AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #21 Skrevet 15. januar 2014 Barnet deres er og blir mer nær pappaen enn stemor. Han er tilstede selv om han ikke finner på så mye som stemor tydeligvis. Pappaen er det viktigste,men denne jenta ser ut til å ha en viktig og god stemor også. Legg bort bekrymingen,vær glad for forholdet deres:) Datteren din har kun en mamma vet du,og ingen tar hverken din,eller papans plass1 og datteren din har det åpenbart bra hun Anonymous poster hash: 930c6...ad2 1
Medusa13 Skrevet 15. januar 2014 #22 Skrevet 15. januar 2014 Jenta vår elsker samværshelgene... .. med stemor.. Barnet snakker stort sett om alt de to gjorde, hva de lekte og hva de skal neste gang.. Stort sett er de tre (far, barn og stemor ) sammen, men det har og hendt at far har vært på andre siden av landet... Hvordan de løser samværet har jeg ikke noe med.. Men det skal jo liksom være tid med pappa primært? -ikke pappas kjæreste... Bør jeg ta det opp med far ?Anonymous poster hash: 88975...ba0 Det er far som har samvær med sin datter - ikke stemor. Du har absolutt noe med hvordan de løser samværet. Det er pappa som har samvær her, ikke stemor. Stemor har ingen samværsrett og heller ingen rett til å ta del i oppdragelsen av din datter, og bestemme over henne. jeg hadde ikke betenkt meg et sekund når det gjelder å ta dette opp med far. Jeg ville klart satt foten ned til samvær uten at samværet var reelt. Flott at datteren din liker stemor, men fortsatt er det far som skal være sammen med ungen sin. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #23 Skrevet 15. januar 2014 Det er far som har samvær med sin datter - ikke stemor. Du har absolutt noe med hvordan de løser samværet. Det er pappa som har samvær her, ikke stemor. Stemor har ingen samværsrett og heller ingen rett til å ta del i oppdragelsen av din datter, og bestemme over henne. jeg hadde ikke betenkt meg et sekund når det gjelder å ta dette opp med far. Jeg ville klart satt foten ned til samvær uten at samværet var reelt. Flott at datteren din liker stemor, men fortsatt er det far som skal være sammen med ungen sin. Er dette en spøk? Hvis ikke er du kanskje selv en litt såret mor med et virrvarr av følelser? Du kommer nok til å se tilbake på situasjoen om noen år på en litt annen måte. Lykke til :-) Anonymous poster hash: aaa8b...55d 5
seleneluna Skrevet 15. januar 2014 #24 Skrevet 15. januar 2014 Men i alle dager. Her er det en stemor som tydeligvis gjør alt hun kan for at barnet skal trives sammen med dem. Kanskje hun prøver litt mye, uansett er tanken bare god. Kan du forestille deg hvordan det er for dem som par om du skal ta dette opp? De får dette til å fungere helt fint, så må de ta hensyn til dine direktiver? Det er slett ikke sikkert det vil være for barnets beste. Jeg blir så makalaust lei av disse trådene. Har man ett barn sammen med noen og det blir slutt og dere flytter fra hverandre, da må du finne deg i at barnet etter all sannsynlighet vil få en bonusmamma og en bonuspappa. Vær prisgitt og lykkelig over at det i ditt tilfelle ble en fornuftig og bra dame. Det er helt sikkert vanskelig, men om du ikke håndterer dette burde du oppsøke hjelp. Det er nemlig en problemstilling som er uunngåelig. I dette tilfellet skal du kun være takknemlig for at det finnes en kvinne som legger alt til side for å stille opp for dette barnet. Du kan selvfølgelig si til faren at du synes det er dumt hvis han reiser bort i "sin" uke, men ikke fortell dem hvordan de skal sy dette sammen, de gjør nok etter beste evne. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 15. januar 2014 #25 Skrevet 15. januar 2014 Vet du at far ikke er tilstede? Eller kan det være stemor legger seg i selen for å gi barnet et hyggelig samvær og treffer blink med aktiviteter sammen med barnet. Er du sikker på at det ikke er ditt indre sjalusimonster som slipper ut, men en reell bekymring for manglende samvær med far? Ønsker du å komme i en situasjon der barnet svarer med enstavelsesord (har du hatt det kjekt? Ja. Hva gjorde dere? Bakte - etc) fordi du har gjort det til en stor sak at barnet har et godt forhold til stemor og derfor ikke ønsker å såre deg med å fortelle om det. Dersom barnet har et godt forhold til sin far og har samvær med han også i helgene synes jeg du skal la det ligge og la være å blande deg. Dersom far ikke er tilstede helg etter helg men overlater alt til samboer så er det noe helt annet.
skruf Skrevet 15. januar 2014 #26 Skrevet 15. januar 2014 Synes det er flott at barnet ditt har ei så grei stemor! Har du lest alle de trådene om "den onde stemor" her på forumet? Tenk om barnet ditt hadde fått ei stemor som ikke kan fordra barnet og ser helst at barnet ikke var tilstede i det hele tatt... Har selv ei fantastisk stemor til jenta mi, og jeg priser meg lykkelig over at eksen fant henne:) Ofte er eksen opptatt med ting og tang, og da er det stemor som er sammen med barnet. De finner på masse sammen, bare stemor og jenta. Sist så hadde de en jentetur til London sammen, bare de to. Tror du må legge bort såre følelser over at barnet ditt er glad i stemoren sin, og vær glad for at stemor er så grei mot barnet, og ikke blande deg i hvordan far & stemor løser samværsperiodene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #27 Skrevet 15. januar 2014 Hvor gammel er ungen? Kan love deg at om ungen ikke er helt liten er det helt normalt at hun liker å være med stemor! Selvfølgelig er det mer "spennende" enn å henge med faren Barnet er 9,5 år Stemor har vært i livet i snart 6 år.. Og alltid vært den barnet refererer at det " skal til" Har litt følelsen av at det er nanny/ barnepike forhold de har .. - mer enn foreldre forhold..Så føler meg ikke truet som noen her nevner. Hun står opp og ser tv m barnet, leker / tar det med ut / sitter på rommet til barnet har sovnet .,, hun gjør alt m barnet.. Ikke far...... Men.. Far har det med å bytte dame etter noen år.. Så er så redd for hvordan barnet tar det når far finner ei ny berte...Anonymous poster hash: 88975...ba0
Montefalco Skrevet 15. januar 2014 #28 Skrevet 15. januar 2014 Det er far som har samvær med sin datter - ikke stemor. Du har absolutt noe med hvordan de løser samværet. Det er pappa som har samvær her, ikke stemor. Stemor har ingen samværsrett og heller ingen rett til å ta del i oppdragelsen av din datter, og bestemme over henne. jeg hadde ikke betenkt meg et sekund når det gjelder å ta dette opp med far. Jeg ville klart satt foten ned til samvær uten at samværet var reelt. Flott at datteren din liker stemor, men fortsatt er det far som skal være sammen med ungen sin. Denne holdningen er fasiten på hvorfor det blir krangling. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #29 Skrevet 15. januar 2014 Denne holdningen er fasiten på hvorfor det blir krangling. Jeg vil tro det kun er litt trolling ;-) Anonymous poster hash: aaa8b...55d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #30 Skrevet 15. januar 2014 Barnet er 9,5 år Stemor har vært i livet i snart 6 år.. Og alltid vært den barnet refererer at det " skal til" Har litt følelsen av at det er nanny/ barnepike forhold de har .. - mer enn foreldre forhold..Så føler meg ikke truet som noen her nevner. Hun står opp og ser tv m barnet, leker / tar det med ut / sitter på rommet til barnet har sovnet .,, hun gjør alt m barnet.. Ikke far...... Men.. Far har det med å bytte dame etter noen år.. Så er så redd for hvordan barnet tar det når far finner ei ny berte...Anonymous poster hash: 88975...ba0 Far har vært med stemor i 6 år og du sier at han har for vane å bytte "berte"..? Hvis du forsøker å tenker deg om så tror jeg du selv egentlig vet svaret på åpningsinnlegget ditt.. Anonymous poster hash: aaa8b...55d 8
Millimani Skrevet 15. januar 2014 #31 Skrevet 15. januar 2014 Det er bra barnet har det gode forholdet til stemor, ikke alle barna har det gode forholdet til steforeldre. Kanskje du heller skal kalle henne bonusmamma? Det der er jo bare et tegn på at barnet trives sammen med henne, og ingen ting er vel bedre enn som så
LukaFrost Skrevet 15. januar 2014 #32 Skrevet 15. januar 2014 Spiller det virkelig noen rolle at barnet er hos far uten at far alltid er til stede? Hva om barnet ble "satt bort" til besteforeldre? Men det er vel kanskje bedre enn stemor...? Synes barnet har en flott stemor. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #33 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er nok også en slik stemor. Barna er mest sammen med meg når de er her rett og slett fordi barna liker best å være med meg. Far liker å slappe av i helgene, mens jeg baker og er litt mer aktiv. Jeg må også si at synes det er tull at ikke stemødre har noe med oppdragelsen til barnet. Her har vi Stebarn og fellesbarn og alle har like regler som skal følges, jeg snakker like mye til Stebarn som far gjør. Når de er hos oss er vi alle en familie. Jeg har også en god trone med mor, mens hun og far så si ikke snakker sammen. Og jeg stiller opp for Stebarn på lik linje som eget barn. Men har jo forstått at uansett hva en stemor gjør her inne er det galt. Uansett hvor mye vi mener at far er viktigst for barna er det ikke alltid barnet synes det er superkult å være sammen med far. Anonymous poster hash: ab15e...a98 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #34 Skrevet 15. januar 2014 Far har vært med stemor i 6 år og du sier at han har for vane å bytte "berte"..? Hvis du forsøker å tenker deg om så tror jeg du selv egentlig vet svaret på åpningsinnlegget ditt.. Anonymous poster hash: aaa8b...55d "Berte" var kanskje litt feil ord.. Men.. Han bruker å ha damene i 2-5 år... Har kun hatt et par korte forhold.. Og mange lange.. Anonymous poster hash: 88975...ba0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå