AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Hei! Jeg har akkurat fylt 20 og dermed får jeg ikke lengre "rabatt" på p-piller. Går nå på Yasminelle og de koster 258 kr for en pakke. Har også lest at de er blandt de som har størst sjanse for å gi blodpropp. Jeg syns egentlig de er ganske greie, fordi jeg har ikke merket noen bivirkninger av de. Har gått på Yasminelle i sikkert 3-4 år nå, men lurer på om jeg skal bytte pga pris og blodpropp-risiko. Noen som vet om noen rimelige, bra p-piller? Jeg vet at det er ganske individuelt om man får bivirkninger, men er det noen som generelt gir få bivirkninger? Kan også nevne at jeg gikk på Microgynon en periode, men fikk veldig store depresjoner som viste seg at var en bivirkning av dem. Anonymous poster hash: 655d9...fd2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 jeg har gått på mercilon i 8 år. de koster bare 100 kr. Anonymous poster hash: 63d30...c79
Gjest HappyWaffle Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 jeg brukte mercilon lenge storfornøyd
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Jeg går på loette, kan ikke hoppe over mensen mer enn en uke med dem. Har ikke merket noen bivirkninger, bortsett fra at jeg blir i dårligere humør av dem... Anonymous poster hash: 4f7c7...55d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 dra til legen/helsestasjon for ungdom så kan de anbefale noen for deg istedefor Anonymous poster hash: a1074...b7f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 dra til legen/helsestasjon for ungdom så kan de anbefale noen for deg istedefor Anonymous poster hash: a1074...b7f Kan legge til at jeg går på mercilon, og har gjort det i 4 år nå. Og jeg er storfornøyd. men hører flere sier at leger ikke anbefaler dem lenger Anonymous poster hash: a1074...b7f
Pearl2.0 Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Hadde ingen bivirkninger bortsett fra litt humørsvingninger på Microgynon. Før det brukte jeg Mercilon, men måtte bytte pga mellomblødninger :/
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Takk for svar, folkens! Hmm, Mercilon kan jo være verdt å prøve. Noen som har erfaring med minipiller? Kan man hoppe over mensen lenge, og må man ta de på nøyaktig samme tispunkt hver dag for at de skal fungere som prevansjon? -TS Anonymous poster hash: 655d9...fd2
Athene Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Hvi du har funnet noe som virker fint er det liten grunn til å bytte. Det kan fort koste måneder med bivirkninger. Sannsynligheten for blodpropp er størst i det man begynner på pillen. Man risikerer derfor mer ved å bytte merke, enn ved å bli på yasminelle. Jeg gikk på Yasmin i årevis uten problemer, forsøkte trionetta en periode og opplevde nedstemthet og humørsvingninger.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Hei! Jeg har akkurat fylt 20 og dermed får jeg ikke lengre "rabatt" på p-piller. Går nå på Yasminelle og de koster 258 kr for en pakke. Har også lest at de er blandt de som har størst sjanse for å gi blodpropp. Jeg syns egentlig de er ganske greie, fordi jeg har ikke merket noen bivirkninger av de. Har gått på Yasminelle i sikkert 3-4 år nå, men lurer på om jeg skal bytte pga pris og blodpropp-risiko. Noen som vet om noen rimelige, bra p-piller? Jeg vet at det er ganske individuelt om man får bivirkninger, men er det noen som generelt gir få bivirkninger? Kan også nevne at jeg gikk på Microgynon en periode, men fikk veldig store depresjoner som viste seg at var en bivirkning av dem.Anonymous poster hash: 655d9...fd2 Husk på at Yasminelle er en av de mest gjennomforskede merkene som er ( fordi de er så vanlige) det er gjerne derfor det finnes masse forskning på at de gir blodpropp. Det betyr ikke at de er farligere enn andre merker, bare mer forsket på...Anonymous poster hash: 01877...3aa
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Hvi du har funnet noe som virker fint er det liten grunn til å bytte. Det kan fort koste måneder med bivirkninger. Sannsynligheten for blodpropp er størst i det man begynner på pillen. Man risikerer derfor mer ved å bytte merke, enn ved å bli på yasminelle. Jeg gikk på Yasmin i årevis uten problemer, forsøkte trionetta en periode og opplevde nedstemthet og humørsvingninger. Joo, men det blir litt dyrt i lengden for en fattig student :-/ Anonymous poster hash: 655d9...fd2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Husk på at Yasminelle er en av de mest gjennomforskede merkene som er ( fordi de er så vanlige) det er gjerne derfor det finnes masse forskning på at de gir blodpropp. Det betyr ikke at de er farligere enn andre merker, bare mer forsket på...Anonymous poster hash: 01877...3aa Åhh, det var greit å vite. Så den kan egentlig være på lik linje med Mercilon og Microgynon f.eks.? Anonymous poster hash: 655d9...fd2
She_Leiva Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Jeg bruker Yasminelle 21 og har ALDRI opplevd noen bi-virkninger med de som jeg gjorde på Mercilon. Mercilon funka fint for meg i ett par år helt til jeg måtte gå med små-blødninger i ett halvår før jeg forsto hva som var problemet. Dro til legen og fikk Yasmin 28, men på de så fikk jeg helt uutholdelige smerter i rygg og masse utflod. Yasminelle er faktisk en av de mindre farlige med tanke på blodpropp, det er Yasmin som er mer omtalt med tanke på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå