Gå til innhold

PMS

Fremhevede innlegg

Gjest Lars1009
Skrevet

Henvis meg gjerne til en annen tråd om samme emne, men:

Sambo har altså en Jeckyll & Hyde-greie gående med PMS/mensen. Krangle-periodene våre følger mer eller mindre den syklusen, og det er tøft når det står på. Det kan vare opptil to uker, hvor hun ikke har det bra (kort lunte, tungsinn osv.) og det går selvfølgelig utover resten av familien. Og jeg personlig orker ikke gå på tærne og bare vente på neste utblåsning to uker i måneden i 20 år til.

Så: Hva gjør man? Tenk postivt fungerer ikke. Diverse p-preparater har jo en del bivirkninger, og jeg vet ikke om de fungerer på humørsvingninger.

Innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var plaget av det samme. Begynte med antidepprisiva og det hjalp betraktelig. Nå tør jeg ikke slutte med dem.

En annen ting også, da jeg trente regelmessig merket jeg en viss bedring på det jevne, og det gjør jeg enda. Måtte dog ha sterkere krutt også.

Anonymous poster hash: ec0f2...e9f

Skrevet

Kjipt å ta opp dette, da det er et følsomt område for mange jenter, men mange jenter er nok ikke helt klar over hvor ille det er, de er naturligvis mest opptatt av hvordan de føler seg.

Som du selv sier, så har du egentlig ikke noe annet valg en å snakke med henne om dette, det finnes jo mange preparater man kan prøve og jeg er overbevist om at etter litt prøving og feiling, så finner hun noe som fungerer.

Skrevet

Jeg syns du bør ta en ordentlig prat med henne, slik at hun kan se hvordan dette påvirker dere. Men ikke dump henne pga PMS, den "nye" dama di kan like gjerne være 100 ganger verre...

Jeg sliter med PMS, men er klar over det selv. Jeg fører en kalender og vet nøyaktig når jeg kan forvente å bli nedstemt og sint. Når disse følelsene tar over, vet jeg hvorfor og takler det mye bedre. Jeg erkjenner at ting utenfor kroppen min er som før, og innser at jeg har på meg "djevelbriller". Det som hjelper meg ytterligere er som følger

- En timeout. Jeg har noen dager i måneden hvor jeg er mye for meg selv. Gir du henne anlendning til det? Min timeout innebærer også at jeg tar viktige samtaler og beslutninger en annen gang.

- Nattlysolje. Det gjelder og fås på helsekost.

- Trening

Som sagt så skjønner jeg at PMS er vanskelig å takle, men de fleste kvinner sliter med det i større eller mindre grad. Det er en del av pakken..

Anonymous poster hash: d668f...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...