Gå til innhold

Bilforsikring - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt min første bil, kontrakt skrives på mandag. Men jeg må jo skaffe forsikring innen det. Har sjekka litt på Storebrand og If. Er det virkelig normalt med 14-17-18 TUSEN i året? Det blir jo helt vilt med penger til slutt. Jeg er vant til å forsikre hund og ferie, så dette var litt andre summer.

Hvor kan jeg få best mulig deal? Siden det er min første bil får jeg 20% bonus selv om jeg er over tredve. Bør jeg ta en ringerunde, og hvilke andre enn de jeg har nevnt kan tenkes å være billige? Jeg vil jo ha en god forsikring som ikke blakker meg om det skulle skje noe.

Den forrige bilen jeg kjørte (som jeg ikke eide eller betalte på annet enn bruk) hadde Superforskring hos If, og da fikk man jo alt dekka, og det var veldig praktisk, men må også ha vært veldig dyrt!

Info: Bruktbil, Mazda 6 stasjonsvogn fra 2009. 190.000. Kmstand 65.500.



Anonymous poster hash: fc294...c06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EIKA er en av de beste bilforsikringene i Norge!!
Gå inn på eika.no, der står det et telefon nummer, du ringer og spørr om de kan se hva det koster å forsikre din bil, de er raske, serviceinnstilte og effektive :-)



Anonymous poster hash: cad81...681
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EIKA er en av de beste bilforsikringene i Norge!!

Gå inn på eika.no, der står det et telefon nummer, du ringer og spørr om de kan se hva det koster å forsikre din bil, de er raske, serviceinnstilte og effektive :-)

Anonymous poster hash: cad81...681

Her er nummeret: 62 55 07 77

Anonymous poster hash: cad81...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige pleier å ha brukbare priser.



Anonymous poster hash: 248f6...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EIKA er en av de beste bilforsikringene i Norge!!

Gå inn på eika.no, der står det et telefon nummer, du ringer og spørr om de kan se hva det koster å forsikre din bil, de er raske, serviceinnstilte og effektive :-)

Anonymous poster hash: cad81...681

Glemte å si at de er super billige.

Anonymous poster hash: cad81...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver bil og fører så fant jeg ut i finansportalen.no at du burde greie å komme ned mot 10000 kr i året.

Det kan være noen små tusenlapper i forskjell om jeg tar høyde for du vil kjøre lenger enn 12000 km i året, ha høyere egenandel enn 4000,-, bosted og om Mazdaen har mer enn 120 hk.



Anonymous poster hash: 0568e...3aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjensidige pleier å ha brukbare priser.

Anonymous poster hash: 248f6...841

Der fant jeg billigst forsikring etter å ha tatt ringerunde for prissjekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! :)

Den har 125HK. Bor i Oslo, men syns det er veldig vanskelig å vite hvor mye jeg kommer til å kjøre i året, siden jeg ikke har noe å sammenligne med. Blir en del bykjøring, i tillegg til kjøring til utstillinger, hundekurs, ferie etc. (Derfor vi må ha stasjonsvogn - plass til hund). Kommer ikke til å kjøre langt i det daglige.

Hva skjer om man sier man kommer til å kjøre 8000, og så viser det seg at man kjører mer? Går forsikringssummen pr mnd opp når man bare gir beskjed om det?



Anonymous poster hash: fc294...c06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går premien dessverre litt opp du. 125hk kontra 120 hk. I tillegg adresse i Oslo så går premien endel opp (pga forsikringsselskapene kalkulerer inn økt risiko for innbrudd).

Da ender du på 13-14000 kr på det billigste.

Kjører du over 8000 km melder du fra ja, så de kan justere premiebeløpet. Sikker på du ikke kjører mer enn 20 km i snitt hver dag da?



Anonymous poster hash: 0568e...3aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var stive priser. Har hatt delkasko på en Primera 120hk for 1800kr/år, men jeg har vel ca 70% rabatt også.

Pleier å sammenlikne forsikringer mot årsslutt, for å se om jeg får gode tilbud. If er alltid dyrest!

Sjekk dine fordelsavtaler. Gjensidige har rabatt for DNT medlemmer og mange forsikringer tilbyr gode avtaler gjennom fagforeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ikke medlem i noen av foreningene Gjensidige hadde tilbud på. Ei heller fagforeningerEtter en titt på Forbrukerportalen som noen tipset om her endte jeg med If. Troll var faktisk litt billigere, men de hadde jeg aldri hørt om, og de hadde en del feil på sidene sine, så det virka litt useriøst. Eika var på tredjeplass.

Syns det er litt dårlig gjort at det blir høyere premie på Oslo, og jeg måtte skrive hvordan jeg parkerer. Det alternativet som passa best var da gateparkering. Men det er en utendørs parkeringsplass, og vi bor i et veldig rolig område sør-øst i byen. Det er forskjell på å parkere her og langs gata på Grønland!

Men det ble 1079 i mnd. Og merkelig nok er visst ikke det så ille. Skrev 12.000, selv om jeg tviler på at det blir så mye. Det blir ikke 20km om dagen, nei, mye småkjøring, mest lengre i helgene. Jobba nær Gardermoen det siste året, og selv med den kjøringen, og en bil jeg selv følte jeg hadde kjørt mye med siden 2006 var den kjørt godt under 80.000 på sju år.



Anonymous poster hash: fc294...c06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

If var nok billigst fordi jeg uansett har så lav bonus. Eller noe. Jeg får evt flytte den etter hvert, eller kanskje jeg får penger igjen hvis jeg kjører under 12.000. Mamma ble helt sjokka fordi hun betaler 8000 i året på sin bil, men hun har jo 75% bonus!



Anonymous poster hash: fc294...c06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ringt Eika å spurt om prisen? Det ville jo absolutt gjort :)



Anonymous poster hash: cad81...681
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Bil Pluss (kasko +) som det heter i Gjensidige. Har en 2010 modell stasjonsvogn, verdi 180-200.000, 42.000 km.

Betaler rett over 1000 kr mnd, altså 12.000 i året. 6000 egenandel. Jeg er bare 25. (40% bonus)

Den plussen gir høyere sum for løsøre og ekstrautstyr ved tyveri/uhell, og den dekker skader på motoren/girkasse som vanlig forsikring ikke dekker og 0kr egenandel ved veihjelp. Det er litt hipp som happ for vi er NAF medlem, men uansett.

https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bilforsikring?WT.ac=P_Campaign_Bilforsikring-med-nettrabatt_Les-om_24.09.2013



Anonymous poster hash: 136bc...4fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt min første bil, riktignok annet bilmerke og eldre modell (2006), men jeg endte med forsikring med delkasko til ca 6000kr i året! Jeg får også 20% bonus, er over 30år.

Jeg fant best hos Tryg forsikring.

Endret av Lassie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...