AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Elsker chai latte, så nå vil jeg prøve å lage det selv hjemmme. Hvordan lager du din chai latte? Ta også med hvilken te du bruker. Anonymous poster hash: 6fb4d...bab
Gjest navnelapp Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Eg brukar ein vanleg assam-te, du kan bruke english breakfast, viss du ikkje har tilgang til spesialbutikkar. Så knusar eg ein nellikspiker, to kardemommekapslar og eit pepparfrø, og har i teen. Eg brukar tefilter av typen som du får kjøpt hos søstrene grene. Så knyter eg for, og legg posen i ei tjukkbotna gryte, og slår mjølk over. Så rører eg forsiktig medan mjølka kokar opp. Når den har fått stå litt (to-tre minutt) legg eg ein til to sukkerbitar (gjerne brunt sukker) i koppen, og slår mjølka over.
Yvonne86 Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Twinings har en pose-te som heter voyage indian chai. Har den i litt vann og fyller opp med varm melk og har to suketter i (stor kopp). Den blir god nok for meg hvertfall :-) Og superenkel! Endret 16. januar 2014 av Yvonne86
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Er det såpass få som lager sin egen chai latte her? Hadde håpet på maaange svar Eg brukar ein vanleg assam-te, du kan bruke english breakfast, viss du ikkje har tilgang til spesialbutikkar. Så knusar eg ein nellikspiker, to kardemommekapslar og eit pepparfrø, og har i teen. Eg brukar tefilter av typen som du får kjøpt hos søstrene grene. Så knyter eg for, og legg posen i ei tjukkbotna gryte, og slår mjølk over. Så rører eg forsiktig medan mjølka kokar opp. Når den har fått stå litt (to-tre minutt) legg eg ein til to sukkerbitar (gjerne brunt sukker) i koppen, og slår mjølka over. Å dette må jeg prøve, takk Twinings har en pose-te som heter voyage indian chai. Har den i litt vann og fyller opp med varm melk og har to suketter i (stor kopp). Den blir god nok for meg hvertfall :-) Og superenkel! Blir smaken fyldig nok når du bruker denne poseteen? Kan være greit å ha et såpass enkelt alternativ også. Tar gjerne i mot flere forslag Anonymous poster hash: 6fb4d...bab
missdior Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Jeg bruker vanlig Chai-te. Koker opp vann i en kjele og har to teklyper nedi, lar det trekke godt. Så varmer jeg melk, og blander sånn ca 50/50 melk og te. Bruker en melkeskummer for å få skum. Deretter har jeg oppi chai-syrup som man får kjøpt på diverse teutsalg. Denne er veldig sterk, så trenger ikke så alt for mye. Og da, tadaa
Yvonne86 Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Med pose-te blir ikke smaken like fyldig, men absolutt brukbar. Jeg synes den blir veldig god hvertfall men jeg har ikke smakt chai som er laget helt fra bunnen med krydder.
Pialill Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Jeg bruker Chai tea i løsvekt fra kremmerhuset Jeg koker opp melk, hiver i en god klype te og brunt sukker. Deretter får den stå og trekke 5-10 min. Jeg rører også underveis for å få mest mulig smak ut av teen. Slik får jeg også "melkeskum" på toppen. Kjempegod! Bruker en sil etterpå for å kvitte meg med all teen. En storfavoritt her i huset, til og med samboeren min elsker den 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 På Kaffebrenneriet lar man teposen trekke i litt varmt vann noen minutter, nok vann til å dekke posen. Sukker blandes evt.i. Deretter tar man steamet melk i, og drysser litt kanel på toppen. Ikke kok melken, da får den risgrøtsmak.Anonymous poster hash: 379fe...b2e
pinar Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har fått veldig dilla på Pukka sin chai te. Kjøpes på f.eks helsekost. Den har også mye smak. Jeg lar den trekke en stund og har i melk. Du kan og koke vann og la te-posen trekke underveis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå