Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, hva gjør jeg feil? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått sakte ned i vekt siden september. Har gått ned ca 9 kilo. Er 1.75 høy. Jeg har konsentrert meg om å holde meg innenfor 1500 kcal daglig. Skeier jo litt ut i helgene:P Hadde mange mislykkede slankeforsøk bak meg før jeg begynte på dette. Syns metoden funker veldig bra. Har fortsatt endel kilo å bli kvitt da. Er veldig skeptisk til shaker, piller og lignende.

I tillegg skriver jeg ned hva jeg spiser. Og trener alt frå 2-5 gange i uka, men kostholdet har definitivt mest å si ifht antall kilo. Syns det er verdt å prøve denne metoden om du ikke alt har gjort det:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mer, jenta mi.

Anonymous poster hash: 4f40e...147

Det er så irriterende når folk skriver på denne måten. "Kjære vene, jenta mi, lille venn" og så videre.

Anonymous poster hash: 73e69...dd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått sakte ned i vekt siden september. Har gått ned ca 9 kilo. Er 1.75 høy. Jeg har konsentrert meg om å holde meg innenfor 1500 kcal daglig. Skeier jo litt ut i helgene:P Hadde mange mislykkede slankeforsøk bak meg før jeg begynte på dette. Syns metoden funker veldig bra. Har fortsatt endel kilo å bli kvitt da. Er veldig skeptisk til shaker, piller og lignende.

I tillegg skriver jeg ned hva jeg spiser. Og trener alt frå 2-5 gange i uka, men kostholdet har definitivt mest å si ifht antall kilo. Syns det er verdt å prøve denne metoden om du ikke alt har gjort det:)

Så flink du har vært! Jeg ønsker også å gå ned noen kg. Men greier ikke helt dette med kosthold enda.. Kunne du skrevet ned et eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? (Frokost, lunsj, middag, kveldsmat)

Anonymous poster hash: 5105b...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått sakte ned i vekt siden september. Har gått ned ca 9 kilo. Er 1.75 høy. Jeg har konsentrert meg om å holde meg innenfor 1500 kcal daglig. Skeier jo litt ut i helgene:P Hadde mange mislykkede slankeforsøk bak meg før jeg begynte på dette. Syns metoden funker veldig bra. Har fortsatt endel kilo å bli kvitt da. Er veldig skeptisk til shaker, piller og lignende.

I tillegg skriver jeg ned hva jeg spiser. Og trener alt frå 2-5 gange i uka, men kostholdet har definitivt mest å si ifht antall kilo. Syns det er verdt å prøve denne metoden om du ikke alt har gjort det:)

Så flink du har vært! Jeg ønsker også å gå ned noen kg. Men greier ikke helt dette med kosthold enda.. Kunne du skrevet ned et eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? (Frokost, lunsj, middag, kveldsmat)

Anonymous poster hash: 5105b...a12

Og jeg har gått ned 7,7 kilo siden oktober. Du kan spise "hva pokkern som helst" bare du har kaloriunderskudd. Mange på MFP har latt det gå sport i å spise noe junkfood hver dag mens de går ned i vekt. Dere skal kunne se matdagboken min her: http://www.myfitnesspal.com/food/diary/kommodevaran

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må opp i antall måltider og kalorier spis hver 3. time ikke under 1500 kalorier for dag

og start dagen med en god frokost enten havregrøt eller hvaregryn med melk , måltidserstattere med lite kalorier kan du ta som kveldsmat

spis en halvtime-time før du skal trene

ikke sikkert at vekta går ned på en stund, men etter litt tid skal du merke at klærne sitter løsere, da er det omfordeling av vekta som skjer, fett går ned og muskler opp i vekt



Anonymous poster hash: 2c568...031
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

I september meldte jeg meg inn vektklubben til vg. Jeg har hittils gått ned 13,7kg. Og jeg har holdt meg på kalorinivået jeg fikk utdelt som hittils ikke har vært under 2000kalorier!!! Når jeg begynte veide jeg 108,7. Veier nå 95 kg. Jeg tror du spiser for lite. Jeg har som sagt ligget på rundt 2000 og gått ned 13,7 kg!

Hvis du veier det du gjør har du fått et kalorinivå på noe likt. I minste fall 1800 kalorier, om ikke du har sagt at du skal med 20kg på 5 uker da. Jeg tror du spiser altfor lite, du bør egentlig ikke ligge på noe under 1300 kalorier om dagen.

Anonymous poster hash: 410bb...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenk på hvor mye su spiser, da legger du på deg. Spis som du pleier. Det du ikke må spise er potetgull,godteri brus osv. Kutt ut alt det. Og ikke spis noen mat etter kl 20.00 . Hvis du absolutt må kan du gjerne ta eple,pære , appelsin osv. Maks 2 ikke mer, fordi det er mye sukker. Prøv å gå på trening etter at du har spist mat. 3-4 timer etter, da forbrenner du mer. Og du burde trene minst 1 time med bare kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på hvor mye su spiser, da legger du på deg. Spis som du pleier. Det du ikke må spise er potetgull,godteri brus osv. Kutt ut alt det. Og ikke spis noen mat etter kl 20.00 . Hvis du absolutt må kan du gjerne ta eple,pære , appelsin osv. Maks 2 ikke mer, fordi det er mye sukker. Prøv å gå på trening etter at du har spist mat. 3-4 timer etter, da forbrenner du mer. Og du burde trene minst 1 time med bare kondisjon.

Var det bare jeg som syntes at det var mye rart her?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rart med det? Jeg veide 115 kg, og nå veier jeg 105 kg etter 3 måneder. Trener 4 ganger i uka med innebandy. 2 timers trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rart med det? Jeg veide 115 kg, og nå veier jeg 105 kg etter 3 måneder. Trener 4 ganger i uka med innebandy. 2 timers trening

Det eneste som teller for vektnedgang, er kaloriunderskudd. Det finnes mange metoder for å få til dette. Alle dietter og slankeopplegg går ut på dette, mer eller mindre åpenlyst. Noen blir tullete i hodet av å telle kalorier, mens andre trenger det som bevisstgjøring. Noen må kutte ut all junk, andre kan fint få plass til litt junk hver dag. Rådet om å ikke spise etter kl 20 (eller 18 eller 19 eller 22 som jeg også har lest) er ikke av noen annen grunn enn at kveldsspising for noen kan komme ut av kontroll, både type og mengde mat - vi er ikke gremlins, er du sulten ved midnatt, så spis! Bare frukt til et måltid synes jeg er en dårlig ide, jeg trenger protein og fett sammen med karbohydrat, ellers blir jeg bare mer sulten. Sukker er i seg selv ikke noe problem, om du ikke har diabetes, eller hvis sukker trigger økt matinntak. Man forbrenner energi ved å bruke kroppen, uavhengig av hvor mye klokka er og hvor lenge det er siden man har spist. 3-4 timer etter et måltid er det jo gjerne tid for mat igjen, skjønner ikke hvordan man skal få trent noengang, da. All trening vil gi effekt, men mengden må økes for at formen skal bli bedre, så jeg synes 1 time bare blir et vilkårlig anslag.

Endret av Pringle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Jeg ønsker også å gå ned noen kg. Men greier ikke helt dette med kosthold enda.. Kunne du skrevet ned et eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? (Frokost, lunsj, middag, kveldsmat)

Anonymous poster hash: 5105b...a12

Takk for det:) En typisk hverdag:

Frokost: 2 knekkebrød med pålegg (enten vossafår, mager hvitost, cottage cheese og Lerum lett syltetøy), et egg. Ca 250 kcal.

Lunsj: Salat med egg og skinke (kjøpt i salatbar på jobb) ca 250 kcal.

Middag: Det jeg typisk spiser på ukedager: Laksefilet og poteter + grønnsaker, eller kyllingfilet/kjøttdeig med poteter og grønnsaker, eller grove pannekaker. Kommer på ca 480 kcal.

Jeg jobber turnus, så på seinvakter kjøper jeg meg en Fjordlandsrett og hiver i mikroen, f.eks lapskaus:)

Kveldsmat: Ca samme som frokost.

Til mellommåltider spiser jeg kanskje en banan, Nutrilett bar (om jeg har det travelt), bær og kesam, eller mager yoghurt. Som regel ligger jeg mellom 1350-1500 kcal.

Kunne sikkert hatt færre dager der jeg skeier ut, men jeg tror at grunnen til at jeg ikke har klart det før, er at jeg har vært for streng med meg selv og dermed har sprukket til slutt :P

Merker også at når jeg har gått ned på denne metoden, har det ikke vært sånn at jeg "fyker opp" i vekt om jeg har perioder jeg er mindre flink. I jula spiste jeg myyyye, men gikk likevel bare opp 1,5 kilo, som fort forsvant igjen på nyåret:)

Endret av Shandy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg har også gått opp i vekt, men jeg har mistet noen cm i omkrets på ihvertfall lårene ! Husk at muskler veier mer enn fett.

Feil. 1 kg er 1 kilo, enten det er stein eller fjær, fett eller muskler. Men fett tar ca 4 ganger så stor plass som muskler.

Selv har jeg gått ned 20 kilo på 4 måneder, og jeg spiser hver 3. time, men har kuttet ut alt av sukker og raske karbohydrater, spiser mindre porsjoner og trener. Spiser etter tallerkenmodellen, dvs 50% av tallerkenen er grønnsaker, 25% er proteiner og 25% er trege karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. 1 kg er 1 kilo, enten det er stein eller fjær, fett eller muskler. Men fett tar ca 4 ganger så stor plass som muskler.

Selv har jeg gått ned 20 kilo på 4 måneder, og jeg spiser hver 3. time, men har kuttet ut alt av sukker og raske karbohydrater, spiser mindre porsjoner og trener. Spiser etter tallerkenmodellen, dvs 50% av tallerkenen er grønnsaker, 25% er proteiner og 25% er trege karbohydrater.

Jaha, og hvordan vil du forklare at jeg har gått opp i vekt, men ned i omkrets da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha, og hvordan vil du forklare at jeg har gått opp i vekt, men ned i omkrets da?

Muskler veier mer i forhold til volum. Om du har en muskelklump på 1 kilo er den mindre enn en fettklump på 1 kilo.

Tror nok Whitestripes egentlig er enig med deg, men at det blir feil å si at "muskler veier mer enn fett" ;)

Anonymous poster hash: aa71e...00d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier mer i forhold til volum. Om du har en muskelklump på 1 kilo er den mindre enn en fettklump på 1 kilo.

Tror nok Whitestripes egentlig er enig med deg, men at det blir feil å si at "muskler veier mer enn fett" ;)

Anonymous poster hash: aa71e...00d

Haha, leste over nå og ser det nå :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Som jeg sa, fett tar 4 ganger så stor plass som muskler, ergo vil man gå ned i omkrets når man får mer muskler ;) Men en kilo er en kilo, uansett hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...