Gå til innhold

jeg har for dårlig inntekt... bekymrer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener altfor lite i måneden og har problemer å klare meg. Noen som har tips i slike situasjoner...

Anonymous poster hash: 95f27...c94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søke ny jobb/en jobb til?

Anonymous poster hash: f2dfa...dc4
  • Liker 4
Gjest Wei Wei
Skrevet

Hvor mye jobber du og hvor mye tjener du? Øken du den ene, så økes den andre (vannligvis).

Evt må du minske utgiftene.

Skrevet

Vanskelig å si noe uten å vite hva du bruker penger på osv

Anonymous poster hash: 253ca...1fe

• Liker 1
Skrevet

Flytt inn i et råttent, billig kollektiv og begynn å studer

Anonymous poster hash: f9a20...880
  • Liker 1
Skrevet

Bruk mindre penger, problem solved :)

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på. Jobber du fulltid og tjener for lite eller jobber du bare for lite?

Anonymous poster hash: ee0f3...0cf
Skrevet

Enten må du øke inntekten (ny jobb eller en jobb til), eller så må du senke forbruket (billigere bolig, spare på mat, osv.).

Anonymous poster hash: 0c0a0...f2c
  • Liker 4
Skrevet

Trådstarter: lønn : 11000 i måneden. Husleie 9000 .... Bostøtte 2500

Skrevet

I tillegg har jeg lån på 10000 pga en eks

... Uff oppgitt. Sliter med å jobbe pga angst

Skrevet

Husleien kan du vel få ned litt, flytt til en billigere plass.

• Liker 1
Skrevet

Det meste åpenbare er vel å finne seg et billigere sted, for det må vel være mulig når du betaler så mye i husleie?

Men jeg vet ikke om folk bare troller nå, siden det har kommet så utrolig mange tråder om manko på penger.

• Liker 2
Skrevet

Der jeg bor er denne husleien lav , og jeg kan ikke flytte for da blir det for langt til jobb.

Skrevet

Troller ikke, hvorfor skal jeg det?

Skrevet

Der jeg bor er denne husleien lav , og jeg kan ikke flytte for da blir det for langt til jobb.

Oslo er vel den dyreste byen, og også der er 9000 for en person mye. Særlig en i din tilstand. Man kan lett finne seg noe billigere, og man kan også pendle litt. Dette problemet er egentlig ikke et problem. Du må NED i levestandard og flytte, og/eller jobbe mer.

Et annet alternativ er å begynne på skole, og dermed få deg studentbolig. Da får du deg også en utdannelse som vil gi bedre inntekt. Man kan fint jobbe litt ved siden av de fleste studier. Denne situasjonen har mange løsninger, du må bare ta tak:)

Anonymous poster hash: df5fc...ed6

• Liker 4
Skrevet

Troller ikke, hvorfor skal jeg det?

Bare synes det var litt vel mange som plutselig hadde pengeproblemer.

Men om du er seriøs så håper jeg du får råd til å komme deg ut av mølja du er i.

Hva har du i utgifter pr mnd?

Skrevet

Hvis du bare tjener 11.000 i den jobben, ville jeg vurdert å søke jobber litt utenfor der du bor nå - med sikte på å flytte dit og få billigere husleie. Med mindre du har drømmejobben så tror jeg ikke 11.000 i mnd er verdt å bli for når husleien spiser opp såpass mye av inntektene..

Skrevet

Hvis du bare tjener 11.000 i den jobben, ville jeg vurdert å søke jobber litt utenfor der du bor nå - med sikte på å flytte dit og få billigere husleie. Med mindre du har drømmejobben så tror jeg ikke 11.000 i mnd er verdt å bli for når husleien spiser opp såpass mye av inntektene..

Enig , takk for tips..... Jeg har barn å ta hensyn til og, men de er tenåringer.

Denne måneden er ikke lett.. : jeg får inn ca 10700 til toppen 11 000 kroner. Skal betale husleien på 9000 - dette er inkludert strøm i leien. Skal betale NRK lisensen som kom: 1400 kroner, dvs da er jeg oppi 10400. Og så skal jeg betale tannlege.... Har et virkelig styggt hulll på en fortann som jeg må fikse.... men må be han ikke ta bilder... og da kan jeg ihvertfall regne sikkert 2000 på tannlegen og hvor får jeg de ifra... jo barnetrygden på barna mine... og hvor mye har jeg igjen da? Ingenting.... Men får sikkert forskudd på bidrag av far til barna mine... dvs 1500 kroner..... . Så det jeg vil mangle da er :penger til mat og penger til buss til jobben.... Vet ikke hva jeg skal gjøre....Skikkelig tøff måned....og hodebry på hvordan skaffe penger fort.....

Skrevet

Og hva skal til for at legen skal finne ut at jeg ikke kan jobbe fullt nå? Er plaget av angst....Det er derfor jeg har nøyet meg med den jobben jeg har....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...