AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Hei! Sønnen vår blir 3 nå. Det har endelig kommet snø og vi skal kjøpe ski til han :-) Men hva starter han med? Hadde blitt glad for tips til ski som et fine å starte med. Gjerne med link...Anonymous poster hash: 05530...30d
Silfen Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Vanlige ski med vanlige bindinger. Får pakker på de fleste sportsforretninger. Gå for all del ikke for slike ski der du spenner vanlig sko fast i bindingen. 2
Gjest Magdalene Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Vanlige barneski? Er vel ikke så mye hokuspokus .
Silfen Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Her, for eksempel: http://www.gmax.no/produkt/5111407/aasnes-snoemann-skipakke-smoerefri-barn
Marsipan Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Jeg ville gått for en Frost barneskipakke. Det er sikkert mye annet bra på markedet også, men vi har vært veldig fornøyde med disse fordi skoene har vært så varme og gode. Jenta her har hatt disse, men det finnes garantert en tilsvarende til gutt, altså som ikke er rosa:
Gjest Magdalene Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Vi har også disse til frøkna her. Helt supre!
Nordvesta Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Enig med de som sier at det er best å begynne med vanlige ski, bindinger og skisko. Min datter fikk ski da hun var 2 år. Kjøpte skipakke på Coop og de har fungert veldig bra. Mitt tips er å kjøpe ski som ikke er for lange (ikke tenk at skiene skal vare i åresvis). Heller litt for korte så barnet klarer å gå med dem.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Jeg ville gått for en Frost barneskipakke. Det er sikkert mye annet bra på markedet også, men vi har vært veldig fornøyde med disse fordi skoene har vært så varme og gode. Jenta her har hatt disse, men det finnes garantert en tilsvarende til gutt, altså som ikke er rosa: Takk for tips! Hvor har du kjøpt de?Anonymous poster hash: 05530...30d
Marsipan Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 De selges i sportsbutikker, G-sport har dem i hvertfall!
Boletta Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor bør man ikke begynne med sånne hvor du fester en vanlig sko? 1
Silfen Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Hvorfor bør man ikke begynne med sånne hvor du fester en vanlig sko? Etter min mening så er de klumpete å gå med og de lærer ungene helt feil metode i å gå på ski, uten at jeg er noen ekspert på området.
Gjest Riskjeks Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Klarer 3-åringer å gå på ski? Ser for meg at det blir en del knall og fall... Mulig det bare er jeg som var ei kløne som barn, men husker at jeg ikke lærte å stå på ski før jeg begynte på skolen eller noe... Ungene mine har ikke ski... 1
Silfen Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Seff klarer de det. Kom i bhg da Mini var 3 og jammen hadde hun ikke fått låne seg ski og sto som en helt, så da var det ut og kjøpe.
Stormborn Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Etter min mening så er de klumpete å gå med og de lærer ungene helt feil metode i å gå på ski, uten at jeg er noen ekspert på området. Det er helt riktig! Blir som vanlige rulleskøyter vs. rollerblades på en måte, to ganske forskjellige ting selv om det ser likt ut!
Stormborn Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Klarer 3-åringer å gå på ski? Ser for meg at det blir en del knall og fall... Mulig det bare er jeg som var ei kløne som barn, men husker at jeg ikke lærte å stå på ski før jeg begynte på skolen eller noe... Ungene mine har ikke ski... Nei, de klarer ikke å gå på ski... Når de er 3 år gamle og får sitt første skipar blir det en del knall og fall, det er helt riktig! Men det samme gjelder om man kjøper sitt første skipar som 20åring Forskjellen er at når du gir det til en 3åring kan h*n bli råflink iløpet av kort tid, en 20åring trenger lenger tid faktisk. På begynnelsen stabber de seg avgårde i gå-stil, men etter kort tid lærer de seg å gli. Bare pass på å lære de på en runde de klarer, uten for mye bakker. Gleder meg til jeg kan lære min å stå på ski :D Må lære meg selv litt igjen samtidig, men... Og TS: Pass på at du får smørefrie ski!
Gjest Riskjeks Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 Hehe er vel jeg som ikke er født med ski på beina
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #18 Skrevet 16. januar 2014 Klarer 3-åringer å gå på ski? Ser for meg at det blir en del knall og fall... Mulig det bare er jeg som var ei kløne som barn, men husker at jeg ikke lærte å stå på ski før jeg begynte på skolen eller noe... Ungene mine har ikke ski... Selvfølgelig, men det må læres som alt annet. Den skal tidlig krøkes… Anonymous poster hash: 4bf93...7cc 1
Gjest Marmot Skrevet 16. januar 2014 #19 Skrevet 16. januar 2014 Vanlige ski med vanlige bindinger. Får pakker på de fleste sportsforretninger. Gå for all del ikke for slike ski der du spenner vanlig sko fast i bindingen. Jeg støtter denne. Hadde sånne til vanlige sko i fjor, da ungen var 2 år, og det var ganske upraktisk. I år kjøpte jeg heller ordentlige ski og med skisko som er varme nok til at han kan leke i dem også. Jeg anbefaler å kjøpe brukt da. Kjøpte på Finn for 200 kr, og de blir jo ganske lite brukt. Dessuten støtter jeg den som sa at man ikke må kjøpe for lange ski, heller for korte. Klarer 3-åringer å gå på ski? Ser for meg at det blir en del knall og fall... Mulig det bare er jeg som var ei kløne som barn, men husker at jeg ikke lærte å stå på ski før jeg begynte på skolen eller noe... Ungene mine har ikke ski... Min 3-åring trengte litt tid på å øve seg, men nå får han det til. Jeg kjenner en treåring som går skirenn og lange skiturer, men foreldrene hans er veldig aktive skigåere da. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Jeg forstår at de må øve seg altså Bare tenkte det var for vanskelig å lære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå