cellar Skrevet 24. januar 2014 #101 Skrevet 24. januar 2014 Min første sjef eier en matbutikk, han er stort sett alltid i butikken og kan nåes døgnet rundt. En vanlig arbeidsdag for han starter kl. 7 og slutter kl. 23-01...selv om butikken har åpningstid fra 9 til 22. Han sitter selv bak kassa til butikken er tom, har aldri opplevd eller sett han jage/stoppe folk. I sesongtider har det hendt at butikken ikke har vært tom før 12 på natta. 6 dager i uka, noen ganger 7. Mannen er snart pensjonist, men holder enda på...slik har han styrt i 40 år, og kunne egentlig pensjonert seg for 20 år med formuen han har bygget opp. Kjenner flere slike personer, som gjerne jobber 12 timer dagen året rundt. Noen folk elsker rett og slett å jobbe, der kundene alltid kommer først. Anonymous poster hash: 91eeb...f58 Hva har dette med saken å gjøre? Daglig leder som eier butikken, og har x antall kroner investert i den vil selvfølgelig ikke jage kundene ut. Han får da en pen slump til lønning uansett. "Vanlige" ansatte som har timelønn vil helst hjem en tur før neste arbeidsdag begynner. 3
superdupermeg Skrevet 25. januar 2014 #102 Skrevet 25. januar 2014 Vi pakker varene for kunder hvis de er veldig trege og vi har stengt. Hadde gjort det selv hadde det ikke vært for at jeg er ræva på å pakke varer må alltid ha en pose mer enn alle andre ville trengt fordi det bare blir rot Men kanskje de slutter å komme så sent hvis jeg begynner å pakke varene dems
The Kitten Skrevet 25. januar 2014 #103 Skrevet 25. januar 2014 Hadde gjort det selv hadde det ikke vært for at jeg er ræva på å pakke varer må alltid ha en pose mer enn alle andre ville trengt fordi det bare blir rot Men kanskje de slutter å komme så sent hvis jeg begynner å pakke varene dems Du kan jo prøve.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #104 Skrevet 26. januar 2014 Jobber i matbutikk, vi stenger åtte på lørdager. Er på et senter. I går skulle jeg låse, og da klokken ble åtte, var det fremdeles litt kassakø:S. Gikk rundt i butikken for å se om det var flere, sa fra at de måtte gå til kassen, og så begynte jeg å ta ned kjøle"gardina" osv for natten. På vei tilbake til kassaområdet kommer ei dame i mot meg (altså FRA kassaområdet), og jeg sier at "hei:) nå er det stengt, du må gå til kassen". Så sier hun at det ikke er noe vits, det er jo kø uansett. (Sto sånn eeen person der...........) ÅH!!! Jeg svarer at klokken er over stengetid, hvorpå hun svarer at hun bare skal ha noen tomater, en led-pære og et brød. I kurven har hun allerede noen varer. Meget mulig at jeg har dårlig service, men klokken er over stengetid og jeg vil hjem etter en hektisk lørdag. Vi i kassa har faktisk et liv... Dessuten er det regler på senteret om åpningstider. Svarer henne at brødene er satt vekk (de er jo det på kvelden), at tomater er tomt og at de fleste lyspærene dessverre er knust i en kraftig velt og at hun må gå. Dessverre. Klart de to siste var løgn, haha, men folk som ikke har respekt for våre åpningstider - og oss ansattes fritid - gidder jeg ikke yte noe ekstra for. Vet ikke hva som får meg til å gjøre sånt, men tror det har noe med å gjøre at jeg stadig har mareritt om at jeg aldri får stengt for fordi kundene renner inn etter stengetid, og kasseoppgjøret ikke blir tatt før neste vakt starter. Anonymous poster hash: 54b0e...e48 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå