AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Spiser dere kjøtt ? Anonymous poster hash: 039b1...674
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er imot at det skal være lov til å jakte for morro skyld. Ja jeg spiser kjøtt. Anonymous poster hash: 0080e...90f 2
Anglofil Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er imot at det skal være lov til å jakte for morro skyld. Ja jeg spiser kjøtt. Anonymous poster hash: 0080e...90f Samme her. Der jakt er en nødvendighet er jeg for. Å drepe dyr fordi det er gøy har jeg aldri skjønt. Ja, jeg spiser kjøtt. Mvh Yvonne 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Vist dere er i mot jakt og spiser kjøtt. Hvordan tror dere kjøttet kommer til butikken ? Anonymous poster hash: 039b1...674
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Vist dere er i mot jakt og spiser kjøtt. Hvordan tror dere kjøttet kommer til butikken ? Anonymous poster hash: 039b1...674 Eh.... det kommer ihvertfall ikke fra nærmeste jaktlag Anonymous poster hash: 5b7a2...d40 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Hvem slakter dyret mest etisk korrekt: Alf-Gjøran, 34, som skyter elgen med et korrekt plasser skudd som dreper korrekt? Eller Gilde, som gir kua et kakk i knollen og så kaster den rett i en kjøttkvern? Anonymous poster hash: 74304...277
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Som dreper momentant, skulle det stå.. Anonymous poster hash: 74304...277
Gjest Gunfreak Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Samme her. Der jakt er en nødvendighet er jeg for. Å drepe dyr fordi det er gøy har jeg aldri skjønt. Ja, jeg spiser kjøtt. Mvh Yvonne Jakt bør ikke være nødvendig, bortsett fra når rovdyr truer mennesker, men vi har så få at det skjer jo nesten aldri, i stede skyter vi ulver som såvitt kommer over en fiktiv grense for hvor vi skal ha ulv. Hadde vi vi hatt 3000 ulv og 3000 bjørn, ville jakt være mye mindre nødvendig. 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Hvem slakter dyret mest etisk korrekt: Alf-Gjøran, 34, som skyter elgen med et korrekt plasser skudd som dreper korrekt?Eller Gilde, som gir kua et kakk i knollen og så kaster den rett i en kjøttkvern? Anonymous poster hash: 74304...277 Skudd dreper ikke momentant selv ved et perfekt skudd. Dyret kan løpe temmelig mange meter før det segner om. Boltepistol slår ut dyret momentant. Så kan jo tenke seg om hva som faktisk er mest humant og etisk når det kommer til selve avlivning. For dyret er det det samme om den havner i et kjøttkvern, eller blir dratt etter geviret bak en traktor etter at den er død. Anonymous poster hash: 01967...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Hvem slakter dyret mest etisk korrekt: Alf-Gjøran, 34, som skyter elgen med et korrekt plasser skudd som dreper korrekt? Eller Gilde, som gir kua et kakk i knollen og så kaster den rett i en kjøttkvern? Anonymous poster hash: 74304...277 Jeg kan love deg at alle Alf Gjøranene ikke alltid treffet korrekt ute med jaktlaget sitt. Gilde har et lovverk de må holde seg til med tanke på hvordan de avliver, hva som skjer med kua etter den er død er vel likegyldig om det er kjøttkvern eller jaktkniv, vel? Anonymous poster hash: 496de...318 4
Gjest Guilty Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er litt delt der.. Jeg har nesten kuttet ut kjøtt totalt, kommer til å gjøre det helt etterhvert. Jeg liker ikke jakt fordi de fleste går jo på det fordi det er morsomt og de får trofeer. Derimot er det jo viktig hvis det er nødvendig. Dyrene har som regel levd et godt liv ute i det fri i motsetning til disse dyrene som blir plassert trangt sammen og under dårlige forhold hele livet sitt før de blir kjørt til et slakteri. Er nok mer for viltkjøtt enn mye annet, men jeg liker jo absolutt ikke jakt og kunne aldri tenkt meg å dra på jakt selv.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er litt delt der.. Jeg har nesten kuttet ut kjøtt totalt, kommer til å gjøre det helt etterhvert. Jeg liker ikke jakt fordi de fleste går jo på det fordi det er morsomt og de får trofeer. Derimot er det jo viktig hvis det er nødvendig. Dyrene har som regel levd et godt liv ute i det fri i motsetning til disse dyrene som blir plassert trangt sammen og under dårlige forhold hele livet sitt før de blir kjørt til et slakteri. Er nok mer for viltkjøtt enn mye annet, men jeg liker jo absolutt ikke jakt og kunne aldri tenkt meg å dra på jakt selv. "matdyr" burde få mye bedre levevilkår, er helt enig med deg der. Å stå i en liten bås og vente på å dø er vitterlig ikke ett liv. Bare fordi den skal spises, betyr ikke at de ikke skal respekteres. Anonymous poster hash: 496de...318
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Jakt bør ikke være nødvendig, bortsett fra når rovdyr truer mennesker, men vi har så få at det skjer jo nesten aldri, i stede skyter vi ulver som såvitt kommer over en fiktiv grense for hvor vi skal ha ulv. Hadde vi vi hatt 3000 ulv og 3000 bjørn, ville jakt være mye mindre nødvendig. Og da kan man jo tenke seg hvorfor det mest er jegere som er i mot rovdyr (som ironisk nok har jakthund...) Egoistiske nek som ikke har forståelse for hvordan naturen fungerer og hvor viktig rovdyrs rolle er. Slike "jegere" burde aldri fått lov til å håndtere våpen eller bevege seg ut i norsk villmark. Det er hvertfall enkelt å skille mellom seriøse jegere og "tøffe" gutter som leker seg med våpen. Anonymous poster hash: 01967...cbb 1
Djungelvrål Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Ja Norge er et lite land med små små problemer....det skjønner man når slike tråder dukker opp....
Anglofil Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Jakt bør ikke være nødvendig, bortsett fra når rovdyr truer mennesker, men vi har så få at det skjer jo nesten aldri, i stede skyter vi ulver som såvitt kommer over en fiktiv grense for hvor vi skal ha ulv. Hadde vi vi hatt 3000 ulv og 3000 bjørn, ville jakt være mye mindre nødvendig. Jeg er overhodet ikke uenig i dette. Jeg tror du kanskje misforsto meg litt, men jeg snakker ift bestand, da andre enn ulven. I en ideell verden skulle det ikke vært nødvendig, men det er nå en gang slik at det kan bli for mye av noen dyr, som igjen fører til at det ikke er nok mat igjen til andre dyr. Men helst skulle jeg jo sett at det ikke var sånn. Jeg har alltid vært for ulven og synes det er helt unødvendig å skyte denne. At vi har plassert oss slik at ulven går inn på våre områder er i så fall vår feil og ikke ulven sin feil. Jeg tenkte nok mer i de tilfellene hvor det er snakk om andre dyr som står i fare, f.eks at det blir for mye elg. Snakker da f.eks ikke om sau som blir drept av ulv. At sauebøndene ikke gidder å gjete dem slik at de unngår å bli drept av hva-nå-det-måtte-være for stå på deres kappe. Nei, det er såpass liten ulvebestand i dette landet at å skyte den synes jeg er galt. Mvh Yvonne Endret 15. januar 2014 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #17 Skrevet 15. januar 2014 Et dyr har det vel mye bedre ute i naturen, og ende opp bli skutt, enn for de som lever livet i fangenskap, for så å bli drept? Noe annet som irriter meg er folk som spiser kjøtt, men er imot skinn og pels fra dyr som sau og ku. Nei, jeg støtter ikke pelsindustrien, der dyr blir oppfostret KUN for å bli til pels. Men jeg er helt klart FOR bruk av pels og skinn fra dyr som slaktes og så blir til mat. Dette er en ressurs og det ville vært verre å hive denne ressursen.. Anonymous poster hash: 64c88...f5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå