Gå til innhold

Tss, eller bare omgangssyke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tss ( tampongsyken).

Fikk mensen på fredag, eller mellomblødning så har brukt ob siden det. Men har kun brukt store ob, da jeg har glemt å kjøpt liten på butikken hele tiden (blør ikke masse). Og plutselig for snart 2 timer siden fikk jeg skikkelig vondt i magen. Har kastet opp, og fortsatt smerte i magen.

Men regner med TSS er ganske sjeldent?

Anonymous poster hash: 6ac55...65c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved TSS så skal du jo få feber og….har du feber da?

Anonymous poster hash: c6465...8ec
Skrevet

Ved TSS så skal du jo få feber og….har du feber da?

Anonymous poster hash: c6465...8ec

tror ikke det. kjennes ikke sånn ut

Skrevet

Ta deg en tur til legen. H*n er den eneste som kan svare på det du lurer på...

Anonymous poster hash: 4f203...fa8
Skrevet

Tss ( tampongsyken). Fikk mensen på fredag, eller mellomblødning så har brukt ob siden det. Men har kun brukt store ob, da jeg har glemt å kjøpt liten på butikken hele tiden (blør ikke masse). Og plutselig for snart 2 timer siden fikk jeg skikkelig vondt i magen. Har kastet opp, og fortsatt smerte i magen. Men regner med TSS er ganske sjeldent? Anonymous poster hash: 6ac55...65c

Neppe, siden TSS alltid ledsages av høy feber. Har du hatt tampongen inne i lang tid?

Hvis du får raskt innsettende høy feber, muskelsmerter, forvirring, oppkast, diaré eller lignende, bør du til lege. Det skader ikke å ringe og høre.

Anonymous poster hash: 9da36...952

Skrevet

Neppe, siden TSS alltid ledsages av høy feber. Har du hatt tampongen inne i lang tid?

Hvis du får raskt innsettende høy feber, muskelsmerter, forvirring, oppkast, diaré eller lignende, bør du til lege. Det skader ikke å ringe og høre.

Lengste jeg har hatt er 7 timer. Er kun litt smerte i magen og kvalm, og oppkast 3 ganger så langt. Er sikkert omgangssyken, da jeg jobber en plass der mange har hatt det. Men ble bekymret da jeg leste at om du får magesmerte/oppkast under bruk av ob osv. :P

Skrevet

Lengste jeg har hatt er 7 timer. Er kun litt smerte i magen og kvalm, og oppkast 3 ganger så langt. Er sikkert omgangssyken, da jeg jobber en plass der mange har hatt det. Men ble bekymret da jeg leste at om du får magesmerte/oppkast under bruk av ob osv. :PAnonymous poster hash: 6ac55...65c

TSS er livstruende, og gir deg veldig dårlig allmentilstand, ledsaget av en del av de symptomene jeg nevnte. I tillegg er det assosiert med at tamponger sitter mye lengre enn 7 timer.

Du har nok en form for omgangssyke.

Får du feber over 39 grader kan du revurdere, men det virker ikke sannsynlig.

• Liker 1
Skrevet

TSS er livstruende, og gir deg veldig dårlig allmentilstand, ledsaget av en del av de symptomene jeg nevnte. I tillegg er det assosiert med at tamponger sitter mye lengre enn 7 timer.

Du har nok en form for omgangssyke.

Får du feber over 39 grader kan du revurdere, men det virker ikke sannsynlig.

ok:) Har du hatt tss selv?

Skrevet

ok:) Har du hatt tss selv? Anonymous poster hash: 6ac55...65c

Nei. Det er ikke så vanlig lenger etter at man ble oppmerksomme på det, og produsentene begynte å lage tampongene slik at det ble vanskeligere for bakterier å vokse i dem.

Skrevet

men er det vanlig å ha omgangssyken uten feber? Er tusen år siden sist jeg hadde omgangssyken, så husker ingenting :P

Skrevet

Ja, omganssyken kommer sjelden med feber. Det er oftest oppkast og/eller diaré, generell nedsatt allmenntilstand og generell uggenhet, men sjelden ordentlig feber.

Skrevet

Ja, omganssyken kommer sjelden med feber. Det er oftest oppkast og/eller diaré, generell nedsatt allmenntilstand og generell uggenhet, men sjelden ordentlig feber.

ok. Vanlig med smerte i magen og? i mellomgulvet osv?

Skrevet

Jepp. Magesekk og tarmområdet får som oftest mye juling under omgangssyken, enda mer om du har fått Noro-viruset. Da knekker du sammen som en bøyd pinne og tør ikke dra for langt fra en dass.

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Magesekk og tarmområdet får som oftest mye juling under omgangssyken, enda mer om du har fått Noro-viruset. Da knekker du sammen som en bøyd pinne og tør ikke dra for langt fra en dass.

uff. Ja har kun kastet opp 3 ganger, men har smerte og er dårlig. Får ikke til å spy mer. Ubehag i brystet og til og med. Føles ut som jeg har luft smerte i hele kroppen:p

Skrevet

Høres veldig kjent ut. Stakkars deg :klemme:

Drikk mye, gjerne noe med sukker i sånn at energinivået ikke synker til bunns, og spis tøtt, men salt mat for å opprettholde saltnivået kroppen trenger. Ritzkjeks eller potetgull er kjekt å ha.

Skrevet

Høres veldig kjent ut. Stakkars deg :klemme:

Drikk mye, gjerne noe med sukker i sånn at energinivået ikke synker til bunns, og spis tøtt, men salt mat for å opprettholde saltnivået kroppen trenger. Ritzkjeks eller potetgull er kjekt å ha.

Er ikke noe kjekt. Men det går over ! :) Men trenger jeg å bry meg om at det er smerte i brystet av og til?Er kanskje magen som gjør at det er vondt der? Mange teite spørsmål her :P

Skrevet

Jeg fikk skikkelig vondt i magen og kastet opp en gang da jeg hadde mensen.

Men dette hørtes ikke bra ut .. :/

Håper det går over fort!

Skrevet

Jeg fikk skikkelig vondt i magen og kastet opp en gang da jeg hadde mensen.

Men dette hørtes ikke bra ut .. :/

Håper det går over fort!

uff. Ja, jeg har menssmerte og. Kan ikke bli bedre enn det:p

Skrevet

Er ikke noe kjekt. Men det går over ! :) Men trenger jeg å bry meg om at det er smerte i brystet av og til?Er kanskje magen som gjør at det er vondt der? Mange teite spørsmål her :P

Smertene i brystet av og til er sannsynligvis muskelsmerter pga brekninger, særlig om de kjennes ut som stikkende smerter.

Er det rundt solar plexus bryst/mellomgulv du har vondt, er det garantert muskelsmerter pga brekningene.

Skrevet

uff, er det vanlig med skikkelig smerte i magen? Som stråler til bak ryggen ? Har ikke kastet opp noe mer siden i går kl 1300. Har kun veldig smerte i magen. spesielt i bevegelse osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...