Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er fæl til å bli litt personlig, så jeg hadde helt sikkert kommet til å si at jeg må stenge for toget mitt går om 15 minutter, og at det er en time til neste avgang. Ingen kunde kan svare surt til det :)

Anonymous poster hash: 5b2e9...38c

Jo, så absolutt. Mange som vil anklage deg for dårlig arbeidsmoral og bli skikkelig kranglete pga noe sånt.

Anonymous poster hash: 67395...96d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest heihade
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor dette er noe å diskutere en gang. Det er ikke åpent. Butikken har åpningstider og dette er ikke innenfor. Det er stengt. Lukket. Låst.

Det har ingenting å si om du "skal bare" eller om det er bare "en gang i blant" eller om det "ikke gjør noen forskjell". Man har tider å forholde seg til som kunde og sånn er det bare. Hos meg får du ikke "bare titte" eller kjøpe noe du vet du skal ha kl Stengt. Stengt betyr Ikke Åpent. Prøv igjen en annen dag.

Vi tilbyr deg en tjeneste innenfor en viss tidsramme. Hvis jeg ikke får lønn eller stengetid er jeg heller ikke på jobb etter stengetid. Og er jeg ikke på jobb trenger jeg ikke hjelpe deg. Jeg trenger ikke en unnskyldning for å ikke ha deg her når det er stengt. Om jeg ikke skal rekke et tog og faktisk har all verdens tid trenger jeg fortsatt ikke gjøre noe for deg.

Sorry dude, men dette visste du da du møtte opp kl Stengt. Ha det bra, det er ikke synd på deg og jeg skylder deg ingenting.

Endret av heihade
  • Liker 16
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette er noe å diskutere en gang. Det er ikke åpent. Butikken har åpningstider og dette er ikke innenfor. Det er stengt. Lukket. Låst.

Det har ingenting å si om du "skal bare" eller om det er bare "en gang i blant" eller om det "ikke gjør noen forskjell". Man har tider å forholde seg til som kunde og sånn er det bare. Hos meg får du ikke "bare titte" eller kjøpe noe du vet du skal ha kl Stengt. Stengt betyr Ikke Åpent. Prøv igjen en annen dag.

Vi tilbyr deg en tjeneste innenfor en viss tidsramme. Hvis jeg ikke får lønn eller stengetid er jeg heller ikke på jobb etter stengetid. Og er jeg ikke på jobb trenger jeg ikke hjelpe deg. Jeg trenger ikke en unnskyldning for å ikke ha deg her når det er stengt. Om jeg ikke skal rekke et tog og faktisk har all verdens tid trenger jeg fortsatt ikke gjøre noe for deg.

Sorry dude, men dette visste du da du møtte opp kl Stengt. Ha det bra, det er ikke synd på deg og jeg skylder deg ingenting.

Prøv å gjøre noe slikt i en bransje der det er hard konkurranse, feks sportsbransjen, elektrobransjen eller en klesbutikk som ligger sentralt. Du kan fort tape flere titalls eller hundretalls handlende kunder på en dårlig historie eller opplevelse.

• Liker 1
Skrevet

Prøv å gjøre noe slikt i en bransje der det er hard konkurranse, feks sportsbransjen, elektrobransjen eller en klesbutikk som ligger sentralt. Du kan fort tape flere titalls eller hundretalls handlende kunder på en dårlig historie eller opplevelse.

Poenget er at folk gjerne ikke får _betalt_ for å jobbe overtid og det er heller ikke mulig å få avspasert det i mange tilfeller. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå at for mange er ikke butikkjobb en karrierevei der de må strekke seg for å bli lagt merke til. Om man jobber over, så belønnes det ikke selv om man skulle tilfredsstille en kunde eller to ekstra. At du er en idiot og jobber gratis i en jobb som ikke vil gi deg en tøddel ekstra på papiret er nå så, bare ikke forvent at det gjelder alle andre også ;)

Anonymous poster hash: d9f01...6fe

• Liker 5
Skrevet

Ehh man taper ikke kunder på å si fra at det er stengt.

Jeg finner det merkelig og slitsomt at folks respekt for andres - spesielt butikkansattes - tid er så fraværende. Har vi vært på jobb i fem, seks eller åtte timer og sikkert "klarer" å holde åpent litt til, er det ikke noe vi ønsker, bør, skal, må, trenger, eller kommer til å gjøre. Er man ferdig på jobb så er man ferdig på jobb. Makan

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i en matvarebutikk som stenger 22:00 på hverdager. Det er faktisk ikke så uvanlig at det kommer løpende inn andpustne kunder 21:59, tar seg en vogn mens de stønner "Puh, jeg rakk det jammen akkurat!". Tydeligvis er det greit så lenge du kommer inn i butikken før stenging...

Anonymous poster hash: 2acc7...d92
  • Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i en matvarebutikk som stenger 22:00 på hverdager. Det er faktisk ikke så uvanlig at det kommer løpende inn andpustne kunder 21:59, tar seg en vogn mens de stønner "Puh, jeg rakk det jammen akkurat!". Tydeligvis er det greit så lenge du kommer inn i butikken før stenging...

De samme folkene tror også gjerne at de rakk ølsalget så lenge ølen enten ble lagt i handlevognen før klokken 20:00, eller at de stod i kø med ølen før 20:00. Jada. NEI.

Anonymous poster hash: a9f12...a86

Skrevet

De samme folkene tror også gjerne at de rakk ølsalget så lenge ølen enten ble lagt i handlevognen før klokken 20:00, eller at de stod i kø med ølen før 20:00. Jada. NEI.

Eventuelt at du kan jo være litt kompis å bare overstyre kassa slik at de får kjøpt den sixpacken.. Eller min favoritt, at de kan jo komme tilbake å betale for den i morgen!

Skrevet

Kjenner på meg at jeg bare elsker slike butikker der det kommer en stemme over høytaleren med " Klokken er nå stengetid, vi takker for besøket, og ønsker dere velkommen tilbake i morgen klokken åpningstid" Da slipper vi surrehuene å lure på om vi kan fortsette å surre rundt, eller må gå.

Men, jeg er slik som sprinter gjennom butikken hvis jeg MÅ ha noe ti på stengetid og da, så jeg er vel i feil gruppe :(

Håper det hjelper med vekterne, skjønner meget godt at slike kunder er frustrerende :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Kjenner på meg at jeg bare elsker slike butikker der det kommer en stemme over høytaleren med " Klokken er nå stengetid, vi takker for besøket, og ønsker dere velkommen tilbake i morgen klokken åpningstid" Da slipper vi surrehuene å lure på om vi kan fortsette å surre rundt, eller må gå.

Men, jeg er slik som sprinter gjennom butikken hvis jeg MÅ ha noe ti på stengetid og da, så jeg er vel i feil gruppe :(

Håper det hjelper med vekterne, skjønner meget godt at slike kunder er frustrerende :blomst:

Ja, flere butikker burde satt opp et lite høyttalersystem med automatikk som spiller av ev en standard stengemelding. Gjerne kombinert med lys som dimmes litt ned slik at folk ser det er en forskjell.

Gjest heihade
Skrevet (endret)

Prøv å gjøre noe slikt i en bransje der det er hard konkurranse, feks sportsbransjen, elektrobransjen eller en klesbutikk som ligger sentralt. Du kan fort tape flere titalls eller hundretalls handlende kunder på en dårlig historie eller opplevelse. Anonymous poster hash: 67395...96d

Butikkens penger er ikke mitt problem før jeg får noe av dem. Det er ikke vanskelig egentlig. Får jeg ikke lønn er jeg ikke på jobb.

Ønskes overtid må dette lønnes med 100% tillegg. Hvis ikke kan det ikke forventes at vi gjør noe. Jeg gjør ikke veldedighet for butikken min.

Endret av heihade
  • Liker 5
Skrevet

Butikkens penger er ikke mitt problem før jeg får noe av dem. Det er ikke vanskelig egentlig. Får jeg ikke lønn er jeg ikke på jobb.

Ønskes overtid må dette lønnes med 100% tillegg. Hvis ikke kan det ikke forventes at vi gjør noe. Jeg gjør ikke veldedighet for butikken min.

Helt enig. En tin er en kontorjobb der jeg får uttelling for utdannelse og fleksibilitet går begge veier. I slike jobber kan jeg gjerne stille opp både 10 min ekstra og sågar mange timer både titt og ofte, så lenge det blir satt pris på, betalt og/eller avspasert, eller jeg får andre fordeler av det.

Men i en butikk/lagerjobb/etc. Ikke planer. Når man ikke får betalt et minutt ekstra etter stengetid så kan jo også arbeidsgiver takke seg selv for å legge opp til dårlig innsats. Forventer man at folk skal stå på ekstra så må man ha insentiver. Enten lønn/avspasering, bonus, videre muligheter etc.

• Liker 4
Skrevet

Kommer de klokka 9 og kjefter på betjeningen med at "Jeg sto her og banket på døra klokka 8:45 og det var ingen som åpnet!" ?

Anonymous poster hash: b8cc8...19d

Fnis. Joda. De gjør faktisk det. En venninne jobbet i en butikk der hun møtte opp en halvtime før åpning for å vaske gulvet - gitteret var trukket nesten ned til gulvet, men jammen kom det ikke gamle damer KRYPENDE inn klokka kvart på åpningstid og lurte på hvorfor i alle dager gitteret var sånn i veien... :P

Anonymous poster hash: a1c09...aca

• Liker 6
Skrevet

Kjenner jeg er glad jeg ikke jobber i butikkbransjen lenger, men tenker også at erfaringen derfra har gjort meg til en bedre kunde i dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fæl til å bli litt personlig, så jeg hadde helt sikkert kommet til å si at jeg må stenge for toget mitt går om 15 minutter, og at det er en time til neste avgang. Ingen kunde kan svare surt til det :)Anonymous poster hash: 5b2e9...38c

Da burde man finne en annen jobb i nærheten. Greit at man ikke ønsker kunder etter stengetid, men å be kunden bli ferdig mens butikken er åpen fordi du skal rekke toget 15 min etter stengetid er uhøflig. Jeg hadde gått på flekken å sendt en Mail til sjefen din om dårlig kundebehandling. Du kan si klokken 21 eller når du måtte stenge "at nå stenger jeg, men velkommen tilbake" eller noe i den duren. Men å si jeg må stenge om 15-20 min osv er dumt.

Anonymous poster hash: 284c5...754

• Liker 1
Skrevet

Beklager ser du mener når butikken er stengt. Misforstod :) Trodde jeg leste at du informerte dem mens butikken er åpen.

Skrevet

Da burde man finne en annen jobb i nærheten. Greit at man ikke ønsker kunder etter stengetid, men å be kunden bli ferdig mens butikken er åpen fordi du skal rekke toget 15 min etter stengetid er uhøflig. Jeg hadde gått på flekken å sendt en Mail til sjefen din om dårlig kundebehandling. Du kan si klokken 21 eller når du måtte stenge "at nå stenger jeg, men velkommen tilbake" eller noe i den duren. Men å si jeg må stenge om 15-20 min osv er dumt.

Ja, det er jo nok av kranglefanter blant kunder. For 99% av kundene er dette ikke en problematisk beskjed å få, om du syntes det er så sørgelig at du får beskjed om at det stenger om 15-20 min at du mener det kvalifiserer til dårlig kundebehandling så er du uvanlig sensitiv. Det er jo mye bedre å få beskjed litt før enn å få vite at NÅ må man gå, det handler om å tenke et steg fremover.

• Liker 1
Skrevet

min favoritt er når kunden utbryter sarkastisk "makan til service" på en dramatisk måte. De er en parodi på seg selv... :P

Anonymous poster hash: 3900a...fb4
  • Liker 3
Skrevet

TS her! Stengevakt i dag og det er fredag, ergo mye å gjøre. Veldig spent på stengingen i kveld, hehe! Har snakket med flere om dette og jeg gidder ikke finne meg i å bli et sekund ekstra enn det jeg må og kommer til å si klart og tydelig ifra! No more miss nice girl! Jeg har heller ingen ambisjoner om å komme meg opp og frem i denne kjeden, studerer sivøk og det er den retningen jeg ønsker å gå. Har denne jobben pga penger og referanser. Gleder meg sånn til å slutte å jobbe i butikk!!

PS, noen som vet om noen jobber som passer fint for studenter? Kan jobbe dag, kveld og helg. Klarer ikke klesbutikk stort lenger tror jeg! Har fått et nytt syn på mennesker og det er ikke bra..... Hehe!

Anonymous poster hash: fd116...e1f

Skrevet

TS her! Stengevakt i dag og det er fredag, ergo mye å gjøre. Veldig spent på stengingen i kveld, hehe! Har snakket med flere om dette og jeg gidder ikke finne meg i å bli et sekund ekstra enn det jeg må og kommer til å si klart og tydelig ifra! No more miss nice girl! Jeg har heller ingen ambisjoner om å komme meg opp og frem i denne kjeden, studerer sivøk og det er den retningen jeg ønsker å gå. Har denne jobben pga penger og referanser. Gleder meg sånn til å slutte å jobbe i butikk!!

PS, noen som vet om noen jobber som passer fint for studenter? Kan jobbe dag, kveld og helg. Klarer ikke klesbutikk stort lenger tror jeg! Har fått et nytt syn på mennesker og det er ikke bra..... Hehe!

Anonymous poster hash: fd116...e1f

Anbefaler helsevesenet ;-) Godt betalt også!

Anonymous poster hash: 619ac...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...