Gå til innhold

Problem med barnehage pga røyking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barn har rett på et røykfritt miljø uansett hvor du står ute og røyker. Og jo, røyken kan kjennes på 20 meter avstand.

Anonymous poster hash: c866e...281

Ja. Det har de. Men det må da være barnehagens ansvar å sørge for at deres arealer er tilrettelagt slik at folk kan ta seg en røyk på balkongen sin uten at ungene plages. Hadde TS hatt en stor eiendom som grenset til barnehagen, men absolutt ville røyke rett ved gjerdet, så hadde det vært TS som måtte jenke seg. Men i dette tilfellet synes jeg barnehagen legger ansvaret på feil person. Forutsatt at TS ikke sitter på den balkongen og røyker som en skorstein hele dagen lang.

Anonymous poster hash: ba3c7...c44

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det brevet hadde jeg ignorert glatt, gitt. Ikke ditt problem at barnehagen ligger midt i et boligstrøk. Og man kan heller ikke snakke om passiv røyking såpass langt unna.

• Liker 7
Skrevet

Gå over til elektroniske sigaretter! Det løser alle problemene, du kan attpåtil sitte inne i leiligheten din og dampe i vei!

Mvh eks-røyker

Anonymous poster hash: de4a5...622

• Liker 9
Skrevet

ts:

snakket med huseier i dag og de lo og sa jeg skulle ignorere det. Fyren som bor vegg i vegg med barnehagen røyker pipe på sin balkong og han har aldri fått noe tilsnakk, og ikke hun som bodde her i fjor på denne tiden heller. Hun røyket mye og satt ute nesten hele dagen av og til og røyka en etter en. Han sa det er en grunn til at det stod et askebeger der når jeg flyttet inn, ingen har noe imot at jeg røyker der.

Å slutte med røyk nå er ikke aktuelt... om det var så lett, hadde jeg sluttet på dagen, det jeg ønsker egentlig også.. :(

Anonymous poster hash: cbead...a83
  • Liker 5
Skrevet

Barna sover vel stort sett ute i barnehagen mellom 11.30 og 13.30. Kan du ikke bare røyke et annet sted i dette tidsrommet da?

• Liker 3
Skrevet

Barna sover vel stort sett ute i barnehagen mellom 11.30 og 13.30. Kan du ikke bare røyke et annet sted i dette tidsrommet da?

ts:

jeg er ikke hjemme på den tiden i ukedagene en gang, som regel på jobb om ikke det en og anna gang er fri..

Gjest ms_kwang
Skrevet

ts:

snakket med huseier i dag og de lo og sa jeg skulle ignorere det. Fyren som bor vegg i vegg med barnehagen røyker pipe på sin balkong og han har aldri fått noe tilsnakk, og ikke hun som bodde her i fjor på denne tiden heller. Hun røyket mye og satt ute nesten hele dagen av og til og røyka en etter en. Han sa det er en grunn til at det stod et askebeger der når jeg flyttet inn, ingen har noe imot at jeg røyker der.

Å slutte med røyk nå er ikke aktuelt... om det var så lett, hadde jeg sluttet på dagen, det jeg ønsker egentlig også.. :(

Slutt når du føler at du er klar for å slutte :)

Når du bare plutselig kutter ned en og en, droppe "morra røyken" og heller tar en senere på dagen :)

Har man motivasjon til å slutte så gjør man det :)

Men ang. barnehagen som du sier han som eier huset har ikke hatt problemer med det før..Så hvorfor skal de klage på deg nå. Kan hende de har sett deg røyke ute på balkongen for så å si at du skal slutte, fordi daaaaa plutselig kjenner de røyk lukten :)

Skrevet

Men dersom dette kun gjelder morgenrøyken din (for når du kommer hjem fra jobb er vel barnehagen stengt?), hvordan kan det ha seg at barna ligge og sover i det skuret da? Barna sover vel ikke med en gang de kommer i barnehagen?

Anonymous poster hash: 5db34...4f8
  • Liker 4
Skrevet

Ts her:

Jeg vet ikke, jeg bare skrev hva som stod i brevet. Jeg røyker i ca 8-8.30 tiden og reiser like etterpå, kommer igjen rundt 16.30 vanligvis. Jeg vet ikke mye om barnehager, noen ganger ser jeg de ansatte trille vogner til det skuret, så jeg bare gikk utfra at barna sov når som helst?

Gjest Hyssingen
Skrevet

det er nok en i barnehagen som er sur fordi du får røyke og ikke henne. Det er nok hun som sliter ikke barna.

Det tenker jeg også. En sur liten sinnaloppe som står godt skjult på hjørnet av soveskuret og sverter og banner for seg selv :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Hvis du røyker om morgenen, før du drar på jobb. Så tviler jeg på at det ligger barn i skuret å sover. Er vel sjeldent at barnehagebarn sover før i 11 tiden.

sånn ellers så kan du jo prøve å gå over til damping, det lukter ikke.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg lett ignorert!

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Barn har rett på et røykfritt miljø uansett hvor du står ute og røyker. Og jo, røyken kan kjennes på 20 meter avstand.

Anonymous poster hash: c866e...281

Det er vel strengt tatt barnehagen sitt problem? Skal TS vike for røyk i egen eiendom fordi ¨barna lukter det¨? Som jeg sa så er det garantert en av barnehage tantene som er litt for prippne.

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Bare en som nettopp ikke røyker kan tenke slik :)

Hadde man lett hoppet over røyking, så hadde man jo ikke røyket

Anonymous poster hash: d969b...b57

Hey.Du tok komentaren min ;)

Gjest Magdalene
Skrevet

Slutt å røyk. Du er bare 18år. Ikke ødelegg livet ditt med den giften der. Pass på nå da vel, og gå forran som et godt eksempel.

Trodde faktisk dagens ungdom var så oppegående at de viste hvor farlig det er..

Hilsen x-røyker

• Liker 6
Skrevet

Slutt å røyk. Du er bare 18år. Ikke ødelegg livet ditt med den giften der. Pass på nå da vel, og gå forran som et godt eksempel.

Trodde faktisk dagens ungdom var så oppegående at de viste hvor farlig det er..

Hilsen x-røyker

X røykere er de verste fanatikerne.

Svar på det hun spør om eller klapp igjen. Ingen som vil lese sånne surmaga kommentarer.

-OG jeg poster som AB fordi jeg aldri skriver under nick på KG, så nå trenger du ikke henge deg opp i det heller.

Anonymous poster hash: 0a755...d63

• Liker 6
Skrevet

Det er ytterst sjelden at barnehagebarn sover så tidlig som 8:00-8:30. Det er stort sett en sjelden gang hvor barnet har stått opp i 4tiden på natten og ikke ville sove igjen.

Jeg hadde glatt ignorert det, og tatt meg en røyk med god samvittighet tidlig på morgenen :)

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

X røykere er de verste fanatikerne.

Svar på det hun spør om eller klapp igjen. Ingen som vil lese sånne surmaga kommentarer.

-OG jeg poster som AB fordi jeg aldri skriver under nick på KG, så nå trenger du ikke henge deg opp i det heller.

Anonymous poster hash: 0a755...d63

Det kan nok ha noe med at vi ser så ufattelig godt hvor dumme vi har vært. Jeg kan bare ikke forstå at det går Ann å ville egen kropp så vondt. Og det går vel mest sannsynlig på uvitenhet. Ja, man vet det kan være farlig, men man har rett og slett ikke kunnskapene om hvor farlig det faktisk er.

• Liker 1
Skrevet

I og med at disse barna sover ute i vogn er det snakk om ettåringer, ikke treåringer som kun sover litt ved lunsjtider.

Anonymous poster hash: e2e8e...7b2
  • Liker 1
Skrevet

Barna sover ikke hele dagen, så du kan jo prøve å unngå de få timene barna sover der...

I det hele hadde jeg nok ignorert det brevet litt, fordi du kan jo ikke noe for lufta og slikt, men selvsagt er det kjedelig på grunn av barna som ligger ute.

Jeg jobbet i en barnehage for en stund siden og naboen der, som var nesten vegg i vegg drev med steinskjæring og DET røykte! Men en sigarett på 20 m avstand det får da være grenser...

Vanskelig å si hva du kan gjøre, men du har ikke gjort noe galt, og de kan heller ikke ta deg på det for du røyker på eget område =)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...