Gå til innhold

Jeg vil ikke være forlover!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover til en venninne. Hun spurte meg, og uten å tenke meg om sa jeg ja. Hun stod jo der og ventet på et ja. For man sier vel ikke nei?

Vi er ikke veldig nære venner, så jeg ble faktisk litt overrasket. Men hun har ikke så mange gode venninner.

Men jeg vil ikke være forlover. Jeg er ikke så interessert i bryllup, og bryr meg egentlig ikke :sjenert: Alt dilldallet, aaaaaw, rosa, hvitt, blomster, whatever, kunne ikke brydd meg mindre. Jeg er ikke interessert i forloveroppgavene mine. Vi har ikke snakket noe særlig om det, men regner med at jeg skal være med på kjoleprøving, arrangere utdrikningslag og andre ting. Vi bor i tillegg i ulike byer, og jeg ønsker ikke å bruke masse penger på reising (jeg er student, og har svært lite penger).

Hva gjør jeg?? :sukk:

Anonymous poster hash: ff143...81b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger må man bare bite tennene sammen å gjøre ting som gleder andre. Dette er et sånt tilfelle. Enig med Gjest. Det du kan si er at det blir dyrt å reise mye slik at dere kan samordne litt for å minimere kostnadene. Det er vel også nokså normalt at brudeparet dekker en del av disse kostnadene?

Anonymous poster hash: 7778c...157

• Liker 8
Skrevet

Det ENESTE du trenger er å stille i kirka, skrive under papirene, og få i gang det utdrikningslaget. Alt annet er faktisk ting du kan si nei til i og med at det er langt unna henne..

Anonymous poster hash: e95a3...38c
  • Liker 8
Skrevet

Det eneste du vel egentlig har sagt ja til, er å være med i bryllupet og signere papirer. Det er vel ingen andre ting man MÅ gjøre som forlover?

Anonymous poster hash: 8ebbc...974
Skrevet

Kan du ikke prate med henne om dette?

Av min forlover så sa jeg at jeg at det eneste han måtte gjøre var å skrive under på papirene og stå ved siden av meg på tinghuset. Han arrangerte og ett utdrikningslag som var meget hyggelig og sa noen ord under middagen, selv om jeg hadde sagt at det ikke var nødvendig.

Si gjerne til henne at du ikke har råd til å reise så mye og at du vil være en dårlig hjelper med detaljer fordi du rett og slett ikke er veldig opptatt av slikt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde pratet med henne om det. Si at du egentlig ikke føler du vil være "god støtte" ifh til avgjørelser som har med bryllupet og at du ikke har råd til å reise mye frem og tilbake. Du kan jo gjerne få frem at du ikke blir såret hvis hun finner ut at hun vil ha noen andre..evt kan du jo legge det frem som i at kanskje hun skulle hatt to stk hvis hun veldig gjerne vil ha deg (at hun har noen som er litt mer opptatt av dill og dall og planlegging) ?

Skrevet

Hvorfor sa du ja da?

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg hadde pratet med henne om det. Si at du egentlig ikke føler du vil være "god støtte" ifh til avgjørelser som har med bryllupet og at du ikke har råd til å reise mye frem og tilbake. Du kan jo gjerne få frem at du ikke blir såret hvis hun finner ut at hun vil ha noen andre..evt kan du jo legge det frem som i at kanskje hun skulle hatt to stk hvis hun veldig gjerne vil ha deg (at hun har noen som er litt mer opptatt av dill og dall og planlegging) ?

Ja enig med flere andre her. Si at det ikke er riktig ovenfor henne at du ikke kan stille så mye du burde. Derfor er det sikkert lurest at hun finner noen andre?

Skrevet

Vet ikke noe om å være forlover. Si fra at det ikke blir noe party-arrengement fra din side før bryllupet, men at det ellers er greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...