AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #21 Skrevet 16. januar 2014 Min nektet også å sove i vogn, uansett hvor mye vi trillet og gikk, fra hun kunne sitte selv omtrent. Hun var alt for nysgjerrig og ville ikke bli liggende. Men det tok bare 5-6 dager i barnehagen før hun sov både 2 og 3 timer i vogn. Selv med andre barn lekende rundt. De første dagene måtte hun trilles en del, men det gikk raskt over til at hun fikk kosen og smokk, ble lagt i vognen og sloknet etter litt skravling med seg selv. Vi har sovevogn i barnehagen, en billig, brukt og stor Simo. Vognene står i utebod. Det er 14 barn på avdelingen og alle har egen vogn i den boden. Anonymous poster hash: 1d82a...011
Lilla-dings Skrevet 16. januar 2014 #22 Skrevet 16. januar 2014 Vår datter sov ikke i vogn fordi vi bodde i 4. etg uten heis, og dermed ikke hadde mulighet til ha henne sovende i vogn på balkongen me mindre vi tok vognen opp og dermed ikke hadde mulighet til å dra på trilletur. 2 måneder før barnehagestart kjøpte vi barnehagevogn, og hadde den oppe på balkongen, og lot henne "øve" i 2 måneder. Det gikk bare bra. I løpet av kort tid sovnet hun av seg selv uten noen form for vugging
Ulrikke Skrevet 16. januar 2014 #23 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har jobbet mange år som pedleder på småbarnsavdeling, og jeg opp gjennom årene opplevd mange beskjeder som at "han har aldri sovnet uten å bli ammet i søvn", "han har bare skreket i vogn bestandig", "hun må trilles hvis hun skal kunne sove" osv.... Jeg har enda ikke opplevd et eneste barn som ikke sover i barnehagen uten alt dette foreldrene mener de ikke kan klare seg uten. Ofte går det bra selv om smokken er gjenglemt hjemme også, selv om det selvsagt hjelper å ha sånne ting de er vant til der! Ikke bekymre deg for det! Stol på barnehagen og la dem gjøre ting på sin måte, så er jeg sikker på at barnet tilpasser seg i løpet av et par uker uten problemer! 1
Stinelin Skrevet 16. januar 2014 #24 Skrevet 16. januar 2014 Gutten vår måtte alltid trilles i søvn tidligere. Da det nærmet seg bhg.start gjorde vi en skikkelig innsats med å trappe ned trillinga, ved bhg.start var det som regel bare å legge han ut. Vi fikk beskjed om at de trillet om det ble nødvendig, men det har det aldri blitt. Hjemme sover han en halvtime om dagen, i bhg. 3 timer! Forstå det den som kan, men det går stort sett mye bedre enn man tror. Litt OT, men hvordan er det med soving i vogn i bhg? Må foreldrene ha med sin egen vogn eller har bhg vogner disponibelt? Bør en evt kjøpe en billig brukt "sovevogn" som kan stå i bhg? Bhg har vel ikke plass til at alle 1 åringer har med sin egen vogn....?Anonymous poster hash: 7ef0d...1f1 Vi fikk ei gammel Simovogn av naboene, skikkelig gammel modell uten noenfancy funksjoner. Men den er lun og god, og står i barnehagen hele tiden. Veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #25 Skrevet 16. januar 2014 Jeg var hellig overbevist om at MIN DATTER, hun kom til å være unntaket som bekreftet regelen, for jeg hadde lagt så mange timer i å få henne til å sove i vogn. Det tok litt tid. Første (hele) dagen sov hun ikke. Andre dagen sov hun i femten minutter. Etter to uker sov hun i to timer. Godt å høre. Håper det går seg til! Får litt vondt av å tenke på at hun bare skal bli lagt i en vogn, også er det natta.Anonymous poster hash: 1d44f...04c
Gjest Vinglepetra Skrevet 17. januar 2014 #26 Skrevet 17. januar 2014 Nå har jeg ikke barn selv, men jeg lurer på er det noen som står og passer barna når dem sover ute? Eller er titter man inn innimellom? Jeg er litt bekymret for at barna kanskje gråter uten at noen er i nærheten for å trøste.
Gjest Magdalene Skrevet 17. januar 2014 #27 Skrevet 17. januar 2014 Nå har jeg ikke barn selv, men jeg lurer på er det noen som står og passer barna når dem sover ute? Eller er titter man inn innimellom? Jeg er litt bekymret for at barna kanskje gråter uten at noen er i nærheten for å trøste. Her sover de rett utenfor vinduet, så de følger med i vinduet, i tillegg så er jo ofte andre barn ute og leker, og da er det jo voksne ute.
Adelia Skrevet 17. januar 2014 #28 Skrevet 17. januar 2014 Nå har jeg ikke barn selv, men jeg lurer på er det noen som står og passer barna når dem sover ute? Eller er titter man inn innimellom? Jeg er litt bekymret for at barna kanskje gråter uten at noen er i nærheten for å trøste. Vi har overvåking m/lyd. I tillegg at vi er der svært ofte!
Niennas Skrevet 17. januar 2014 #29 Skrevet 17. januar 2014 I vår barnehage så er ungene som ikke sover utetid, så alle de voksne er ute. I tillegg til at en har "sove-vakt".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå