Gå til innhold

Om folk som digger lastebiler, traktorer osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt på t-banen i dag og bak meg satt en psykisk utviklingshemmet mann med støttekontakten sin. Hver gang det dukket opp en traktor, gravemaskin, lastebil o.l. gikk han helt av skaftet - syntes det var sååå kult!

Mine tanker streifet da over på nevøen min på 4 år som blir like begesitret.

Videre streifet tankene over på at det også er en del voksne mennesker som vi ser på som helt normale som får samme reaksjon hvis de ser traktor/gravemaskin osv.

Kan man da trekke en parallell til at disse menneskene er litt enklere skrudd sammen i topplokket enn oss andre, eller hva synes dere? No ofense her altså, bare syntes det var en artig tanke...

Anonymous poster hash: 57c85...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker i alle fall det om de som har lastebil eller traktor som profilbilde på Facebook. :fnise:



Anonymous poster hash: 41709...36a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at de kanskje er enklere skrudd sammen enn oss andre... Jg syns vi heller kan snu på det og si at vi er enklere skrudd sammen enn de.

Har en sønn som er autist. Han er riktignok fortsatt veldig liten, men slik det ser ut nå så vil han ha en ekstrem interesse for kjøretøy også når han blir stor. Det er hans særinteresse.

Selvom verdenen hans snurrer rundt lastebiler, søppelbiler, traktorer og gressklippere så betyr ikke det at han er dum. Han er faktisk utrolig smart, men han prioriterer på en helt annen måte enn normaltfungerende barn på hans alder.

Nå vet ikke jeg hva slags diagnose denne mannen du så har, men ved ASD så er det helt normalt å henge seg opp i en spesiell ting (eller en gruppe ting som f.eks kjøretøy) også blir de ekstremt flinke på akkurat det istedenfor å kunne litt om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på t-banen i dag og bak meg satt en psykisk utviklingshemmet mann med støttekontakten sin. Hver gang det dukket opp en traktor, gravemaskin, lastebil o.l. gikk han helt av skaftet - syntes det var sååå kult!

Mine tanker streifet da over på nevøen min på 4 år som blir like begesitret.

Videre streifet tankene over på at det også er en del voksne mennesker som vi ser på som helt normale som får samme reaksjon hvis de ser traktor/gravemaskin osv.

Kan man da trekke en parallell til at disse menneskene er litt enklere skrudd sammen i topplokket enn oss andre, eller hva synes dere? No ofense her altså, bare syntes det var en artig tanke...

Anonymous poster hash: 57c85...5aa

Du kan jo ikke sammenligne på den måten! Vi har alle våres interesser og tror vi alle utrykker glede over tingene forskjellig. Å ha stor interesse i noe gjør deg ikke "enklere skrudd sammen". Jeg digger ugler og skriker som en unge når jeg ser de men er forsatt master student.

Jeg skjønner at du bare spør, det er bare så viktig å ikke stemple folk fordi de har interesser i en større grad enn andre.

Anonymous poster hash: 3ae9f...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på t-banen i dag og bak meg satt en psykisk utviklingshemmet mann med støttekontakten sin. Hver gang det dukket opp en traktor, gravemaskin, lastebil o.l. gikk han helt av skaftet - syntes det var sååå kult!

Mine tanker streifet da over på nevøen min på 4 år som blir like begesitret.

Videre streifet tankene over på at det også er en del voksne mennesker som vi ser på som helt normale som får samme reaksjon hvis de ser traktor/gravemaskin osv.

Kan man da trekke en parallell til at disse menneskene er litt enklere skrudd sammen i topplokket enn oss andre, eller hva synes dere? No ofense her altså, bare syntes det var en artig tanke...

Anonymous poster hash: 57c85...5aa

Du kan jo ikke sammenligne på den måten! Vi har alle våres interesser og tror vi alle utrykker glede over tingene forskjellig. Å ha stor interesse i noe gjør deg ikke "enklere skrudd sammen". Jeg digger ugler og skriker som en unge når jeg ser de men er forsatt master student.

Jeg skjønner at du bare spør, det er bare så viktig å ikke stemple folk fordi de har interesser i en større grad enn andre.

Anonymous poster hash: 3ae9f...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke sammenligne på den måten! Vi har alle våres interesser og tror vi alle utrykker glede over tingene forskjellig. Å ha stor interesse i noe gjør deg ikke "enklere skrudd sammen". Jeg digger ugler og skriker som en unge når jeg ser de men er forsatt master student.

Jeg skjønner at du bare spør, det er bare så viktig å ikke stemple folk fordi de har interesser i en større grad enn andre.

Anonymous poster hash: 3ae9f...81b

Er enig i det altså. Bare fikk denne tanken. De 3 ulike "personene" jeg nevnte minnet meg bare så utrolig mye om hverandre når jeg satt der og overhørte.

Anonymous poster hash: 57c85...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...