Gå til innhold

Øyeoperasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye koster det å få laseroperasjon på nærsynte øyne? Jeg har -6 på et øye og -5.50 på det andre og synes det er ganske slitsomt. Noen som har erfaringer med operasjon?

Anonymous poster hash: bb33b...18d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilken type du vil ha.

Såvidt jeg vet er det to forskjellige laseroperasjoner man kan få.

En som tar ca 6-8 måneder før du får full effekt av behandlingen etter laser, det er den billigste, rundt 20 000.

Den andre får du så og si umiddelbar virkning og er mer skånsom mot øyet, det koster som regel det dobbelte, alså rundt 40 000.

Anonymous poster hash: 225e6...f02
Skrevet

Tror du kan få nær sagt gratis undersøkelse på endel klinikker. Da får du også et pristilbud, og de vil kunne anbefale deg det som vil være best for deg.

Skrevet

Jeg betalte 37.000 for min femto lasik operasjon i 2011 :)

Har aldri angret på det selv om det er mye penger.

En periode etter operasjonen så jeg "for godt", faktisk. Nå ser jeg helt normalt. Veldig veldig deilig!

Men lurt å følge rådet om at øynene dine må ha stabilisert seg, altså at du har hatt samme styrke en god stund, et år minst, gjerne over flere år.

Jeg var hos Memira, de skal får litt gratis reklame, da jeg er ekstremt fornøyd med de.

Skrevet

Jeg betalte 37.000 for min femto lasik operasjon i 2011 :)

Har aldri angret på det selv om det er mye penger.

En periode etter operasjonen så jeg "for godt", faktisk. Nå ser jeg helt normalt. Veldig veldig deilig!

Men lurt å følge rådet om at øynene dine må ha stabilisert seg, altså at du har hatt samme styrke en god stund, et år minst, gjerne over flere år.

Jeg var hos Memira, de skal får litt gratis reklame, da jeg er ekstremt fornøyd med de.

Har ikke operert selv akkurat pga det Pengebingen skriver her. Er ikke synet stabilt så vil du få dårlig syn igjen kort tid etter operasjonen. Ikke fult så dårlig som du hadde, men blir sikkert fort nok til at man må bruke briller igjen og da er det jo ganske bortkasta.

Bruker døgnlinser jeg så det er nesten som å ha normalt syn :P hadde jeg kunnet operere hadde jeg gjort det for det må være så deilig å våkne om morgenen og se bra (uten å ha på linser)

Skrevet

Jeg betalte 32 000 for to år siden. Jeg var først inne til en undersøkelse som tok kanskje en time eller noe sånt, og så var jeg inne og opererte et par uker etterpå. Selve operasjonen tok ti minutter til sammen på begge øynene. Jeg så helt perfekt med en gang. Dumt jeg ikke gjorde det før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...