Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i en kjent klesbutikk ved siden av studier og har i det siste jobbet veldig mye kveld. Er alltid alene på jobb selv om vi burde vært hvertfall to. Men problemet mitt er at det ALLTID uten unntak kommer folk innom (butikken er på et senter) rett før jeg skal stenge, det kommer folk 20.58, 20.59, en ting er om de skynder seg og VET hva de skal ha, men alle jeg har hatt innom har tatt en runde i sneglefart og aner ikke hva de skal ha!

Blir så sinnsykt provosert av dette. Senteret er åpent i 11 timer også kommer man 1 minutt før stengetid for å titte!

Ble skjelt ut av en dame for et par dager siden som klikket fordi jeg sa at jeg dessverre stengte nå. Da var klokken over ni.. Hun sa hun skulle ringe sjefen min og at jeg åpenbart ikke kunne drifte en butikk med min latterlige økonomiske forståelse. I går kom det også noen innom da jeg holdte på å stenge som bare: "du vil vel selge litt til???"

NEI! Jeg har et LIV og et tog jeg skal rekke! Pendler langt og er avhengig av å rekke toget som går 15 over 21. Dette rekker jeg om jeg stenger når vi skal stenge.

Dette er et skikkelig problem for meh fordi det skjer hele tiden, hva kan jeg svare kundene så de skjønner at jeg faktisk stenger ni som alle andre butikker på senteret? Vil jo si det på en fin måte, men skulle ønske jeg kunne klikket på de tilbake. Er det mulig?

Anonymous poster hash: fd116...e1f

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når kl er over stengetid sider du at desverre det er steng og holder på ditt! Når kunder kommer et minutt eller to før stengetid sier du at kassen er gjort opp og at dere stenger nå, men at de er hjertlig velkommen i morgen, med et smil samtidig. Hvis de truer med å ringe sjefen din, så la de gjør det. Du har da ditt på det rene.Evt snakk med sjefen din først og spør om dette er ok å gjøre, eller hva hun/han foreslår. Kan du alliere deg med en vekter på senteret f.eks, som kan hjelpe deg i en overgangsfase?

Endret av Wildrose
  • Liker 7
Skrevet

Dobbeltsjekk med sjefen at du har lov til å si fra skikkelig og si fra tydelig at nå er det stengt.

Anonymous poster hash: ce58c...143
  • Liker 6
Skrevet

Jeg bruker å dra gitteret så langt ned at de må bøye seg skikkelig. Gitteret vårt bråker så mye at de fleste får et spark bak da.

• Liker 6
Skrevet

Velkjent problem blant butikkansatte. Man har ikke ubegrenset tid til å stenge butikk å ta oppgjør og komme seg ut før senteralarmen blir slått på, heller.

• Liker 2
Skrevet

Til svært vanskelige kunder pleier jeg å si at securitas kommer og jager dem ut rett etter stengetid. Kan ikke fordra dem selv...

Husker da jeg jobbet på gamlejobben, var han stengeansvarlig veldig utålmodig på lørdager. Sa til alle kundene kl 17.58 "Nå stenger vi om TO minutter!" og når klokka var 18.00 gikk han rundt og sa at "Nå er det stengt, nå må dere få opp farta!". Fikk sparken til slutt da, men savner han :fnise:

Dessuten kan man ikke ta forgitt at alle får lønn etter stengetid. Stengt er faktisk stengt, mener nå jeg. Da er arbeidstiden i teorien over. På min tidligere arbeidsplass fikk vi kun betalt til kl. 21, så når kunder hang i butikken 21.10, jobbet jeg faktisk gratis i 10 min (ingen overraskelse at jeg sluttet der etter kort tid).

Skrevet

Er enig i at det er greit hvis de vet hva de skal ha, og bare løper bort å henter det. Men latterlig at de kommer å ''kikker'' når det er stengt!

Kl. 20:59 - siste kunde går ut - løp bort til inngangen og få ned gitteret :fnise:

Anonymous poster hash: 75c6e...b11
  • Liker 4
Skrevet

Vi har fått ny sjef, gamle sjefen synes det var helt greit å informere om at vi stenger og være litt streng på det. Hun nye ønsker at vi blir igjen. Men har sagt at dette blir vanskelig for meg fordi jeg har et tog å rekke, det går kun en gang i timen. Forstår virkelig ikke hvorfor jeg må stå igjen i butikken fordi noen ikke klarer å komme seg på senteret før kl 21. Mistenker at jeg ikke får betalt for det heller, regner ut sånt selv..

Kan jeg si at jeg ikke har lov til å holde åpent etter 21 pga senterregler? Får høre med vekterne også. Dette er et veldig stort problem da det skjer støtt og stadig. Også når de er så motbydelig frekke også.. Har en attitude som lyser ovenfra-ned holdning. Æsj!

Vurderer å slutte og søke noe annet, vet ikke om jeg orker butikkjobb mer. Blir helt matt av kundene!

Anonymous poster hash: fd116...e1f

• Liker 4
Skrevet

Si det med senterreglene :-)

Anonymous poster hash: 75c6e...b11
Skrevet

Til svært vanskelige kunder pleier jeg å si at securitas kommer og jager dem ut rett etter stengetid. Kan ikke fordra dem selv...

Husker da jeg jobbet på gamlejobben, var han stengeansvarlig veldig utålmodig på lørdager. Sa til alle kundene kl 17.58 "Nå stenger vi om TO minutter!" og når klokka var 18.00 gikk han rundt og sa at "Nå er det stengt, nå må dere få opp farta!". Fikk sparken til slutt da, men savner han :fnise:

Dessuten kan man ikke ta forgitt at alle får lønn etter stengetid. Stengt er faktisk stengt, mener nå jeg. Da er arbeidstiden i teorien over. På min tidligere arbeidsplass fikk vi kun betalt til kl. 21, så når kunder hang i butikken 21.10, jobbet jeg faktisk gratis i 10 min (ingen overraskelse at jeg sluttet der etter kort tid).

Dette var bare tragisk - klarer du virkelig ikke å jobbe 10 min ekstra uten betalt ??? Du er ikke en person jeg ville ha ansatt i min bedrift . Det er utrolig viktig for en sjef å se at ansatte er behjelpelige å klarer å ofre iblant litt av tiden sin om det er nødvendig . De ansatte som får høyere lønn og bedre stillinger er de som vier tiden sin til arbeidet uten å klage på 10 min .

Anonymous poster hash: 284c5...754

• Liker 6
Skrevet

Dette var bare tragisk - klarer du virkelig ikke å jobbe 10 min ekstra uten betalt ??? Du er ikke en person jeg ville ha ansatt i min bedrift . Det er utrolig viktig for en sjef å se at ansatte er behjelpelige å klarer å ofre iblant litt av tiden sin om det er nødvendig . De ansatte som får høyere lønn og bedre stillinger er de som vier tiden sin til arbeidet uten å klage på 10 min .

Skjerp deg, ser du ikke at hun har et tog hun må rekke som kun går kun en gang i timen? Lær deg å lese.

Når butikken er stengt så er den stengt, det burde disse frekke idiotkundene forstå. Har det sånn der jeg jobber og, men det er en bank. Da sier jeg at jeg må hente sønnen min i barnehagen..

Hadde alliert meg med securitas ts, siden du jobber alene. Kast ut jævlene :)

Anonymous poster hash: be984...322

• Liker 24
Skrevet

Hvis de ti minuttene gjør at man ikke rekker buss, tog, trikk eller bane slik at man i praksis kommer hjem en time senere, så synes jeg ikke det er noe man kan forlange uten videre, og i alle fall ikke regelmessig.

• Liker 22
Skrevet

Skjerp deg, ser du ikke at hun har et tog hun må rekke som kun går kun en gang i timen? Lær deg å lese. Når butikken er stengt så er den stengt, det burde disse frekke idiotkundene forstå. Har det sånn der jeg jobber og, men det er en bank. Da sier jeg at jeg må hente sønnen min i barnehagen.. Hadde alliert meg med securitas ts, siden du jobber alene. Kast ut jævlene :)Anonymous poster hash: be984...322

Da kan man dessverre ikke forvente å nå høyt i livet hvis man ikke sikter høyt - men syns du som person er utrolig respektløs - Er bare idiotisk å lese det du skriver det er ikke noe poeng for meg å si noe mer . Måten du skriver på viser hvordan du er ovenfor andre mennesker . Lykke til med det !

TS - Snakk med kundene dine på en høflig måte å de har ingen rett til å kjefte på deg . Kommer de ved stengetid så forstår jeg frustrasjonen når de bruker en evighet . Det er noe annet når du faktisk vet hva du skal

kjøpe . Å du må ikke krangle tilbake for kundene har faktisk mye makt . Bare svar tilbake på en respektive måte å bestemt så skjønner de det nok .

Skrevet

Å disse "jævlene" du skriver om er kunder som bidrar til at du tjener penger, og har en jobb .

• Liker 1
Skrevet

Haha, du er vel klar over at hvis dette skjer gjentatte ganger man er på jobb, blir "bare 10 minutter" fort 100 minutter? Det var det som skjedde med meg, at det ble fort 10-15 minutters gratis arbeid etter stengetid. Dette skjedde hver eneste gang jeg jobbet!

Selvøflgelig kan jeg ofre ti minutter, det var ikke det som var saken her, men jeg skal såklart ha betalt for det!

Regnet på det selv, og kom fram til at jeg har jobbet gratis for dem i over 65 minutter tilsammen i den lille perioden jeg jobbet der. Det er ikke ok! (men ikke kundenes feil da)

• Liker 13
Skrevet

Å disse "jævlene" du skriver om er kunder som bidrar til at du tjener penger, og har en jobb . Anonymous poster hash: 284c5...754

Det går an å vise folkeskikk selv om du er kunde. Den ansatte er faktisk en person, og når en skal stenge skal kunder respektere dette.

Anonymous poster hash: c043b...981

• Liker 19
Skrevet

Når kunde kommer inn i butikken klokka 2 minutter på stengetid:

Jeg: "Heihei! Er det noe jeg kan hjelpe deg med?"

Kunde: "Nei, jeg bare kikker"

Jeg: "Ok :) Vi stenger om to minutter, så vet du det :)"

Funker nesten alltid. Somler kunden etter stengetid likevel, så tar jeg ned gitrene så man må bøye seg litt for å komme ut, teller opp kontantene, og er kunden fortsatt ikke gått så sier jeg:

"Da er senteret stengt, og jeg må dessverre slukke lyset og låse. Velkommen tilbake for å kikke mer en annen dag! "

Jeg får betalt til kvart over stengetid, og det gjør underverker for arbeidsmoralen og høfligheten mot trege kunder. Det går helt fint å si fra at man stenger, så lenge man er høflig.

Skulle kundene fortsatt klage:" Beklager, jeg har ikke lov å ha åpent etter stengetid. "

Skulle kunden være av det sinnssyke slaget: " Jeg kan få vekterne til å forklare det for deg :) "

Anonymous poster hash: a1c09...aca

• Liker 27
Skrevet

Da kan man dessverre ikke forvente å nå høyt i livet hvis man ikke sikter høyt - men syns du som person er utrolig respektløs - Er bare idiotisk å lese det du skriver det er ikke noe poeng for meg å si noe mer . Måten du skriver på viser hvordan du er ovenfor andre mennesker . Lykke til med det !

TS - Snakk med kundene dine på en høflig måte å de har ingen rett til å kjefte på deg . Kommer de ved stengetid så forstår jeg frustrasjonen når de bruker en evighet . Det er noe annet når du faktisk vet hva du skal

kjøpe . Å du må ikke krangle tilbake for kundene har faktisk mye makt . Bare svar tilbake på en respektive måte å bestemt så skjønner de det nok .

Jeez, er visst ikke bare jeg som har mensen i dag :fnise: Ro deg ned 2 hakk.

Anonymous poster hash: be984...322

• Liker 13
Skrevet (endret)

Pleide å svare på denne måten/dette er noe alá du kunne brukt (det med tog ol har jeg slengt på etter info fra HI):

Meg: Hei, kan jeg hjelpe deg med noe? :)

Kunde: Nei, bare kikker!!!

Meg: Ok, vi stenger om 1 minutt, men du er hjertelig velkommen igjen i morgen fra klokken 09.00 dersom du trenger mer tid på deg. :)

Kunde: ..... (som regel gikk de da, men dersom de ikke gjorde det, les videre)

Meg: Nå har vi desverre stengt, og jeg har et tog å rekke, men du er velkommen tilbake i morgen! :)

Kunde: Vil du ikke tjene penger???

Meg: Klart jeg ønsker at bedriften skal gjøre det bra, men jeg har et tog å rekke for å komme meg hjem for kvelden :)

Kunde: Ja, men hold da oppe litt lenger da?!
Meg: Det kan jeg desverre ikke, har et tog å rekke. Dersom du ikke går nå blir jeg desverre nødt til å ringe securitas da senteret er stengt, oppgjør skal taes og alarmen går på snart :)

Kommer du så langt ville jeg bare ringt på securitas, du vet aldri hva folk kan finne på.

Endret av Gitte.
  • Liker 2
Skrevet

Det er helt greit å jobbe 10 min uten betaling av og til, men ikke hver dag. Jeg jobber selv stadig vekk 20-30 minutter gratis etter at vakta mi er over - men det er fordi jeg faktisk får betalt om kveldene til siste kunde er gått og oppgjøret tatt, slik at jeg kan jobbe gratis FRIVILLIG, når jeg har lyst og faktisk har nyttige arbeidsoppgaver, ikke bare å stå og smile til "kunder" uten respekt for andres tid som ikke engang skal handle noe.

Anonymous poster hash: a1c09...aca

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...