Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eventuelt at du kan jo være litt kompis å bare overstyre kassa slik at de får kjøpt den sixpacken.. Eller min favoritt, at de kan jo komme tilbake å betale for den i morgen!

Anonymous poster hash: 2acc7...d92

Dette er den dummeste kommentaren jeg har lest i hele mitt liv, håper du tuller...

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er den dummeste kommentaren jeg har lest i hele mitt liv, håper du tuller...

Brukeren er garantert ironisk og gjentar bare idiotiske kommentarer h*n selv er blitt utsatt for fra kunder.

Anonymous poster hash: a1c09...aca

• Liker 9
Skrevet

Ja, kjempelurt, så tar sjenkekontrollen deg og butikken mister ølsalget. Den servicen sparer de sikkert masse penger på... Og la kunder ta med seg varer? Du skjønner vel at jeg ikke gidder det, når jeg må betale dersom det ryker.

Anonymous poster hash: 35496...db7

Du later til å ha store problemer med å forstå simpel ironi. Merkelig nok ser du ut til å bruke ironi selv i måten du uttrykker deg på. Jeg blir forvirret.

Anonymous poster hash: c01f6...ca2

• Liker 2
Skrevet

Du later til å ha store problemer med å forstå simpel ironi. Merkelig nok ser du ut til å bruke ironi selv i måten du uttrykker deg på. Jeg blir forvirret.

Anonymous poster hash: c01f6...ca2

Ironi kan være vanskelig å forstå i tekst.

Anonymous poster hash: e2413...458

Skrevet

Brukeren er garantert ironisk og gjentar bare idiotiske kommentarer h*n selv er blitt utsatt for fra kunder.

Anonymous poster hash: a1c09...aca

Ja, sant, jeg ser det nå

Skrevet

Når kl er over stengetid sider du at desverre det er steng og holder på ditt! Når kunder kommer et minutt eller to før stengetid sier du at kassen er gjort opp og at dere stenger nå, men at de er hjertlig velkommen i morgen, med et smil samtidig. Hvis de truer med å ringe sjefen din, så la de gjør det. Du har da ditt på det rene.Evt snakk med sjefen din først og spør om dette er ok å gjøre, eller hva hun/han foreslår. Kan du alliere deg med en vekter på senteret f.eks, som kan hjelpe deg i en overgangsfase?

Om man kommer et eller to min FØR stengetid, kan vel neppe kassen være gjort opp og butikken stengt. Det er jo innlysende. Kjære vene. Og for en elendig kundeservice det er å si noe sånt. Jeg blir helt matt.

Anonymous poster hash: d985b...f25

Skrevet

Dessverre, er ikke tull.. Har opplevd det ett par ganger faktisk..

Anonymous poster hash: 2acc7...d92

Skrevet

Vi i vesten er så jævlige gjærrige. Jaja, jobbe 10 minutter ekstra. Skal du liksom få betalt 5-10 kr for det også? Patetisk. Hvis du har et problem med dette, må du begynne å gjøre istand stengingen 20-15 minutter før stengetid. Begynn å ta inn ting, og 5 min. før stenging, ta ned gitteret. Jobber i matbutikk og vi må VISE kundene at vi skal snart stenge så de kan forte seg.

Anonymous poster hash: 7d3f7...49a
Skrevet

Har også de kundene som kommer 30minutter FØR åpningstid å skal baaare ha noe. Kryper nesten under gitteret å roper "haaaalllooo?!?!?!". I tillegg er de litt mugne for at jeg er så frekk å ikke stå klar bak kassen min :P

(Må åpne gitteret fra utsiden slik at jeg selv kan bøye meg under. Går ikke an å lukke etterpå. Sitter gjerne på kontoret med papirarbeid før åpningstid, og lyset i butikken er slått av. Allikevel skal de krype inn i bekmørk butikk å handle :P)

Skrevet

Dette var bare tragisk - klarer du virkelig ikke å jobbe 10 min ekstra uten betalt ??? Du er ikke en person jeg ville ha ansatt i min bedrift . Det er utrolig viktig for en sjef å se at ansatte er behjelpelige å klarer å ofre iblant litt av tiden sin om det er nødvendig . De ansatte som får høyere lønn og bedre stillinger er de som vier tiden sin til arbeidet uten å klage på 10 min .

Anonymous poster hash: 284c5...754

10 minutter ekstra hver eneste gang man jobber, det blir mange timer etterhver gitt...

Anonymous poster hash: b6be2...665

• Liker 3
Skrevet

det er helt utrolig hvor mange som synes det er greit å behandle butikkansatte helt uten respekt.

Mange folk behandler butikkansatte som annenrangs mennesker, som bare er der for å herses med

Jobbet en periode i en butikk og aldri før eller siden har jeg blitt behandlet så dårlig

all honnør til dere som gjør dette i det daglige og klarer å beholde humør og livsgnisten

Anonymous poster hash: b6be2...665
  • Liker 1
Skrevet

Beste er faktisk kunder som bruker en halv evighet på å finne det de skal ha i butikken etter du har sagt at klokken er 11 og vi stenger, for så å legge varene på båndet og begynne å småsnakke om at joda, det er synd på dere som har så lange dager. For så å bruke en halv evighet på å pakke varene sine, også kle på seg ytterklærne som de selvfølgelig tok av seg når de kom inn i butikken, også suse sakte bortover mot døra...

Har så lyst til å svare: "Ja vi har sene kvelder på grunn av mennesker som deg som ikke bare bruker en halv evighet på å handle ferdig etter stengetid men også står her jatter i det lange og det brede mens du sakte skal pakke varene dine!! "

• Liker 1
Skrevet

Om man kommer et eller to min FØR stengetid, kan vel neppe kassen være gjort opp og butikken stengt. Det er jo innlysende. Kjære vene. Og for en elendig kundeservice det er å si noe sånt. Jeg blir helt matt.

Anonymous poster hash: d985b...f25

Hvis det har vært lite kunder den siste halvtimen, er det helt normalt å gjøre klar kassa til stenging, ja til og med telle den. Så venter man på at klokka skal bli hel så man får dra hjem, og ett minutt før kommer en (ofte sur) kunde og forventer service. Nei, elendig kundeservice er det IKKE å si fra at det er stengt. Rekker du å gjøre ukeshandelen din på 60 sekunder..?

Vi i vesten er så jævlige gjærrige. Jaja, jobbe 10 minutter ekstra. Skal du liksom få betalt 5-10 kr for det også? Patetisk. Hvis du har et problem med dette, må du begynne å gjøre istand stengingen 20-15 minutter før stengetid. Begynn å ta inn ting, og 5 min. før stenging, ta ned gitteret. Jobber i matbutikk og vi må VISE kundene at vi skal snart stenge så de kan forte seg.

Jeg ser ikke for meg at du jobber i matbutikk, ut i fra det du sier, men om du gjør det har du sikkert ikke studier/arrangementer/bursdager/busser/tog/et liv som venter på deg etter dagen/kvelden på jobb. Fint for deg. For oss andre "patetiske" sjeler her ute med faste timeplaner er det svært godt å få dra hjem fra jobb til en forventet tid, og i det godt bespottede yrket butikkmedarbeider er det spesielt deilig å dra ned gitteret ved klokken hel.

Og en annen ting, du nevner at stengeprosessen kan begynne tidligere. Det er klart den gjør det! Mange begynner et kvarter før. Vi begynner stengeprosessen en halvtimes tid før. Blomster settes inn på kjøla, de resterende kassene telles, aviser legges sammen, tippekassa telles, pauserom vaskes og ryddes til neste dag, kurver og vogner fulle av varer som dere kunder slenger fra dere ryddes på plass, lageret klargjøres til neste morgens varelevering.

Så kom ikke her og si at vi i kassa er gjerrige som forventer overtidsbetaling, for en kveld sitter også du med et stramt tidsskjema og da teller faktisk minuttene!

God natt! :opplyser:

• Liker 2
Skrevet

Beste er faktisk kunder som bruker en halv evighet på å finne det de skal ha i butikken etter du har sagt at klokken er 11 og vi stenger, for så å legge varene på båndet og begynne å småsnakke om at joda, det er synd på dere som har så lange dager. For så å bruke en halv evighet på å pakke varene sine, også kle på seg ytterklærne som de selvfølgelig tok av seg når de kom inn i butikken, også suse sakte bortover mot døra...

Har så lyst til å svare: "Ja vi har sene kvelder på grunn av mennesker som deg som ikke bare bruker en halv evighet på å handle ferdig etter stengetid men også står her jatter i det lange og det brede mens du sakte skal pakke varene dine!! "

Vi pakker varene for kunder hvis de er veldig trege og vi har stengt.

Skrevet

Tydelig at mange her aldri har jobbet i butikk før.

Det at flere tror det er greit å bli så lenge man trenger så lenge man kommer seg inn før stengetid, viser om mangel på respekt!

• Liker 1
Skrevet

Hvis det har vært lite kunder den siste halvtimen, er det helt normalt å gjøre klar kassa til stenging, ja til og med telle den. Så venter man på at klokka skal bli hel så man får dra hjem, og ett minutt før kommer en (ofte sur) kunde og forventer service. Nei, elendig kundeservice er det IKKE å si fra at det er stengt. Rekker du å gjøre ukeshandelen din på 60 sekunder..?

Jeg ser ikke for meg at du jobber i matbutikk, ut i fra det du sier, men om du gjør det har du sikkert ikke studier/arrangementer/bursdager/busser/tog/et liv som venter på deg etter dagen/kvelden på jobb. Fint for deg. For oss andre "patetiske" sjeler her ute med faste timeplaner er det svært godt å få dra hjem fra jobb til en forventet tid, og i det godt bespottede yrket butikkmedarbeider er det spesielt deilig å dra ned gitteret ved klokken hel.

Og en annen ting, du nevner at stengeprosessen kan begynne tidligere. Det er klart den gjør det! Mange begynner et kvarter før. Vi begynner stengeprosessen en halvtimes tid før. Blomster settes inn på kjøla, de resterende kassene telles, aviser legges sammen, tippekassa telles, pauserom vaskes og ryddes til neste dag, kurver og vogner fulle av varer som dere kunder slenger fra dere ryddes på plass, lageret klargjøres til neste morgens varelevering.

Så kom ikke her og si at vi i kassa er gjerrige som forventer overtidsbetaling, for en kveld sitter også du med et stramt tidsskjema og da teller faktisk minuttene!

God natt! :opplyser:

Jeg jobber faktisk i en matbutikk. Og jeg stenger selv. Har kunder som kommer og handler 10-5 minutter før stengetid. Vet du hva jeg gjør? Forteller dem pent at vi stenger om x minutter og at de må vennligst forte seg. Det funker og hvis de fortsatt ignorer meg står jeg ved døren med nøkklene klar og gitteret litt nede.

TS bør ikke være så beskjeden om hun vil hjem når butikken stenger. Sånn er det når man jobber i butikk - man kan si ifra på en hyggelig måte og hvis kunder tar det galt, da får de bare reise hjem og komme tilbake. Så mye unødvendig sutring...

Jeg har et stramt tidsskjema selv - jeg studerer heltid og jeg må rekke siste tog. Hvis jeg må stå der 10 minutter ekstra, sånn er livet i kundebehandling. Man har absolutt ingen valg enn å innfri seg etter kunder sine ønsker fordi om man er frekk vil butikken få dårlig renommé. Jeg kaller det for å være en god ansatt.

Skrevet (endret)

Jeg jobber faktisk i en matbutikk. Og jeg stenger selv. Har kunder som kommer og handler 10-5 minutter før stengetid. Vet du hva jeg gjør? Forteller dem pent at vi stenger om x minutter og at de må vennligst forte seg. Det funker og hvis de fortsatt ignorer meg står jeg ved døren med nøkklene klar og gitteret litt nede.

TS bør ikke være så beskjeden om hun vil hjem når butikken stenger. Sånn er det når man jobber i butikk - man kan si ifra på en hyggelig måte og hvis kunder tar det galt, da får de bare reise hjem og komme tilbake. Så mye unødvendig sutring...

Jeg har et stramt tidsskjema selv - jeg studerer heltid og jeg må rekke siste tog. Hvis jeg må stå der 10 minutter ekstra, sånn er livet i kundebehandling. Man har absolutt ingen valg enn å innfri seg etter kunder sine ønsker fordi om man er frekk vil butikken få dårlig renommé. Jeg kaller det for å være en god ansatt.

Ja, du er nok en god ansatt. Kunder rett før stengetid er uansett irriterende, men heldigvis er stengevakter på butikk sjeldent noe man må leve med resten av livet. (I hvertfall som student)

Grøsser allikevel ved tanken på julaften og nyttårsaften, for der blir respekten for åpningstider som regel ganske bortglemt.

PS hvis du kan si fra til folk som kommer et kvarter før, at de må skyndte seg litt, så jobber du i en liten butikk. Når man er på et hypermarked til vanlig og "alle" tenker at det er greit å betale klokken hel, så blir det ganske så lang kø og mange minutter ekstra, og enda vanskeligere å si fra til de luringene som kommer etttter stengetid, fordi kassa fremdeles betjenes...

Men men, sånn er vel livet

Endret av vestia
  • Liker 2
Gjest Blåmeis
Skrevet

I feel your pain. Skulle ønske jeg kunne kastet ut kunder med ovenfra og ned-holdning hele dagen. Noen tror åpenbart at fordi de har råd til å handle noe til 29,- på salg så eier de oss butikkansatte.

Blir kvalm av å tenke på dem. Skikkelig drittfolk mange av dem, skulle gjerne gitt de et spark bak der jeg står og smiler falsk og håper de tar seg sammen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Så mange som står utenfor hos oss etter stengetid og banker på døra og prøver å få den opp. Heldigvis kommer de jo ikke inn da :fnise:

Endret av Avi
Skrevet

Min første sjef eier en matbutikk, han er stort sett alltid i butikken og kan nåes døgnet rundt. En vanlig arbeidsdag for han starter kl. 7 og slutter kl. 23-01...selv om butikken har åpningstid fra 9 til 22. Han sitter selv bak kassa til butikken er tom, har aldri opplevd eller sett han jage/stoppe folk. I sesongtider har det hendt at butikken ikke har vært tom før 12 på natta. 6 dager i uka, noen ganger 7.

Mannen er snart pensjonist, men holder enda på...slik har han styrt i 40 år, og kunne egentlig pensjonert seg for 20 år med formuen han har bygget opp.

Kjenner flere slike personer, som gjerne jobber 12 timer dagen året rundt.

Noen folk elsker rett og slett å jobbe, der kundene alltid kommer først.

Anonymous poster hash: 91eeb...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...