jeg tror urinen var ganske konsentrert. Det er 4-5 uker siden det jeg skrev om hendte, og det er cirka 5 dager til forventet menstruasjon. Kan jeg nå stole på resultatet som viste negativt? Bør jeg ta en test til, eventuelt snakke med legen for å utelukke det helt?

Du kan stole på resultatet. Du er neppe gravid. Dersom mensen ikke dukker opp i pillefri uke kan du ta en ny test. Men senk skuldra frem til det.

Skrevet

Du kan stole på resultatet. Du er neppe gravid. Dersom mensen ikke dukker opp i pillefri uke kan du ta en ny test. Men senk skuldra frem til det.

Okei, takk for svar! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...