Gå til innhold

Tyttebærsesong

tyttebæret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, hei!

Jeg er virkelig ute å nyter våren fortiden. Det blir ikke så mye surfing da! Dessuten må jeg jo ut å "trene"...

Denne siste uka har jeg gått ned 1,2 kg, dvs 4,2 kg på 14 dager. Det må da være bra?

Jeg gav opp grønnsakene og frukten etter 8-9 dager. Jeg ble gal!!! :ler:

Nå spiser jeg egenkomponert lavkarbo, med god hjelp fra et forum som heter lavkarbo.no, dessutene har jeg bøkene til både Lindberg og Atkins.

Jeg kan gjerne sende deg en diett oversikt på PM, Madden - den er veldig grei for å "rense" koppen og få systemet i gang. Jeg nevnte dietten for ei legevenninne og hennes umiddelbare kommentar var at " det hørtes lurt ut" - så selv om den er streng er den sikkert gunstig.

Planen er å av og til ta noen grønnsak og frukt-dager innimellom. Vi får se! Hvis det hele kan stabilisere seg på ca 1 kg ned i uka,så skal jeg være fornøyd. Det er tross alt den beste måten å gå ned i vekt på, at det ikke går alt for fort.

Takk

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Så flink du er, tyttebæret :klappe:

GRATULERER :blomst:

Regner med at det gir mersmak når du ser resultatene som kommer :rosasmil: Stå på!!!

stor :klem: fra tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 3 dager og noen timer er jeg i L O N D O N

Jippi!

i går bestilte vi billetter til operaen. Det skal jo blir spennende for jeg har aldri vært i operaen før.

Vi skal se "1984" av George Orwell. Det blir spennende å se den historien som opera. Den er en nyoppsetning.

Gleder meg vilt! Vi skal sitte på første rad i orkester. Det blir stort for meg for så bra plasser har jeg aldri hatt i noe teater noen gang!!!!

GLEDER MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. :-) Årets utenlandsferie, siden det neppe blir noe reising på oss i sommerferien. (Vi skulle vært to uker i Italia i juli, men mannen har ned satt foten. Og nå skjønner jeg forsåvidt hvorfor. Det hadde kanskje blitt litt vel varmt...) Vi reiser faktisk allerede på fredag. Og jeg gleder meg virkelig til en langhelg i London! God tur til deg/dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets utenlandferie på oss også!

Siden vi flytter til sommeren blir det ikke noe ferie på oss.

Vi skal være veldig kulturelle og faktisk gå i operaen (my first time!!) og ser "1984" av G.Orwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Tur til London hørtes ikke dumt ut nei!!!!

Ble så innmari nysgjerrig på hvor du skal flytte jeg... er nemlig oppvokst 4mil utenfor oslo ;)

Vi har planer om å flytte til oslo by i første omgang dersom vi får flyttet før jul, blir det utsatt noe serlig mer blir det nok heller i utkanten av oslo et sted.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Madden

Håper dere har hatt en kjempefin tur til London Tyttis!! :klem2:

Det er bare så deilig å komme seg vekk litt avogtil! Det gjør så godt!! :)

Det var så nydelig et dikt du hadde postet inne i dagboka mi..jeg ble rørt til tårer!! Du er bare skjønn altså! :klem:

Ha en kjempeflott uke tyttisvennen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London var deilig! Nå har jeg vært flere ganger i både London og Paris og jeg må si at Paris er best...

Mannen er nok ikke enig. Han synes London er kulere...

Må npk innrømme at jeg er litt lei storbyferie nå...Neste gang ønsker jeg meg Thailand eller noe sånt...

Vi har en storbyferie vi aldri har tatt, men som begge ønsker seg: NEW YORK! Det blir nok dit neste gang tipper jeg.

Vi bodde på fint hotell i London og det var helskjønt! Det var nesten det deiligste av alt. Dessuten så vi operaen 1984 (G.Orwell). En fantastisk oppsetning. Jeg fant en ny favorittbutikk, dvs to: Monsoon med klær for jenter og barn i alle størresler og aldre, og Borders - en bokhandel med ALT i flere etasjer, inkl. en filial av paperchase, samt Starbucks. Helt perfekt!

Ingen typiske severdigheter på oss. Det var veldig deilig. Lørdagen koste vi oss på Fridays. Gjett om det var stemning der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke dne helt store aktiviteten på meg her inne fortiden. Jeg prøver å oppdatere 1-2 ganger i uka. Siden vi ikke er så aktive prøvere er det litt slitsomt med prøveprat hele tiden!

