Gå til innhold

Edinburgh

Fremhevede innlegg

Gjest suphadupha
Skrevet

Noen som har noen tips til ting å gjøres/se?

Har allerede vært der én gang, og var da innom:
- Edinburgh Castle

- Grayfriar kirkegården

- Mary kings close

- "Ghost-tours" om kvelden

Noen flere ting man burde få med seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kom nettopp hjem fra en svipptur til Edinburgh. Jeg har vært der to ganger før, så denne gangen lurte jeg på hva i alle dager jeg skulle finne på. Jeg foreslår at du tar deg en gåtur opp på Arthur's Seat, og eventuelt besøker Duddlingston på andre siden før du går tilbake. Duddligston er et lite, koselig sted med en eldgammel pub fra 12- eller 1300-tallet.

Ellers foreslår jeg å bare gå rundt. Ta deg god tid, se deg rundt, kikk i butikker. Hvis du liker museer og gallerier, kan du ta turen innom National Museum of Scotland (som er svært, har aldri klart å sett gjennom alt), National Portrait Gallery og National Gallery of Scotland.

Andre forslag kan jo være å kaste seg på en buss og se litt mer av Skottland. Jeg var en kort tur innom byen Sterling, som var en veldig koselig liten by med et interessant slott og kirke. Neste gang kunne jeg kanskje tenkt meg å leie bil og ta en skikkelig rundtur!

Kos deg! :)

Skrevet

Jeg vil anbefale Arthur's seat som er sagt over her. Jeg gikk opp, og det var helt fantastisk. Bruk gode sko! Jeg gikk i converse og hadde med joggesko, jeg byttet til joggesko når jeg skulle gå opp.

Hvis du er interessert så burde du dra på whiskey tasting, det gjorde jeg og det var en kjempe morsom opplevelse selv om jeg var alene. Jeg dro på whiskey tastingen som var ved Edinburgh Castle. Jeg var innom der også. Dro innom old town for å kikke litt, det var kjempe koselig og jeg følte meg skikkelig hjemme. Det var endel brostein der, så anbefales ikke med hæler.

Jeg var også innom Scottish National Gallery, jeg gikk ned dit fra når jeg var på tur oppover i byen og ikke var nedi Princes Street. Galleriet er ikke så stort, men det var veldig morsomt og jeg fant flere bilder som bare traff meg veldig. Det er ganske rolig med tanke på shoppingen fra klokka 10-14, i hvert fall ift London. Og det er kaldt! Jeg snakket med en kompis av meg for noen dager siden som bor i Skottland, og de har det kjempe kaldt nå.

God tur!

Skrevet

Camera obscura. Hus med illusioner o.l. Ligger like ved slottet. kjempeartig! :)

Reis tilbake i tid i Our dynamic earth

Edinburgh Dungeon

Holyrood Palace

Royal botanic garden

Scott monument

• 4 uker senere...
Skrevet

Skottland er en fin by, God tur<3

Anonymous poster hash: 81e77...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...