Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom de ikke går når du har bedt de høflig om å gå fordi senteret er stengt, og at de er hjertelig velkommen tilbake i morgen (selvfølgelig med et smil :)), trykker du på alarmknappen. Ingen skal være i butikken når oppgjøret gjøres, og dersom noen nekter å gå ved beskjed -kan det oppfattes truende. En vet aldri hva kunder vil, og da er det bedre å være på den sikre siden (dette av erfaring fra jobb i senter).

Anonymous poster hash: 94878...473
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg alliert meg med vekterne som skal begynne å komme innom her rett før stengetid og gi beskjed om at senteret stenger 21. Fikk også beskjed av de at jeg faktisk ikke har lov til å holde åpent så lenge etter. Noen kunder har vært så frekke og nektet å gå før klokken bortimot er halv ti. Helt sinnsykt! Nå gleder jeg meg til stengevaktene :)

Til deg som skrev den snerpete kommentaren: tydelig at du er en av kundene som ikke skjønner at butikker har en åpningstid å forholde seg til og føler deg truffet. Når jeg står alt fra 10-30 minutter over når jeg egentlig stenger 21 og ikke får betalt så ofte som jeg gjør utgjør dette en vesentlig sum! Dessuten går toget mitt en gang i timen og min arbeidstid slutter 21.00, ikke 21.20 eller 21.30, men 21.00 og det er frem til da jeg får betalt. I tillegg har jeg et tog å rekke og må komme meg ut av senteret innen en viss tid, i verste fall må jeg stå ute og vente på toget i en halvtime. Da skjønnr du vel hvorfor jeg ønsker å gå når vakten min slutter regner jeg med.

Anonymous poster hash: fd116...e1f

• Liker 18
Skrevet

Vi har fått ny sjef, gamle sjefen synes det var helt greit å informere om at vi stenger og være litt streng på det. Hun nye ønsker at vi blir igjen. Men har sagt at dette blir vanskelig for meg fordi jeg har et tog å rekke, det går kun en gang i timen. Forstår virkelig ikke hvorfor jeg må stå igjen i butikken fordi noen ikke klarer å komme seg på senteret før kl 21. Mistenker at jeg ikke får betalt for det heller, regner ut sånt selv..

Dette kan umulig være lov. Da jeg gikk på videregående, jobbet jeg på bensinstasjon. Da fikk jeg god lønn etter kl 16, tillegg for ugunstig arbeidstid mellom 18 - 21, enda mer tillegg fra kl 21 - 00.15, og så fikk jeg betalt for hvert påbegynte kvarter. Stasjonen stengte midnatt. Så jeg fikk altså garantert betalt til kvart over, selv de gangene jeg klarte å dra fem-ti over tolv, fordi det var et påbegynt kvarter. Hvis kunder, kranglete vaskehaller eller hva som helst gjorde meg mer forsinka, fikk jeg betalt for tida jeg brukte da også. Det skulle da bare mangle!

Å jobbe ti minutter gratis hver eneste vakt, blir fort veldig mange minutter i måneden. Spesielt når du må vente en time på toget pga en kunde som forventer spesialbehandling! "Vil du ikke selge mer", det er jo ikke du personlig som tjener på salget. Det er som de kundene på bensinstasjonen som skjelte ut meg fordi det ikke var større utvalg av olje der... For det bestemte jo liksom jeg... :roll:

Anonymous poster hash: 3c758...3e3

• Liker 5
Skrevet

Jobber i en kjent klesbutikk ved siden av studier og har i det siste jobbet veldig mye kveld. Er alltid alene på jobb selv om vi burde vært hvertfall to. Men problemet mitt er at det ALLTID uten unntak kommer folk innom (butikken er på et senter) rett før jeg skal stenge, det kommer folk 20.58, 20.59, en ting er om de skynder seg og VET hva de skal ha, men alle jeg har hatt innom har tatt en runde i sneglefart og aner ikke hva de skal ha!

Blir så sinnsykt provosert av dette. Senteret er åpent i 11 timer også kommer man 1 minutt før stengetid for å titte!

Ble skjelt ut av en dame for et par dager siden som klikket fordi jeg sa at jeg dessverre stengte nå. Da var klokken over ni.. Hun sa hun skulle ringe sjefen min og at jeg åpenbart ikke kunne drifte en butikk med min latterlige økonomiske forståelse. I går kom det også noen innom da jeg holdte på å stenge som bare: "du vil vel selge litt til???"

NEI! Jeg har et LIV og et tog jeg skal rekke! Pendler langt og er avhengig av å rekke toget som går 15 over 21. Dette rekker jeg om jeg stenger når vi skal stenge.

Dette er et skikkelig problem for meh fordi det skjer hele tiden, hva kan jeg svare kundene så de skjønner at jeg faktisk stenger ni som alle andre butikker på senteret? Vil jo si det på en fin måte, men skulle ønske jeg kunne klikket på de tilbake. Er det mulig?

"Hei, vi stenger desverre nå så med mindre du vet hva du er på utkikk etter blir du desverre nødt til å gå." Er det vi sier.

Og om noen spør spørsmål som dette "du vil vel selge litt til???" så svarer du bare at "Ja, om du vet hva du er på utkikk etter kan jeg holde åpent et par minutter til men ellers må du komme tilbake i åpningstiden."

Anonymous poster hash: 67395...96d

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg alliert meg med vekterne som skal begynne å komme innom her rett før stengetid og gi beskjed om at senteret stenger 21. Fikk også beskjed av de at jeg faktisk ikke har lov til å holde åpent så lenge etter. Noen kunder har vært så frekke og nektet å gå før klokken bortimot er halv ti. Helt sinnsykt! Nå gleder jeg meg til stengevaktene :)

Til deg som skrev den snerpete kommentaren: tydelig at du er en av kundene som ikke skjønner at butikker har en åpningstid å forholde seg til og føler deg truffet. Når jeg står alt fra 10-30 minutter over når jeg egentlig stenger 21 og ikke får betalt så ofte som jeg gjør utgjør dette en vesentlig sum! Dessuten går toget mitt en gang i timen og min arbeidstid slutter 21.00, ikke 21.20 eller 21.30, men 21.00 og det er frem til da jeg får betalt. I tillegg har jeg et tog å rekke og må komme meg ut av senteret innen en viss tid, i verste fall må jeg stå ute og vente på toget i en halvtime. Da skjønnr du vel hvorfor jeg ønsker å gå når vakten min slutter regner jeg med.

Hvis du jobber lenger enn til 21.15 skal du ha en halvtime ekstra. Men å jobbe 5-10 minutter ekstra holder ikke.

Anonymous poster hash: 67395...96d

Skrevet

Da kan man dessverre ikke forvente å nå høyt i livet hvis man ikke sikter høyt - men syns du som person er utrolig respektløs - Er bare idiotisk å lese det du skriver det er ikke noe poeng for meg å si noe mer . Måten du skriver på viser hvordan du er ovenfor andre mennesker . Lykke til med det !

TS - Snakk med kundene dine på en høflig måte å de har ingen rett til å kjefte på deg . Kommer de ved stengetid så forstår jeg frustrasjonen når de bruker en evighet . Det er noe annet når du faktisk vet hva du skal

kjøpe . Å du må ikke krangle tilbake for kundene har faktisk mye makt . Bare svar tilbake på en respektive måte å bestemt så skjønner de det nok .

Anonymous poster hash: 284c5...754

Man kan ikke forvente å nå høyt i livet? TS og veldig, veldig mange andre som jobber i klesbutikker osv ser ikke på det som sitt livs viktigste oppgave akkurat, de fleste går på skole ved siden av. Så hun kan nok nå langt selv om hun ikke jobber 10 minutter gratis hver eneste gang hun er på jobb.

Anonymous poster hash: b508d...18d

• Liker 9
Skrevet

Jeg pleier å stille opp lyden litt på radioen når klokken er 19.59 og det kommer kunder inn, også braker det løs med 20-nyhetene, og de hører det.. :laugh: Da går de fleste :)

• Liker 7
Skrevet

Jeg sa som regel at kassene stengte automatisk 5 min etter stengetid og dette var noe jeg ikke kunne hindre.

• Liker 5
Skrevet

Jeg sa som regel at kassene stengte automatisk 5 min etter stengetid og dette var noe jeg ikke kunne hindre.

Veldig smart! :-)

Anonymous poster hash: 92e0d...739

• Liker 3
Skrevet

Det der har jeg vært borti så mange ganger, og jeg vet ikke om det er greit, men jeg sa at nå er vi dessverre stengt, og hvis noen begynte å kverulere forklarte jeg det som det var; at vi stengte, og min buss gikk hver halvtime(din kun en gang i timen, det må jo folk respektere!), og at det var kjedelig å måtte stå ute og vente på den i kulden f.eks. Hvis de ikke skjønner det må det være noe galt. Kunder har en tendens til å tro at butikkansatte ikke har noe liv og kan tråkkes på. Fryktelig provoserende..:P

Anonymous poster hash: 997f1...38d

Skrevet

Sjekka ut tråden; "dumme ting kunder sier"?:P Anbefales!

Anonymous poster hash: d4922...551
Skrevet

Dette var bare tragisk - klarer du virkelig ikke å jobbe 10 min ekstra uten betalt ??? Du er ikke en person jeg ville ha ansatt i min bedrift . Det er utrolig viktig for en sjef å se at ansatte er behjelpelige å klarer å ofre iblant litt av tiden sin om det er nødvendig . De ansatte som får høyere lønn og bedre stillinger er de som vier tiden sin til arbeidet uten å klage på 10 min .

Hvis jeg hadde jobbet gratis i 10 minutter hver gang jeg hadde vært på jobb, så hadde det utgjort over 3000 kr per år. Jeg faktisk ikke interessert i å jobbe gratis for samme verdi som en storbytur hvert år bare fordi andre folk er trege. Hvorfor er deres tid viktigere enn min tid?

Anonymous poster hash: ff592...ca7

• Liker 16
Skrevet

Det som provoserer meg aller mest er kunder som gjerne har kommet inn i butikken en time før stengetid, og likevel ikke klarer å drasse seg ut før klokken er over stengetid. De er faktisk verre enn dem som kommer rett før vi stenger.

Jeg bruker å si alarmen går på automatisk. Det funker som regel.

Skrevet

Åh! Det var hovedgrunnen til at jeg sluttet å jobbe i butikk. *klatre under gitteret* "hæ? Er dere stengt?" "Ja. Klokken er fire minutter over ni" "nei! Min er akkurat ni, så jeg har rett til å være her inne" rett til.... Sukk. Jeg er så glad jeg er ferdig med det der

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i dagligvare, kommer ofte folk løpende inn både ett minutt på og over stengetid. Om jeg ser de presser seg inn etter stengetid sier jeg "vi er stengt nå! :)". Som regel snur de, eller de sier jeg skal bare ha noe kjapt. Da ber jeg de skyndte seg, eller så sier jeg at dessverre, kassen er gjort opp.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg jobber i matbutikk da, med dører vi stenger som da bare slipper ut folk, ikke inn folk.. Problemet er når de siste kundene går ut, så LØPER det folk inn. Som tar seg en handlevogn. Og åpenbat har hele kvelden. Elsker det altså… Grrr.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette var bare tragisk - klarer du virkelig ikke å jobbe 10 min ekstra uten betalt ??? Du er ikke en person jeg ville ha ansatt i min bedrift . Det er utrolig viktig for en sjef å se at ansatte er behjelpelige å klarer å ofre iblant litt av tiden sin om det er nødvendig . De ansatte som får høyere lønn og bedre stillinger er de som vier tiden sin til arbeidet uten å klage på 10 min .

Du er vel klar over at de fleste som tar kveldsvaktene på diverse butikker er studenter, og at 95 prosent av disse absolutt ikke ser for seg butikkyrket som noen karrierevei. Det er rett og slett en måte å tjene sårt tiltrengte penger på, samt oppnå erfaring og gode referanser. Da gjør man jobben sin på en god måte, verken mer eller mindre, man trenger ikke strekke seg den siste ekstra mila hver gang, og det kan heller ikke en arbeidsgiver kreve. Vis meg den deltidsarbeidende som har fått høyere lønn enn andre for god innsats, så skal jeg sende deg blomster i postkassa. Det er nok ikke helt sånn det fungerer ser du, i sånne stillinger jobber man på tariff uansett hvor dyktig eller lat man er. Fra min egen tid i butikk husker jeg også insentiv - og bonusordningene for deltidsansatte som latterlig dårlige, og da må man regne med å få det man betaler for. Nemlig halvmotivert arbeidskraft.

Endret av Genesis
  • Liker 13
Skrevet

Jeg er fæl til å bli litt personlig, så jeg hadde helt sikkert kommet til å si at jeg må stenge for toget mitt går om 15 minutter, og at det er en time til neste avgang. Ingen kunde kan svare surt til det :)

Anonymous poster hash: 5b2e9...38c

• Liker 1
Skrevet

Ser at jeg ikke kunne jobbet i butikk, det der må være utrolig irriterende.

Fatter ikke hvordan noen kan trenge mer informasjon enn "vi stenger nå".

Hva er det egentlig de ikke skjønner med konseptet åpningstider?

Kommer de klokka 9 og kjefter på betjeningen med at "Jeg sto her og banket på døra klokka 8:45 og det var ingen som åpnet!" ?

Neppe.

Så, mon tro hva som er logikken bak "du vil vel selge litt til" osv,?

Anonymous poster hash: b8cc8...19d
Skrevet

Jeg er ikke villig til å jobbe 10 min. ekstra hver gang. Det går greit når det er snakk om én gang, blir det oftere enn det, er det helt klart et problem. Jeg får ikke betalt for å være der lengre, så hvorfor i alle dager kan noen forvente at jeg skal være der lengre? Det er frekt, og det er ikke slik det fungerer. Nå er jeg student og jobber ved siden av studiene og har ingen ambisjoner om å få høyere stillingen der jeg jobber nå, og har harde studier og dermed liker jeg ikke at folk kaster bort tiden min. Når jeg er ferdig med utdanningen og får jobb innenfor næringslivet, er jeg villig til å gi ekstra og jobbe mer enn 100% - men ikke der heller er det vanlig at folk ikke får betalt når de jobber overtid.

Anonymous poster hash: cc09d...e7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...