Ikke misforstå - vi prøver aktivt, men vi teller ikke og stresser ikke. Vi har jo fått megetklar bekjsed om at dette ikke går på egenhånd, så hvorfor stresse da? Hvis naturen vil ordne opp selv er den velkommen til det. Men vi utsetter oss ikke for mere kav på den kanten. Her er det ubeskyttet sex når vi føler for det!

Jeg gleder meg til å flytte. Nå er det bare en måned igjen og det er på tide å starte pakkinga. Men motivsjonen er liksom ikke der. Det er sp styrete å flytte...ÆSJ! men gleder meg til å komme i hus. Noe så innmari også! Likevel kommer jeg til å savne å bo ved kysten noe så veldig. Båtliv, sommer, sol og sørland er en uslåelig kombinasjon. Tror vi må få oss hytte her nede!!! (Dream on, må bare vinne topppremien i gullotto først...)

Vektnedgangen går greit. Har tilsammen gått ned 6 kg de siste 5 ukene. Det er et snitt på 1.2 kg. Det er jeg veldig fornøyd med. Målet er ....innen 1 august. Det er 8 kg til. Det neste målet er 5 kg til. Det håper jeg åå nå i midten av september - også er vi klar for prøverør!

Mannen og jeg snakker mye om adopsjon fortiden. Vi prøver å kjenne på følelsene våre rundt det og hvilke tanker vi egentlig har. Det er gode samtaler som fører mannen og meg mye nærmere hverandre. Ærlige samtaler. Varme samtaler. Det er så utrolig godt. Vi har lyst til å adoptere uansett. Men vi har (selvasagt) lyst på egne barn. Med våre "gener", dvs kunne si noe om hvem han/hun ligner på, hvor h*n har fått haken, øynene, bena osv fra...

Men likevel - det er bare her og nå - i et livslangt perspektiv betyr det lite. Å kjenne lubne barnearmer rundt halsen, å høre ordene "Mamma, jeg er glad i deg", første skoledag, en skitten hånd med årets første hvitveis - det er ubetalelig. Det er det familielykke handler om. Og den er ikke avhengig av barnets hudfarge eller opphav. Heldigvis.

Derfor har vi "skaffet oss" et fadderbarn fra det landet vi kanskje ønsker å adoptere fra. For å spre litt håp i en ellers mørk hverdag og for å få litt mer tilknytning til det landet, lære litt mer osv. Adopsjon er ikke noe vi har bestemt oss for, men vi lar tanken modnes og vil ta en avgjørelse i "rette tid". I første omgang venter vi på vektreduksjon, som fører til prøverør til høsten , som fører til...? Det vil tiden vise!!!

Tålmodighet er en dyd, sises det. Da må jeg være et dydmønster, for makan til tålmodihetsprøvelser har jeg aldri vært borti!!!!

klem fra en glad tyttis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tyttebæret.

Innom som vanligt og leser litt i dagboka di ,og vil med det samme ønske deg en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så godt å se at du er så glad tyttisvennen!! :klem:

Flytting er noe herk ja...jeg har begynt å pakke ned littegrann bøker og slikt... det tar TID!! Skjønner bare ikke hvorfor pakking og flytting skal være så utrolig tidkrevende og kjedelig!!!?! :ler:

Satser på å få kastet mer neste gang vi flytter på oss...det blir alltid så mys skrot etterhvert..og så må jeg ha en sånn karantenesak for å få kastet ting...sånn ombestemmelsesgarantifond vet du! :ler:

Tenker på deg!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Du fortsetter i det samme gode sporet når det gjelder vekten, ser jeg! :klappe: Jeg har også en kamp før vi skal til med prøverør - og det er å slutte å røyke... :-?

Kjekt å lese et så positivt innlegg fra deg, om turen til London og om gode samtaler med din kjære! Kjenner jeg blir litt smittet av humøret ditt!

:klem:

Ha en flott uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig med velkomst, tyttebæret! Alltid koselig å finne en hilsen og et nytt fjes i dagboken... Håper vi kan bli bedre kjent, selv om jeg og min kjære ikke er i gang for fullt med prøvingen ennå. Men det kommer, og det er kjekt å møte andre i samme situasjon!

Skal jammen meg gjøre meg litt mer kjent i dagboken din jeg, så må du ha en fortreffelig søndagskveld videre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...