Nasse1 Skrevet 14. januar 2014 #21 Skrevet 14. januar 2014 Kredittsjekken er vel på abonnementet du tegner, ikke kjøp av telefon. Anonymous poster hash: dd994...0e5 Skal du kjøpe noe på avbetaling vil selvfølgelig kreditor ta en kredittsjekk først. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #22 Skrevet 15. januar 2014 Kredittsjekken er vel på abonnementet du tegner, ikke kjøp av telefon. Anonymous poster hash: dd994...0e5 Man må igjennom en kredittsjekk om man kjøper en tlf på avbetaling - selv uten abb. Så derfor ts, tror jeg ikke du kommer unna en kredittsjekk. Du får nok spare eller nøye deg med det du har råd til - som alle oss andre. Anonymous poster hash: 0324d...69d 2
Lettpåtå Skrevet 15. januar 2014 #23 Skrevet 15. januar 2014 Hm får du tegnet abonnement om du ikke går gjennom kredittsjekken da? Det hjelper vel ikke om du kan betale kontant. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #24 Skrevet 15. januar 2014 En får ikke skattbar inntekt som student, så når vi trengte ny sofa så prøvde jeg meg, selv om jeg tenkte at det var nytteløst. Jeg fikk snakke med saksbehandleren (Eller hva de nå kalles de som driver med disse sjekkene) og han spurte hva jeg har i inntekt nå. Jeg svarte hva jeg hadde både i lønn, barnebidrag, barnetrygd, og hva mannen har, og vips hadde vi ny sofa. Men hvordan de gjør det varierer kanskje fra firma til firma. Det er jo bare å prøve. Det verste du kan få er et nei. PS: Ville ikke gått for iPhone hvis du først skal ta noe på avbetaling. De har ekstremt kort levetid i forhold til f.eks. Samsung. Litt kjipt å måtte begynne på nytt med nye avbetalinger etter bare et år Lykke til. Anonymous poster hash: ee4f3...d1b
Cho Kon It Skrevet 15. januar 2014 #25 Skrevet 15. januar 2014 PS: Ville ikke gått for iPhone hvis du først skal ta noe på avbetaling. De har ekstremt kort levetid i forhold til f.eks. Samsung. Litt kjipt å måtte begynne på nytt med nye avbetalinger etter bare et år Anonymous poster hash: ee4f3...d1b Min iPhone har holdt i godt over ett år allerede og viser ingen tegn til å gi seg med det første, så dette stemmer ikke for min del.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #26 Skrevet 15. januar 2014 Min iPhone har holdt i godt over ett år allerede og viser ingen tegn til å gi seg med det første, så dette stemmer ikke for min del. Ok. De fleste jeg kjenner som har hatt iPhone har måttet bytte før det var gått et år. Uten at det har vært dunk eller andre fysiske skader. Kommer kanskje litt an på modell også. Anonymous poster hash: ee4f3...d1b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #27 Skrevet 15. januar 2014 uansett om du vil at vi skal svare "ja, det går helt fint", så kan vi jo ikke det.. Sorry mac, det går ikke. I det hele tatt er det mye som ikke lar seg gjøre om du har betalingsanmerkninger og ikke består kredittsjekken. Dine foreldre kan kanskje hjelpe deg! Og du, ikke klag over at du får utfyllende svar og forslag til andre løsninger - dette er tross alt kvinneguiden, og det ligger i forumets natur at du får svar på mer enn det du spør om. Og det er godt ment fra de som svarer. Om du legger inn en tråd i mat og drikke delen, og spør om .. tja, beste kjøpesaus, så vil du garantert få tips om hvordan du kan lage den selv, til tross for at du ikke har noen planer om det. Det ligger også i forumets natur. Akkurat som de som spør om enkle kjappe slankemetoder vil få til svar at "det tar tid, sunt kosthold og trening er nøkkelen" - til tross for at det ikke var det de spurte om. Sånn fungerer det - vi gir råd etter beste evne, og prøver å hjelpe hverandre. Det er ikke alltid man liker svarene man får - men å bli sur.. det har ingen hensikt. Lykke til med telefonkjøp! Anonymous poster hash: 3fdb9...6bd 11
niccoline Skrevet 15. januar 2014 #28 Skrevet 15. januar 2014 Claes Olsson har mange bra tøff men eldre modeller, også smart tlf som du kan kjøpe helt uten abonnement. Da kan du ha et kontantkortabonnement som du slipper kredittsjekken med. Enannen løsning kan være om noen som stoler på deg og som du stoler på, lar deg opprette et abonnement med tlf inklusive i abonnementet i sitt navn. Og deg som bruker. Men vær fullstendig klar over at å kjøpe tlf med abonnement som rege gir svinedyre månedsavgifter! 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #29 Skrevet 15. januar 2014 Drister meg til å komme med et forslag: Hva med å sjekke kjøp- og salggrupper på Facebook? Selges ofte mobiltelefoner der Anonymous poster hash: 72666...9a7
Cho Kon It Skrevet 15. januar 2014 #30 Skrevet 15. januar 2014 Ok. De fleste jeg kjenner som har hatt iPhone har måttet bytte før det var gått et år. Uten at det har vært dunk eller andre fysiske skader. Kommer kanskje litt an på modell også. Anonymous poster hash: ee4f3...d1b De fleste jeg kjenner har motsatt erfaring. Det er ikke noe spesielt ved iphone som gjør at den varer mindre enn ett år.
Lea2 Skrevet 15. januar 2014 #31 Skrevet 15. januar 2014 PS: Ville ikke gått for iPhone hvis du først skal ta noe på avbetaling. De har ekstremt kort levetid i forhold til f.eks. Samsung. Litt kjipt å måtte begynne på nytt med nye avbetalinger etter bare et år Anonymous poster hash: ee4f3...d1b Har en 6 år gammel iPhone 3 som lever enda (omplassert til min far etter 3 år med daglig bruk). Har også en iPhone 4 som fungerer fint etter 3 år.. men jeg presterte å knuse baksiden av den og kjøpte nylig en iPhone 5. Vil si at 3 år med mitt bruk er en god kvalitetstest 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. januar 2014 #32 Skrevet 15. januar 2014 Hei, Jeg vil veldig gjerne kjøpe meg en telefon da jeg ikke har noen. Det jeg tenkte å gjøre var å kjøpe en mobil på nett med abonnoment og velge avbetaling. Problemet er at jeg ikke går igjennom kredittsjekken. Jeg har ikke jobb, men jeg mottar stønad fra NAV, så jeg har råd til å betale hver måned og kommer til å gjøre det. Det er bare den dumme kredittsjekken som ødelegger alt .. Jeg har desverre ikke råd til å bruke flere tusen på engang på ny telefon. Sjekket finn.no også, desverre så blir det fortsatt er par tusen. Noen som vet om hvordan man kan få en telefon på avbetaling, uten å måtte bestå den jævla kredittsjekken? Setter STOR pris på alle svar! Anonymous poster hash: e5c8d...8c8 Har du prøvd nedbetaling uten abonnement? Elkjøp, nettonnet, mpx, ekspert, komplett? Selv om kredittsjekken ikke går igjennom et sted, kan det gå igjennom et annet sted, fordi de bruker forskjellige banker. Jeg opplevde å få gjennomslag på et sted, selv om jeg ikke fikk det på andre.
Lettpåtå Skrevet 15. januar 2014 #33 Skrevet 15. januar 2014 Kan legge til: Hvis du ikke kommer gjennom kredittsjekken pga. betalingsanmerkning(er), så anbefaler jeg deg å betale disse FØR du eventuelt kjøper deg en telefon på avbetaling. Ja, betalingsanmerkninger skal slettes når kravet er oppgjort. 3
Gjest Blomst83 Skrevet 15. januar 2014 #34 Skrevet 15. januar 2014 Kommer du ikke gjennom kredtitsjekken er veld det fordi du allerede har gjeld.Hvis du mener du har råd til å betalte ned på telefon hver måned så kan du jo da heller betale ned litt mer på gjelden.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #35 Skrevet 15. januar 2014 Har en 6 år gammel iPhone 3 som lever enda (omplassert til min far etter 3 år med daglig bruk). Har også en iPhone 4 som fungerer fint etter 3 år.. men jeg presterte å knuse baksiden av den og kjøpte nylig en iPhone 5. Vil si at 3 år med mitt bruk er en god kvalitetstest Imponerende siden det ennå ikke er 6 år siden iPhone 3 kom :-) Anonymous poster hash: af985...fc9
Cho Kon It Skrevet 15. januar 2014 #36 Skrevet 15. januar 2014 Imponerende siden det ennå ikke er 6 år siden iPhone 3 kom :-)Anonymous poster hash: af985...fc9 iPhone 3G kom ut 9. juni 2008, flisespikker.
Sissan1 Skrevet 15. januar 2014 #37 Skrevet 15. januar 2014 Off topic: Har også god erfaring med iPhone 3. iPhone 5 har jeg slitt litt med, så den er levert inn for rep/bytting nå etter ca ett år - ikke noe problem å få den reparert/byttet på garanti. On topic: Når noen selger på avbetaling, er det et finansieringsselskap som betaler ut varen for deg og krever tilbake beløpet med høye renter over tid. Jeg har ikke hørt om et eneste slikt selskap som ikke kredittsjekker, men de har nok ulike grenser for hva de krever av inntekt for å si ja. Felles for dem alle er imidlertid at de ikke gir ny kreditt til en med betalingsanmerkninger.
Lea2 Skrevet 15. januar 2014 #38 Skrevet 15. januar 2014 Imponerende siden det ennå ikke er 6 år siden iPhone 3 kom :-)Anonymous poster hash: af985...fc9 Jepp.. jeg kunne si 5 år og 194 dager eller noe sånt. Husker dessverre bare året... ettersom det har gått så lang tid. Eller kanskje jeg kunne si 5-6 år? Men jeg tror kanskje jeg evt starter en ny tråd om hvordan jeg skal takle dette.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #39 Skrevet 15. januar 2014 Prøv http://www.dustinhome.no/page/4207/telefoner-navigasjon/ .. jeg fikk 6 mnd rentefri avbetaling og med NAV inntekt.. men det var 4 år siden, så vet ikke om det går enda Anonymous poster hash: 564ff...7bb
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #40 Skrevet 15. januar 2014 Så lenge du ikke har betalingsanmerkninger er det da ikke noe problem å bestå kredittsjekken. Jeg scorer bra på kredittsjekk og jeg har vært uten jobb en stund nåAnonymous poster hash: 4f018...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå