AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Tss ( tampongsyken). Fikk mensen på fredag, eller mellomblødning så har brukt ob siden det. Men har kun brukt store ob, da jeg har glemt å kjøpt liten på butikken hele tiden (blør ikke masse). Og plutselig for snart 2 timer siden fikk jeg skikkelig vondt i magen. Har kastet opp, og fortsatt smerte i magen. Men regner med TSS er ganske sjeldent? Anonymous poster hash: 6ac55...65c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Ved TSS så skal du jo få feber og….har du feber da? Anonymous poster hash: c6465...8ec
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Ved TSS så skal du jo få feber og….har du feber da? Anonymous poster hash: c6465...8ec tror ikke det. kjennes ikke sånn ut Anonymous poster hash: 6ac55...65c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Ta deg en tur til legen. H*n er den eneste som kan svare på det du lurer på... Anonymous poster hash: 4f203...fa8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Tss ( tampongsyken). Fikk mensen på fredag, eller mellomblødning så har brukt ob siden det. Men har kun brukt store ob, da jeg har glemt å kjøpt liten på butikken hele tiden (blør ikke masse). Og plutselig for snart 2 timer siden fikk jeg skikkelig vondt i magen. Har kastet opp, og fortsatt smerte i magen. Men regner med TSS er ganske sjeldent? Anonymous poster hash: 6ac55...65c Neppe, siden TSS alltid ledsages av høy feber. Har du hatt tampongen inne i lang tid? Hvis du får raskt innsettende høy feber, muskelsmerter, forvirring, oppkast, diaré eller lignende, bør du til lege. Det skader ikke å ringe og høre.Anonymous poster hash: 9da36...952
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Neppe, siden TSS alltid ledsages av høy feber. Har du hatt tampongen inne i lang tid? Hvis du får raskt innsettende høy feber, muskelsmerter, forvirring, oppkast, diaré eller lignende, bør du til lege. Det skader ikke å ringe og høre.Anonymous poster hash: 9da36...952 Lengste jeg har hatt er 7 timer. Er kun litt smerte i magen og kvalm, og oppkast 3 ganger så langt. Er sikkert omgangssyken, da jeg jobber en plass der mange har hatt det. Men ble bekymret da jeg leste at om du får magesmerte/oppkast under bruk av ob osv. Anonymous poster hash: 6ac55...65c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Lengste jeg har hatt er 7 timer. Er kun litt smerte i magen og kvalm, og oppkast 3 ganger så langt. Er sikkert omgangssyken, da jeg jobber en plass der mange har hatt det. Men ble bekymret da jeg leste at om du får magesmerte/oppkast under bruk av ob osv. Anonymous poster hash: 6ac55...65c TSS er livstruende, og gir deg veldig dårlig allmentilstand, ledsaget av en del av de symptomene jeg nevnte. I tillegg er det assosiert med at tamponger sitter mye lengre enn 7 timer. Du har nok en form for omgangssyke. Får du feber over 39 grader kan du revurdere, men det virker ikke sannsynlig.Anonymous poster hash: 9da36...952 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 TSS er livstruende, og gir deg veldig dårlig allmentilstand, ledsaget av en del av de symptomene jeg nevnte. I tillegg er det assosiert med at tamponger sitter mye lengre enn 7 timer. Du har nok en form for omgangssyke. Får du feber over 39 grader kan du revurdere, men det virker ikke sannsynlig.Anonymous poster hash: 9da36...952 ok:) Har du hatt tss selv? Anonymous poster hash: 6ac55...65c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 ok:) Har du hatt tss selv? Anonymous poster hash: 6ac55...65c Nei. Det er ikke så vanlig lenger etter at man ble oppmerksomme på det, og produsentene begynte å lage tampongene slik at det ble vanskeligere for bakterier å vokse i dem.Anonymous poster hash: 9da36...952
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 men er det vanlig å ha omgangssyken uten feber? Er tusen år siden sist jeg hadde omgangssyken, så husker ingenting Anonymous poster hash: 6ac55...65c
Minya Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Ja, omganssyken kommer sjelden med feber. Det er oftest oppkast og/eller diaré, generell nedsatt allmenntilstand og generell uggenhet, men sjelden ordentlig feber.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Ja, omganssyken kommer sjelden med feber. Det er oftest oppkast og/eller diaré, generell nedsatt allmenntilstand og generell uggenhet, men sjelden ordentlig feber. ok. Vanlig med smerte i magen og? i mellomgulvet osv? Anonymous poster hash: 6ac55...65c
Minya Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Jepp. Magesekk og tarmområdet får som oftest mye juling under omgangssyken, enda mer om du har fått Noro-viruset. Da knekker du sammen som en bøyd pinne og tør ikke dra for langt fra en dass. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 Jepp. Magesekk og tarmområdet får som oftest mye juling under omgangssyken, enda mer om du har fått Noro-viruset. Da knekker du sammen som en bøyd pinne og tør ikke dra for langt fra en dass. uff. Ja har kun kastet opp 3 ganger, men har smerte og er dårlig. Får ikke til å spy mer. Ubehag i brystet og til og med. Føles ut som jeg har luft smerte i hele kroppen:p Anonymous poster hash: 6ac55...65c
Minya Skrevet 14. januar 2014 #15 Skrevet 14. januar 2014 Høres veldig kjent ut. Stakkars deg :klemme: Drikk mye, gjerne noe med sukker i sånn at energinivået ikke synker til bunns, og spis tøtt, men salt mat for å opprettholde saltnivået kroppen trenger. Ritzkjeks eller potetgull er kjekt å ha.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #16 Skrevet 14. januar 2014 Høres veldig kjent ut. Stakkars deg :klemme: Drikk mye, gjerne noe med sukker i sånn at energinivået ikke synker til bunns, og spis tøtt, men salt mat for å opprettholde saltnivået kroppen trenger. Ritzkjeks eller potetgull er kjekt å ha. Er ikke noe kjekt. Men det går over ! Men trenger jeg å bry meg om at det er smerte i brystet av og til?Er kanskje magen som gjør at det er vondt der? Mange teite spørsmål her Anonymous poster hash: 6ac55...65c
Sillicious Skrevet 14. januar 2014 #17 Skrevet 14. januar 2014 Jeg fikk skikkelig vondt i magen og kastet opp en gang da jeg hadde mensen. Men dette hørtes ikke bra ut .. :/ Håper det går over fort!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #18 Skrevet 14. januar 2014 Jeg fikk skikkelig vondt i magen og kastet opp en gang da jeg hadde mensen. Men dette hørtes ikke bra ut .. :/ Håper det går over fort! uff. Ja, jeg har menssmerte og. Kan ikke bli bedre enn det:p Anonymous poster hash: 6ac55...65c
Minya Skrevet 14. januar 2014 #19 Skrevet 14. januar 2014 Er ikke noe kjekt. Men det går over ! Men trenger jeg å bry meg om at det er smerte i brystet av og til?Er kanskje magen som gjør at det er vondt der? Mange teite spørsmål her Anonymous poster hash: 6ac55...65c Smertene i brystet av og til er sannsynligvis muskelsmerter pga brekninger, særlig om de kjennes ut som stikkende smerter. Er det rundt solar plexus bryst/mellomgulv du har vondt, er det garantert muskelsmerter pga brekningene.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #20 Skrevet 15. januar 2014 uff, er det vanlig med skikkelig smerte i magen? Som stråler til bak ryggen ? Har ikke kastet opp noe mer siden i går kl 1300. Har kun veldig smerte i magen. spesielt i bevegelse osv. Anonymous poster hash: 6ac55...65c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå