Gå til innhold

Når stemor er viktigere enn far...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår elsker samværshelgene... .. med stemor..

Barnet snakker stort sett om alt de to gjorde, hva de lekte og hva de skal neste gang..

Stort sett er de tre (far, barn og stemor ) sammen, men det har og hendt at far har vært på andre siden av landet...

Hvordan de løser samværet har jeg ikke noe med.. Men det skal jo liksom være tid med pappa primært? -ikke pappas kjæreste...

Bør jeg ta det opp med far ?

Anonymous poster hash: 88975...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste du kan bemerke er eventuelt hvis far er mye fraværende, og lar stemor overta ansvaret. Hvis du skal bemerke noe sånt, bør du ikke fremheve stemor som noe negativt, det er i så fall din mann som har andsvaret for at han ser for lite til sin datter og lar stemor gjøre jobben.

Det at din datter blir så godt ivaretatt og trives sammen med henne er jo strålende! Pappa og mamma er viktige for et barn hele livet, så en trussel mot dere er nok denne stemoren ikke.

Anonymous poster hash: 7d81c...e35

• Liker 18
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om datteren din har vært heldig å fått en flott stemor! Selv om det er sårt for deg så bør du prøve å legge det tilsiden og være glad for at de har et så godt forhold som de har.

Skal du bemerke samværslogistikken så må du i så tilfelle huske på å gjøre rent for egen dør først. Det jeg mener er at dette må du huske på når du selv får deg ny partner, lar familie har jenta osv.

Du må ikke glemme at far, stemor og jenta er en liten familie sammen, og det følger en viss logistikk med å drifte familien AS.

Det vil gå seg til med tiden for deg. Lykke til TS :-)

Anonymous poster hash: aaa8b...55d

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om datteren din har vært heldig å fått en flott stemor! Selv om det er sårt for deg så bør du prøve å legge det tilsiden og være glad for at de har et så godt forhold som de har.

Skal du bemerke samværslogistikken så må du i så tilfelle huske på å gjøre rent for egen dør først. Det jeg mener er at dette må du huske på når du selv får deg ny partner, lar familie har jenta osv.

Du må ikke glemme at far, stemor og jenta er en liten familie sammen, og det følger en viss logistikk med å drifte familien AS.

Det vil gå seg til med tiden for deg. Lykke til TS :-)

Det vil uansett ikke ha en skit å gjøre for hva som skjer borte på samvær hos far.

• Liker 4
Skrevet

Merkelig av far å prioritere bort barnet når han skal ha samvær med henne

Anonymous poster hash: a4d96...d8a
  • Liker 4
Skrevet

Her er nok jeg den stemoren. Ene og alene fordi jeg og far finner på forskjellige ting. Der hvor han er stille og avslappet og leser bøker for de, spiller Playstation, går tur, tegner osv, så er jeg "gal" og tar de med ut for å bade i regnet om sommeren, hopper i sengen med de, lar de spise sjokolade til frokost (nåja, en sjelden gang iblant :fnise:) og sånne ting. Barna tilbringer langt mer tid med bare far og med far og meg, enn de tilbringer med bare meg. Men fordi jeg finner på "gale" ting så er det det som blir husket godt og nevnt hjemme hos mor. Det betyr ikke at barna trives best med meg. De er kjempelykkelige over en pappa som tar seg tid til å lese for de i en time, eller bruke halve dagen på å tegne tegninger.

Anonymous poster hash: 03a88...10d

• Liker 11
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jenta vår elsker samværshelgene... .. med stemor..

Barnet snakker stort sett om alt de to gjorde, hva de lekte og hva de skal neste gang..

Stort sett er de tre (far, barn og stemor ) sammen, men det har og hendt at far har vært på andre siden av landet...

Hvordan de løser samværet har jeg ikke noe med.. Men det skal jo liksom være tid med pappa primært? -ikke pappas kjæreste...

Bør jeg ta det opp med far ?

Anonymous poster hash: 88975...ba0

Hmm høres ut som han overlater kiden mest til dama, men hva vet nå jeg.

Skrevet

Jeg hadde kanskje spurt far om han heller vil bytte litt på de samværshelgene hvor han ikke vil være tilstede, rett og slett for at samværshelgene er til for at far og barn skal ha tid sammen.

Skrevet

Hmm høres ut som han overlater kiden mest til dama, men hva vet nå jeg.

Enig.

Skrevet

Det vil uansett ikke ha en skit å gjøre for hva som skjer borte på samvær hos far.

På den annen side er det ikke akkurat slik at samvær er likestilt. I virkeligheten er det fortsat slikk at far ikke er likestilt med mor.

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du? At mor kan la stefar og familie passe barnet men ikke far?

Skrevet

Kjære deg, hvorfor er det så fælt at barnet har et så flott forhold til stemor? Du skriver jo selv at de er sammen, som oftest, alle tre.

Guttungen min flyttet til sin far for noen år tilbake og jeg godtok det ene og alene på grunn at det gode forholdet han hadde til daværende samboer. Det var M ditt og M datt, selv om faren også var med på alt. Det må da være svært tilfredsstillende når et forhold mellom barn og "innflyttet" voksen fungerer på den måten? Kan ikke skjønne noe annet, jeg.

• Liker 6
Skrevet

Samme hva en stemor gjør blir det galt.

Anonymous poster hash: 1005c...162

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er du så sikker på at stemor er viktigere for barnet enn far?

Når guttungen min er hos oss så er vi naturlig nok mye sammen alle tre, og siden gutten min er interessert i en del av de samme tingene som stefar (f.eks biler og andre ting jeg ikke kan like mye om), vil nok far få høre om deres turer med radiostyrt bil, skogsturer med hunden som jeg ikke får vært like delaktig i pga helse osv. Det betyr ikke at stefar tar over min rolle.

Det blir litt som å si at om sønnen min er sammen med fars bror (sin onkel) en helg enten fordi onkel vil eller fordi far trenger hjelp til pass i noen timer, så er onkel viktigere enn far (satt litt på spissen).

Dog ville jeg som noen andre nevner spørre om han (hvis det passer for deg da), ønsker å bytte helg hvis han vet han skal ut og reise, slik at han selv faktisk får tid med barnet.

Endret av hjärterdam
  • Liker 5
Skrevet

På den annen side er det ikke akkurat slik at samvær er likestilt. I virkeligheten er det fortsat slikk at far ikke er likestilt med mor.

Far har de siste ti årene fått flust av med rettigheter, men færre plikter.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg hadde kanskje spurt far om han heller vil bytte litt på de samværshelgene hvor han ikke vil være tilstede, rett og slett for at samværshelgene er til for at far og barn skal ha tid sammen.

Du tuller?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Du tuller?

Hvorfor skulle jeg tulle? Hvis far skal bort en helg han skal ha barnet, så kan han vel heller få ha barnet neste helg hvor han er hjemme, så barnet får SE faren sin, som faktisk er viktig for barnet og som er meningen med Samværshelg! Det er jo meningen at ungen skal være sammen faren sin, ikke damen hans... Selv om det er flott at de kommer så godt overens så er det faktisk far som skal ha far-barn tid! Endret av Frisørdama
  • Liker 2
Skrevet

Mor bytter helger når hun skal noe også da? Jobb, seminar, festligheter eller andre ting. Siden det tross alt er meningen at de får mor-barn tiden.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er ungen? Kan love deg at om ungen ikke er helt liten er det helt normalt at hun liker å være med stemor! Selvfølgelig er det mer "spennende" enn å henge med faren :)

• Liker 1
Skrevet

Iht bytting av helger anser jeg det som viktigere at barna får en stabil og forutbestemt hverdag hvor de selv vet hvor de skal være når. Kontinuitet. At foreldre innimellom er opptatt med andre ting og barnet må være med familie og andre nære skjer uavhengig om foreldrene er skilt eller ei.

Forøvrig så skriver TS at hun egentlig tror se for det meste gjør ting sammen. Det er vel heller det at hun skulle ønske hun kunne ta han/dem på noe da hun plages av såre følelser.

Jeg forstår at sjalusien verker TS, men forsøk å minn deg på at dette tross alt er det beste som kunne skjedd barnet da det havnet i situasjonen det gjorde.

Lykke til! :-)

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...