Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ønsker gjerne noen tips om hva man bør gjøre/få med seg i Florida!

Vi er to vennepar som skal reise dit for to uker i august. Så langt har vi funnet ut at vi skal leie bil hvertfall, så vi kan se litt rundt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, var i Fort Lauderdale. Vi var stort sett på stranda og shoppet litt. Ellers gjorde vi ikke så mye. Skal sies at vi dro på cruise etter fem netter i Florida, så vi hadde i grunn ikke mange planene. Men vi reiste på båtsafari, som var spennende. :)

Florida er stort, så det er jo mange muligheter. Jeg har veldig lyst til å besøke alle fornøyelsesparkene som ligger der.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Anastasia
Skrevet

Florida er fint. Jeg var i Miami, bare 3 dager før jeg reiste til Mexico. Så rakk ikke se så mye. Men anbefaler noen dager i Miami hvertfall, veldig fine strender, bra shopping og et avslappet uteliv. Mange venner av meg elsker Key West! Og liker dere fornøyelsesparker og slikt er jo Orlando et fint sted å dra.

Skrevet

Har vært en del rundt i Florida, bl a Ft Lauderdale, Orlando, Key West, Miami Beach, Naples, Fort Meyers Beach og Clearwater. Er du ute etter strand og bading vil jeg kanskje anbefale vestkysten, mange flotte steder rundt Naples!

Skrevet

Jeg har vært 3 uker i Florida. Først så vil jeg anbefale å besøke noen av parkene i Orlando.

Disneyparkene består av 4 parker som er knyttet sammen via buss,båt og tog. All kommunikasjon mellom parkene er gratis da. Hvilke man velger å besøke avhenger av interesse og man kan lese seg opp om disse på nettet.

Så er det en Harry Potter park. Denne har jeg ikke besøkt men liker man Harry Potter så er den sikkert gøy.

Et besøk i Universial studio og Adventure land er også noe å få med seg og er man glad i sjølivet så vil jeg anbefale Seaworld parken. Flott spekkhoggershow der.

Det finnes også en stor badelandpark rett ved siden av Sea world.

hvis ikke dette skulle være nok så kan et besøk i Bush Garden også være noe spesiellt om dere ikke ahr fått nok berg og dalbaner etter de andre parkene.

Nå vet jeg ikke om den fremdeles er åpen , men vi besøkte også Kennedy space senter. Interresant om romfart.

På vei ned til Miami så vil jeg anbefale å ta med seg en tur med luftputebåt på Everglades. En opplevelse :)

I Miami. bli med på båttur og se husene der de veldig rike og berømte bor. Besøk Miami Beach og spis hummer på en italiensk restaurant.

Fra Fort Lauderdale så går det en dagstur med båt( type gammel danskebåt her hjemme) over til Freeport Bahamas. Om man blir med på båtens organiserte utflukt så kommer man til et nydelig hotell ved det karibiske hav med fantastiske svømmebasseng. En tur jeg absolutt vil anbefale.

Shopping er billigst i Orlando på et outletsenter og skatten er mindre der enn i Miami.

Skrevet

Dra til Key West! :)

• Liker 1
Skrevet

Key West

Disneyworld etc

Gjest Solstråla88
Skrevet

Seaworld må oppleves. Jeg har bodd i orlando og jobbet i disney. Av disney parkene er det verdt og få med seg epcot og magic kingdom. Det er også mye god shopping om man ønsker det. Du har florda mall og premium outlet, det ligger ti av de i orlando. Vil også anbefale og spise på bahama breeze i orlando, kjempe god mat!

Skrevet

Med fare for å høres ut som en fanatiker, så er spekkhuggershow etc særdeles politisk ukorrekt ut fra et dyrevernsmessig synspunkt.

Hva annet har Seaworld å by på?

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Med fare for å høres ut som en fanatiker, så er spekkhuggershow etc særdeles politisk ukorrekt ut fra et dyrevernsmessig synspunkt.

Hva annet har Seaworld å by på?

Du om det! Jeg synes det er fantastisk at det går an og trene dyr til og gjøre sånne ting..

Skrevet

Everglades! Fantastisk opplevelse av et utrydningstruet habitat for vidunderlige krypdyr.

Anonymous poster hash: ca0d1...d93
Gjest suphadupha
Skrevet

"Kennedy Space Center" (NASA) kan også være verdt et besøk :)

Skrevet

Everglades

Bush garden

Key west

Miami beach

Adventure island i orlando

Kommer jo LITT ann på hvor gamle dere er..... Vi var i florida 2 uker i august for to år siden, og detvar SÅ varmt hehe...... Var først i Orlando det var digg å bade i sjøen..... Og vi kjørte da ned hele floridas vestkyst inn mot gulfen, ned til key west og opp igjen østkysten.... Men jeg elsket den delen av ferien :)

Skrevet

Enig med fyren over meg, var i Florida på Disney og det var GLOVARMT. Nesten så det ødela litt for opplevelsen, er ikke gøy å gå rundt mens man føler at man smelter på asfalten..... men! Været er det ikke noe å gjøre med!

Tror familien min bare var der i 1 uke, men vi fikk da oppleve det meste av parkene.

Skrevet

Som de to innleggene over er inne på, - er ikke august helt feil tid å dra til Florida?

Ikke bare er det varmt, men det er vel i tillegg en uutholdbar høy luftfuktighet på den tiden?

Anonymous poster hash: 6dc6e...bb3
Skrevet

Flatt, kjedelig, dårlig med fine damer. Ikke et sted jeg drar til igjen for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 6dcfa...f6f
Skrevet

Har besøkt deler av Florida og staten har jo litt av hvert å by på. Miami Beach er jo gøy å oppleve bare for å ha vært der; fin arkitektur, dyre biler og høy partystemning. I tillegg til gode restauranter og shopping. Fort Lauderdale var ganske kjipt og kjedelig, fine strender men det var det. Men hvis man liker outlet så er jo Sawgrass Mills himmelen for de shoppingglade. Orlando med sine temaparker er et must. DIsneyworld er vel obligatorisk, men det er jo nok av andre å ta av også :)

Ellers er det strandliv som på f.eks. Daytona Beach.

Neste gang vil jeg prøve å få med meg Key West og Everglades :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Har vært der noen ganger før og skal dit igjen til sommeren (da kombinert med en uke på cruise). Vi får 9 netter i Florida til sammen før og etter cruiset og planen vår ser slik ut:
To netter i South Beach i Miami, en natt i Fort Lauderdale før cruiset, to netter i Fort Lauderdale etter cruiset og til sist fire netter i Orlando. Kjæresten min har ikke vært der før, så jeg har prøvd å lage et opplegg hvor han får oppleve mest mulig :)

I Miami blir det kun kos på stranden og å utforske utelivet. I Fort Lauderdale blir det å slappe av på stranden pluss en tur innom Sawgrass Mills og selvfølgelig en tur med shuttle båten, blir jo en liten sightseeing i seg selv. Om det ikke var for at vi uansett skal til Bahams med cruiset, hadde vi tatt en tur med båten fra Fort Lauderdale dit :) (Vil ikke anbefale for mange dager i Fort Lauderdale, kan fort bli litt kjedelig). På vei opp til Orlando drar vi innom Everglades (er en liten park der på vei opp mot Orlando som jeg har vært i før og tenker kjæresten kommer til å like). I Orlando blir det en del shopping og ihvertfall Universal studios på oss, Bush Gardens er også å anbefale :) Liker shoppingen bedre i Orlando enn Fort Lauderdale, men det er vel smak og behag. Likte meg ikke i Disney Land sist, var alt for mange mennesker der.

Anbefaler også Key West om dere ikke har vært der før, vi rekker dessverre ikke det denne gangen.

Gjest Silverstream
Skrevet

Har vært i Orlando på Disney World. VAr der i 1 uke, litt for liten tid egentlig. Og glovarmt!

Til dere som anbefaler Key West, hva er det som er så spesielt med det stedet? :)

Skrevet

Har vært i Orlando på Disney World. VAr der i 1 uke, litt for liten tid egentlig. Og glovarmt!

Til dere som anbefaler Key West, hva er det som er så spesielt med det stedet? :)

Atmosfæren, som det så fint heter?

Det er fine strender der, mye å glane på, masse rare folk, fine gamle hus, glade mennesker, mye aktiviteter til vanns for dem som liker det. Og en fin kjøretur ned dit for dem som liker å glane ut bilvinduet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...