Gå til innhold

Sterk brekningsrefleks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har alltid slitt med store hovne mandler og har derfor utviklet en ekstremt aktiv brekningsrefleks ettersom jeg hadde "dårlig plass" i halsen, og jeg antar kroppen gjorde alt for å holde luftveiene fri ved å brekke seg når jeg fikk for mye i svelget.

Jeg opererte ut mandlene for litt over et år siden, men sliter fortsatt sterkt med dette. Konsistensen på yoghurt er veldig utfordrende å få ned, tannpuss ender alltid i brekninger, og det å eventuelt utføre oralsex på en partner er en ekstrem konsentrasjon for å ikke brekke meg.

Er det noen som har hatt noe lignende og har en måte å "roe ned" brekningsrefleksen på? Jeg ser jo f.eks de som "sluker sverd" osv har en svært lite aktiv brekningsrefleks, hvordan får de til det? Ikke at jeg vil sluke et sverd, men mulighens spise yoghurten min uten avbrytelser med en spurt bort til vasken for å spytte ut maten? :fnise:

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Det er egentlig mest en øvelsessak. Jeg vet ikke hvordan du kan trene på det på en behagelig måte, men jeg ble bedre av å bare legge tannbørsten på tunga, med busten opp hver gang jeg pusset tennene. Testet hver dag hvor mye lenger inn jeg kunne legge den uten å brekke meg, og etter hvert ble det så bra at jeg nesten kan ta meg selv på drøvelen uten å brekke meg fullstendig.

Krever litt "baller" og konsentrasjon, men over tid blir det som oftest litt bedre og enklere, om ikke annet vil du bli i stand til å spise yoghurten din i fred :D

• Liker 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar opp igjen denne.
Jeg brekker meg av alt. Å bøye meg, å pusse tenner, lukt av mat, lukt av avføring, å legge meg ned, å stå opp. ALT! Jeg var i forsvaret et år og brakk meg hver gang jeg måtte ha hjelm på pga kjeve/halsreima. Vet ikkje hva jeg skal gjøre. Dette skjer like gjerne på rema når jeg kjenner lukta av purre eller annet. Jeg brekker meg helt til jeg får effektiv brekning. Da blir alt bra og det begynner på ny oppbygning. Hva er galt?

Anonymkode: bdbed...14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...