AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Småekkelt tema, men jeg må bare skrive og kanskje noen har opplevd det samme. Jeg har opplevd blod i avføringen i det siste (Ca 2-3 ganger i måneden), men aldri så ille som jeg opplevde idag. De forrige gangene jeg har opplevd dette har det bare kommet blod på papiret når jeg har tørket meg, men idag var det blod i nesten hele doskålen. Det var tilogmed sprutet litt oppover kanten. Herregud, jeg blir så redd.. (Jeg er akkurat ferdig med mensen, så det er ikke dette!) Blodet er mørkt og det ser veldig ferskt ut etter min mening. For 1 1/2 år siden endte jeg opp med å ha forstoppelse/diaré i hele 2 uker. Jeg var hos legen gang på gang med avføringsprøver og det hele, men de fant ingenting. Noen uker senere viste det seg at jeg var gravid, men vet ikke om det er årsaken til at magen krøllet seg helt. Spontanaborterte helgen etter jeg fant det ut. I senere tid har jeg kjent at jeg har en "kul" rett bak rompehullet og jeg har lest meg til at dette er en slags åre som sprekker (?) "Kulen" er ikke en kul heller, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det.. Kan det være hemoride? Jeg har faktisk ingen anelse, men jeg er livredd for at dette kan være kreft! Jeg har en irritabel tarm og har i flere år sliti med dette.. Iblandt så er avføringen kjempe hard (problemet oppstod etter de 2 ukene med diare/forstoppelse) og da hender det jeg blør litt, men det er fordi det sprekker opp. Sykt vondt, men idag var det ikke derfor. Jeg opplevde ingen smerter idag, men blir redd når det er SÅ mye blod som kommer ut der hvor det ikke skal komme ut.. Kan det være denne "kulen" evt hemoriden som sprekker opp en gang iblandt? Kan hemoriden være større på innsiden enn hva jeg vet om? Skal ringe legen min imorgen og krysser fingrene for at det ikke er kreft!!! Anonymous poster hash: 4d94d...d26 Anonymous poster hash: 4d94d...d26
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Alt du beskriver høres ut som en hemoroide Det er ikke noe kjekt å ha, ofte opplever man alt fra småblødninger til det som ser ut som et slakteri i doskålen. Det siste er heller sjeldent hos meg, men det skjer. Den kulen du beskriver er nok ganske sikkert en hemoroide som sprekker, ja. Om du synes blodet ser ferskt ut, er det i allefall et godt tegn. Om man skulle ha tykktarmskreft, så er det svart og gammelt blod som er det farlige, og det skal man lett skille fra det litt lysere, ferskere blodet ja. Ta en telefon til legen, men håper svaret mitt roer deg litt for kvelden. Klem. Anonymous poster hash: f954a...168
drue Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har nesten lyst å garantere deg at det er hemoroider du har problemer med! Ta kontakt med legen din du bare for å få det bekrefta.
Nebbi Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Tusen takk til dere begge for svar! Jeg vet det er dumt å ta sorgene på forskudd, men etter at en god bekjent av meg nettopp døde av kreft har jeg fått stor angst for akkurat dette, om ikke mer. Jeg skal prøve å tenke på noe annet resten av kvelden! Takk for beroelsen! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå