tyttebæret Skrevet 12. november 2004 Forfatter #361 Del Skrevet 12. november 2004 Dere er vel noen virkelig søte jenter! TUUUUSEN TAKK for hilsener, oppmuntringer og tilrop Madden, Edea, Lillen, Murmeldyret, Moonchild og Pondusa! Her sitter jeg og kan ike annet. Tvn er i bruk (igjen!) av mannen. Jeg spyr snart av den kassa. Jeg skal ikke klage, jeg er like tiltaksløs og sitter her foran PCn mens huset støver ned, brød skulle vært bakt og bøker skulle vært rettet og huset generelt ryddet...Hva gjør man når man sitter hver på sin tue og ikke eier tiltakslyst? Dovenskapen har tatt knekken på oss, arbeidslysten har reist på ferie og vinterdepresjonen har satt inn... Gode råd? Gjerne! hm...der forsvant lyden på tv'n skal han gjøre noe tro? hm...han spør "Hva skal vi gjøre for noe da?" O, under over alle under...et mirakel skjer...sex? Scrabble? Måneskinnstur? Høytlesing?Rydding? I don't know! Men noe skjer! Må bare si: God helg til alle sammen! Må løpe mannen venter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. november 2004 #362 Del Skrevet 14. november 2004 Livet er sånn innimellom, Tyttis! Håper dere gjorde noe fint i går kveld! Ha en god og lat søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 14. november 2004 Forfatter #363 Del Skrevet 14. november 2004 Det ble kino! Vi så Hawaii-Oslo. EN kjempebra film! Lørdag formiddag koste vi oss i byen med kafebesøk m venner og god mat. Vi hadde det i grunn veldig koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 14. november 2004 #364 Del Skrevet 14. november 2004 Det hørtes koselig ut! Håper dere får en fin søndag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 15. november 2004 #365 Del Skrevet 15. november 2004 Du er jammen ei skikkelig godjente tyttis...har tenkt på de gode ordene du gav meg hele helga... Håper du får ei flott uke vennen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. november 2004 #366 Del Skrevet 15. november 2004 hm...der forsvant lyden på tv'n skal han gjøre noe tro? hm...han spør "Hva skal vi gjøre for noe da?" O, under over alle under...et mirakel skjer...sex? Scrabble? Måneskinnstur? Høytlesing?Rydding? I don't know! Men noe skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 16. november 2004 Forfatter #367 Del Skrevet 16. november 2004 "Hallo, hallo dette er nyhetene fra tyttebærland. klokken er nå 18:35. I går mottok innbyggerne av tyttebærland en sørgelig beskjed. Innbyggerne har nå blitt enige om å støtte hverandre, trøste hverandre og oppsøke profesjonell hjelp. Som et ledd i sorgarbeidet i denne saken har de blitt enige om å sende ut denne pressemelidingen: Tyttebærmannen avleverte en sædprøve i begynnelsen av november. Ved nærmere analyse av denne viser det seg at den inneholder svært få levende spermier. Dr. gyn er noe usikker på hva som nå burde gjøres. hun har derfor påtatt seg å ringe fertilitetsklinikken i Porsgrunn for å høre med dem hva de synes. Det er tyttebærfamilien svært takknemlige for. i tillegg har tyttebærmannen startet inntak av selen, zink og folat. Tyttebærfamilien tar dette som en stor sorg, men velger åse lyst på situasjonen da det er brakt på det rene at de trolig ikke trenger å bruke prevensjon resten av livet. Tyttebærmannen er glad for å slippe regnfrakk og tyttebæret er glad for å slippe ekle bivirkninger av dumme piller. Tyttebæret vil komme tilbake med nærmere informasjon ettersom den tikker inn. det var alt for i dag. Over og ut." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 16. november 2004 #368 Del Skrevet 16. november 2004 Ikke gode nyheter, Tyttebæret! :trøste: Jeg skjønner at dere er lei dere nå. Bra at Dr. Gyn kommer til å ringe fertilitetsklinikken for dere, så vet dere at det skjer noe. Nå vet jeg ikke så mye om dette, men jeg har inntrykk av at når det konstateres dårlig sædkvalitet hos menn, så undersøkes det ikke alltid nærmere, og det er veldig synd ifølge legen som undersøkte mannen min. Ofte kan ting nemlig gjøres. (Vi er veldig fornøyde med der vi har vært, hvis det skulle bli aktuelt for dere å undersøke mannen nærmere. Bare send meg pm hvis du lurer på noe!) Håper dere er flinke til å ta vare på hverandre og at dere får god hjelp framover! , Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 16. november 2004 #369 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg skjønner veldig god hvis du syns dette var tunge nyheter. Men nå har dere ihvertfall noen klare svar. Håper det blir fortgang i reproduksjonen etter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 16. november 2004 #370 Del Skrevet 16. november 2004 Først og fremst vil jeg gi deg en god ... Det var helt klart ikke de nyhetene dere håpet på å få...langt derifra. Skal ikke begi meg utpå å forsøke å se noen positive sidene ved dette...dere får la nyhetene synke inn først, så får dere tenke fremover når dere har samlet dere litt! Det at han har lavt antall levende spermier gjør ting vanskeligere for dere, men ikke umulig! Dere trenger hjelp til å få lagd små tyttis-kart, og det får dere også!! Håper du fortsatt er ved godt mot tyttis! Jeg har stor tro på bær-sesongen for neste år også!! Er her for deg om du trenger å snakke! Masse og fra Maddie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. november 2004 #371 Del Skrevet 17. november 2004 Du kan ihvertfall på sagt det på rett måte; det skal du ha! Jeg måtte nesten le litt innimellom, selv om det var en dårlig nyhet... :oops: Dr. Gyn er en fornuftig Dr! :-) Jeg er spent på hva fertilitets-folkene sier. Mange gode tanker sendes til nyhetsoppleser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 17. november 2004 #372 Del Skrevet 17. november 2004 Kjempestor Tenker på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 18. november 2004 #373 Del Skrevet 18. november 2004 Nei, det var vel ikke akkurat de nyhetene dere ønsket å høre :trøste: Det var virkelig leit nytt! Men "bare" dårlig sædkvalitet må da bety at dere ihvertfall er superaktuelle for IVF? Håper dere hører fra Dr. Gyn snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 18. november 2004 #374 Del Skrevet 18. november 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 18. november 2004 #375 Del Skrevet 18. november 2004 Synd å høre at mannens sædprøve var så dårlig. Men da er dere i hvert fall inne i prøverørs karusellen. Har bare hørt positive ting om Porsgrunn, og sitter faktisk med en liten følelse av at de har en litt høyere % andel av sukksess enn f.eks. klinikkene i Oslo. Klinikken der er jo nesten helt ny og Dr. Kahn er en av de beste i landet når det gjelder assistert befrukting. Når det først er kommet til dette steget, så er jeg sikker på at dere vil bli godt tatt vare på. Ønsker dere all lykke videre i prosessen! Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 18. november 2004 Forfatter #376 Del Skrevet 18. november 2004 Da var jeg her igjen. Ting har gått litt unna i svingene de siste agene. Jeg sitter med nese ned i alskens huskataloger og drømmer om å bygge hus. Jeg vet ikke hvor reelt det er, men en utflukt fra prøving og prøvertanker er det jo! Mannen og jeg har ikke snakket å veldig mye sammen disse dagene. Vi har hatt det travelt begge to og derfor har ikke rammen rundt vært noe særlig for "dype" samtalaer og stearinlys. Mannen er selvsagt lei seg. Han sier han blir lei seg og tar dette alvorlig, samtidig er han positiv og forsøker å se lyst på situasjonen. Han er ganske unik - eller som menn flest. Jeg vet ikke riktig...Kanskje det er mye verre for han enn han gir uttrykk for?? Senest kvelden før vi fikk vite dette snakket jeg om IVF som en mulighet. Da var han ikke klar for å tenke tanken i betydningen at dette gjelder oss. Det må han jo nå...Jeg har bedt ham om å finne endel info selv, slik at ikke alt det han får vite er noe som kommer secondhand fra meg. Det hadde vært fint synes jeg...Jeg lurer også på når dr. gyn vil komme til å ringe...Jeg skjønte på henne i telefonen at hun var veldig opptatt, men jeg sa at hvis hun fortsatt tenkte på å sette meg på pergo hvis de i Porsgrunn mente det var noen vts i det hele tatt måtte jeg få vite det før desember pga mens. Det skulle hun klare sa hun. Blir det til at vi skal sende søknad til Porsgrunn (noe jeg tror er mest sannsynlig) så gjøres det i beg. av desember. Så er det ca 5 mnd ventetid til forsamtale. I mellomtiden er det bare for oss å be, håpe, prøve og vente...miraklenes tid er jo ikke forbi!!!!!!! Forutenom dette rammes jeg sannsynligvis av dårlig kommuneøkonomi og tvungen innsparing fra nyttår...da kan jeg fort ende med å bli overflødig og må ut i arbeidsledighet. Det er ingen drømmesituasjon og det er ikke noe jeg ser frem til, men jeg vil gjerne utnytte tida framover godt og vikartimer klarer jeg alltids å få!! Tusen takk for omtanken, Cielo! Det kan godt hende jeg sender deg n PM etterhvert! Moonchild: det varmer når du legger igjen hilsen i boka mi. Og at det bør bli fart o reproduksjonen nå? Ja, det håper jeg virkelig!! Tyttebærsesongen neste år har jeg hørt skal være svært god, Maddis! At jeg da skal sørge for å ha gode tyttis-kart klare er en selvfølge! Jeg synes det er fint at du ler litt jeg, Lillen! Det var jo meningen å formidle noe trist med et snev av humor! Jeg er like spent som deg... :klem2: Bizzy: Kjempestor tilbake! og en til Murmel: Ja, jeg håper at det er superaktuelt med IVF - og enda bedre: at jeg kan snike foran noen i køen??siden vi har prøvd så lenge!! *drømme*-smiley! Zianta: Takk for medfølende og oppmuntrende ord! Jeg håper at Porsgrunn virkelig kan være stedet for oss. Jeg har lest g hørt mye bra om dr. Kahn og staben hans!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. november 2004 #377 Del Skrevet 18. november 2004 Hei tyttis!! Takk for koselig hilsen i boka. Ja der kom visst plutselig en kul.... Håper jeg i løpet av 2005 kan se en slik i denne dagboka også!! :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 18. november 2004 #378 Del Skrevet 18. november 2004 Blir varm om når du stikker innom med positive hilsener....du er ei skikkelig godjente tyttis!! Godt å se at dere øyner håp, og har tro på at ting skal ordne seg!! Som du sier..nå er det bare å be, håpe, prøve og vente...det høres kanskje motløst ut innimellom, men sånn er livet for oss som trenger mer hjelp til å lage barn, det er mange av oss, dere er ikke alene! Det positive med KG er at her får du råd og tilbakemeldinger fra mennesker som går igjennom tilsvarende opplevelser og kan dele med seg av erfaring og kunnskap...det er berikende! og så er det en utrolig god mulighet, til å få skrevet ut litt frustrasjon, å ha en dagbok... Du er i tankene mine vennen! :klem2: Setter pris på at du deler din historie med oss tyttis!! GOD oversendes fra -jenta i vinterlandet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 