Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, hva gjør jeg feil? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg gjort total omvending i kostholdet mitt + begynt å trene. Men til tross for dette går jeg OPP i vekt og ikke ned :(

Jeg trener 3 dager i uken, jeg trener en dag med kondisjon, en med styrke og en dag med time på treningssenter som er en blanding av de to.

Jeg spiser måltids erstatning (shake) til frokost og lunsj, (da jeg ikke liker disse måltidene, og før spiste jeg ingenting de disse måltidene)

Jeg spiser en banan før trening.

Jeg spiser mye kyllingkjøtt, svin og grønnsaker til middag, dvs maks 200 gram av kjøtt og masse grønnsaker. Ingen saus til.

Til kvelds spiser jeg 2 knekkebrød med egg på.

Jeg føler ikke jeg spiser for mye? HJEEELP!

Anonymous poster hash: bd1d3...144
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du spiser for mye, kanskje du spiser for lite, umulig for oss å si - vi er ikke synske :fnise: Hvor mange kalorier får du i deg pr dag, registrerer du nøyaktig, hvor høy og tung er du, alder og kjønn?

Skrevet

Kanskje du spiser for mye, kanskje du spiser for lite, umulig for oss å si - vi er ikke synske :fnise: Hvor mange kalorier får du i deg pr dag, registrerer du nøyaktig, hvor høy og tung er du, alder og kjønn?

Jeg registerer maten vær dag, inntaket er da mellom 600-1000 kcal pr dag. Jeg er 170 høy, veier 92.8, kvinne og 25 år.

Når jeg har egentrening så går jeg intervall på tredemølla i 30 min, med blanding av å gå og jogge. Og så tar jeg en god del apparater som jeg har vekt mellom 20-30 kg på og repiterer 3x12 pr øvelse. Jeg trener en dag i uka kickboksing. Og svømmer en dag... Så skjønner ikke helt hvor jeg gjør feil. De siste to ukene har jeg går OPP 0.5 kg og da har jeg kuttet alt som heter chips, snop og brus.

Anonymous poster hash: 8c8e3...a2d

Skrevet

Det høres veldig rart ut at du ikke går ned i vekt når du er i såpass lavt energiunderskudd. Jeg ville tatt en legesjekk. (Eller så underrapporterer du det du spiser, men det hadde jo vært en merkelig ting å gjøre.) Husk også å måle det rundt midjen, vekten sier ikke alt.

• Liker 1
Skrevet

Hvor registrerer du maten? Fitnesspal? Og du registrerer ALT, selv melk i kaffen, veier maten? Har du dobbeltsjekket det (ettersom det noen ganger er lagt inn feil)?

Nå vet jeg ikke hvor mye du har gått opp, men du må regne med noe vannvekt også.

Det er i hvert fall svaret jeg har fått - slanker meg også og har spist max 1300 cal per dag de siste to ukene. Veide meg ikveld og har gått opp 0.8 kg. Nå vet jeg at man veier mer på kvelden så skal veie meg imorgen tidlig. Likevel ble jeg fortvilet til den grad at jeg begynte å gråte.

Stakk innom fitnesspal forum og vannvekt er mulig ettersom jeg muligens har PMS samt har spist mye saltholdig mat i det siste.

Anonymous poster hash: 0bd43...ffb
Skrevet

Du spiser for lite høres det ut som, bør spise hver 4 time. Dessuten kan man ha vann i kroppen og da endrer vekten seg. Hvis du bare har trent i 2 uker så tar det tid for kroppen og omstille seg.

Anonymous poster hash: ce326...72e
Skrevet

Det høres veldig rart ut at du ikke går ned i vekt når du er i såpass lavt energiunderskudd. Jeg ville tatt en legesjekk. (Eller så underrapporterer du det du spiser, men det hadde jo vært en merkelig ting å gjøre.) Husk også å måle det rundt midjen, vekten sier ikke alt.

Underrappoterer ingenting dessverre :-( jeg er medlem på vektklubb.no der jeg registrer alt. Jeg veier maten jeg lager. Slik at jeg vet at jeg ikke får for mye mat pr måltid.... Skjønner ikke hva som er galt :-(

Skrevet

Underrappoterer ingenting dessverre :-( jeg er medlem på vektklubb.no der jeg registrer alt. Jeg veier maten jeg lager. Slik at jeg vet at jeg ikke får for mye mat pr måltid.... Skjønner ikke hva som er galt :-(

Det er kjemperart. Jeg har rett og slett ikke peiling. Jeg ville snakket med lege for å utelukke rot i forbrenningen eller hva det nå kan være.

Skrevet

Jeg har også gått opp i vekt, men jeg har mistet noen cm i omkrets på ihvertfall lårene ! Husk at muskler veier mer enn fett.

• Liker 4
Skrevet

For å si det sånn, jeg begynte å gå ned i vekt den dagen jeg kasta vekta!

Anonymous poster hash: 5895c...a1c
  • Liker 3
Skrevet

For det første så spiser du alt fot lite!! 600-1000 kcal til dagen er absolutt ikke nok. Du burde ligge på 1300-1600 minst. For det andre så kommer ikke resultater så fort, du må bare være tålmodig. Invister i et målebånd også å mål rundt midje, lår, armer hver uke feks og skriv ned i en treningsdagbok. Drikk mye vann og tren HARDT. Er mange som slurver på trening og tar det "med ro" for de er redd for å svette osv.. ta det skikkelig ut, kjen hjerte banke å musklene verke. Når du tror at du ikke klarer mer så fortsetter du i et minutt til hvertfall. Gjelder å presse seg skikkelig da ser du resultater.

Anonymous poster hash: 8cb95...c9d

• Liker 7
Skrevet

Jeg har også gått opp i vekt, men jeg har mistet noen cm i omkrets på ihvertfall lårene ! Husk at muskler veier mer enn fett.

Jadda, muskler veier mer enn fett, men det skal altså ganske mye til for å bygge masse muskler! Det er en stor myte at man legger på seg så mye muskler når man begynner å trene.

Men det som ofte skjer når man begynner å trene er at man legger på seg litt vannvekt. Dette vil forsvinne etterhvert. Rådet mitt er å spise nok (det vil si med underskudd på omtrent 500 kal pr. dag) og trene, så vil du se at det etterhvert hjelper på.

Anonymous poster hash: a4f89...3eb

• Liker 1
Skrevet

Spis mer, jenta mi.

Anonymous poster hash: 4f40e...147

• Liker 5
Skrevet

Man må ikke veie seg hele tiden, en gang i uken er nok. Husk også å veie deg på samme tid på dagen. Det enkleste er gjerne å gjøre det unna en fast ukedag om morgenen, rett etter at man har vært på toalettet. Det er også viktig å se på vektforandringer over tid, ikke fra dag til dag ettersom vekten kan variere svært mye.

Husk også at det er greit å legge deg på et sunt matinntak som du kan leve med på sikt, ikke et der kroppen går totalt i kriseberedskap og tviholder på fettet fordi den tror du sulter.

• Liker 3
Skrevet

Veier du deg på samme tid hver dag?
Vekta varierer merkelig nok med kanskje halvannet kilo mellom morgen og kveld. Og kveldsvekt viser alltid mer enn morgenvekt.
Når jeg var på diett veide jeg meg annenhver mandag. Rett etter jeg hadde stått opp og vært på do. Og alltid før mat. Hvis jeg glemte det ut og veide meg på kvelden så viste det kanskje at det ikke var noen endring fra forrige gang. Hvis jeg da veide meg morgenen etter så var det plutselig et par kilo ned i forhold til ettermiddagen eller kvelden før.

Men ikke fokuser så mye på selve badevekta som andre her sier. Legg merke til passformen til klærne og bruk målebånd.

Lykke til videre, det løsner etter hvert :)

• Liker 1
Skrevet

Vei deg maks en gang i uka, på morgenen.

Drikk mye vann gjennom dagen (jeg drikker ca 2 liter, i tillegg til det jeg drikker når jeg trener)

Bruker du mye salt i maten? Salt binder vann, og kan forhindre at du ser de store endringene på vekta i starten. I tillegg kan PMS, stress og andre faktorer spille inn.

Spis mer. Kommer du altfor lavt over noe tid risikerer du at kroppen tviholder på det den har fordi den er i "nødmodus". Sier ikke at du skal spise masse, men øk til 1300-1500 kcal per dag (her bør også vektklubben kunne hjelpe deg med utregning i forhold til hva du bør ligge på ideelt sett. 600 kcal per dag er uansett for lite over tid!

Anonymous poster hash: d63d9...29f
  • Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Jeg har ikke vært på vektklubb.no selv men har en venninne som bruker det og når hun registrerte seg så fikk hun en anbefalt kalorimengde hun skulle holde seg til. Ut fra det jeg så virket mengden fornuftig, er du sikker på at du holder deg til anbefalt kalorimengde pr.dag? Hvis du holder deg under så vil du sprekke i lengden, bedre å bruke lengre tid og spise seg forholdsvis mett. Jeg syns det virker som om du spiser alt for lite.

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg også lurt på, venninna mi prøver å gå ned i vekt uten resultat. Hun veier 90 kg, er 1.75 cm, spiser sunt og trener mye. Hun spiser nok 1500-2000 kalorier pr dag, lite godteri og usunt men går likevel ikke ned. Jeg spiser til tider usunt men går fort ned. Skjønner meg ikke på det der med forbrenning. TS burde gått ned hvertfall noe.

Anonymous poster hash: 4c965...7bb
Skrevet

Jeg er absolutt ikke noe ekspert på området, men har begynt å trene for å gå litt ned i vekt + holde meg i form. Jeg har lest en god del på Fitnessbloggen, de har mange gode artikler der! Anbefaler deg å starte med tung styrketrening og heller løpe/gå som "oppvarming" (i ca 30-60 minutter). Les denne artikkelen og sett deg opp et helkroppsprogram som du kjører 3-4 ganger i uka: http://fitnessbloggen.no/les-og-bli-inspirert-av-den-utrolige-forandringen-til-tone-eidern-olsen/

Jeg har brukt dette programmet som inspirasjon og satser på at "sommerkroppen" kommer i løpet av 6 mnd beinhard trening ;)http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...