19. november 2004 #379 Del Skrevet 19. november 2004 Hei tyttebæret Så trist å høre om mannen din, men det er bra dere tenker positive tanker Vi skal få svar på våre prøver om ei ukes tid, så vi er veldig spente.. God helg da, og kos deg med huskatalogene! Det er deilig å drømme seg bort Hilsen *tine* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 20. november 2004 Forfatter #380 Del Skrevet 20. november 2004 dr. gyn ringte på torsdag kveld og tok seg god tid. Hun hadde snaket med en kollega av seg (overlege) og forhørt seg om oss og vår situasjon. Konklusjonen er at jeg nok ikke blir pergobabe (det visste jeg nesten siden svømmekvaliteten var så dårlig). Ddenne overlegen hadde anbefalt oss å søke rikshospitalet pga kompetansen der og muligheten for å få utført TESA. Da jeg sa at det får de nå også i Porsgrunn ble dr. gyn satt ut litt og trodde meg ikke helt. Denne overlegen som hun hadde snakket med va jo oppdatert på sitt fagfelt mente hun. Og det stemmer nok! Men jeg er ganske oppdatert jeg også! Og jeg har printet ut om porgrunn. Vi vil gjerne dit av flere grunner: 1. De har veldig god statistikk! 2. De tilbyr behandling av mannen 3. De har både icsi og TESA/MESA 4. De tilbyr oppfølging av slanking i forbindelse med forsøk - dette er noe jeg har behov for. Jeg har hørt så mye rart om høy BMI og rikshospitalet og andre sykehus at jeg vet ikke om jeg tør søke riksen. Dette er kanskje utrolig idiotisk, men hva om vi blir ansett som uaktuelle for prøverør på riksen pga overvekt? UFF! Uansett har jeg satt i gang med akutt slanking. Guleroten henger foran der den: BARN! dr.gyn er imponert over hvor mye jeg vet og innrømte glatt at jeg nok visste mer enn henne på mange områder - særlig prosessen osv. Men hun var kjempehyggelig og lovet å hjelpe oss som best hun kunne. Hun lurte også på hvordan mannen tok det. Jeg sa det som sant er : Blek, men fattet! Denne helgen har jeg EL, men ingen av oss har særlig lyst på Jeg tror det er for mange andre ting som svever i luften for oss akkurat denne mnd. Men vi skal ikke gi opp håpet om naturlig befruktninge eller prøving. Men nå har vi en reel mulighet for å få inn i et spor som er av mer oppbyggelig art! Vi har fått time hos dr. gyn 29.11 og da skal vi sende av gårde søknadspapirer og ta masse blodprøver. Noen av de kunne vi visst ikke ta der men måtte på sykehuset for å ta. Da jeg spurte om søknaden kunne sendes før jul trodde hun det, iallefall hvis prøvesvarene kunne ettersendes - for de tok visst litt tid å få svar på. Det var visst noe kromosomprøver. Ellers snakket jeg med mamma på tlf. i går. et av de husene vi har funnet i Nordbohus-katalogen har vi falt veldig for. Det er en generasjonsbolig/enebolig m utleieenhet. Vi spurte rett og slett om mamma kunne stille med tomt (hun har tomt) og vi med hus også bor vi i hver vår del! (vi må jo tenke langsiktig...tvillinger!!!!) Hun var jo positiv til det...Vi får se! Så måtte vi jo snakke litt om tvillinger. Søsteren min hadde tilnærmet kronisk kolikk da hun var liten og jeg bare sov. Jeg sa til mamma tenk om vi får tvillinger med kollikk da???!!! Da sa hun: Jammen da bor jo dere her og vi stiller opp alle sammen. Da må vi jo lage en vaktplan med meg, søsteren, svoger, nieser osv... Jeg er glad i mamman min! Hun ble veldig glad på våre vegne! Og kommer til å glede seg dobbelt - over dobbelt så lang ventetid på barnebarn som vanlig...Men hun skulle strikke!!!! Tusen takk for hilsen i boka mi tine, madden og pondusa! Akkurat nå er det bare deilig med noen avklaringer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå