Gå til innhold

De ønsker seg kontanter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må det være en liste da? Og hva så om den "listen" består bare av penger? Det gjør vel egentlig saken desto lettere for gjestene? Jeg er absolutt enig med Madam Felle og ser fortsatt ikke problemet.

Kanskje noen ikke synes det blir selvhevdende nok å gi det samme som noen andre? Bare slenger tanker ut i lufta.... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet
Må det være en liste da? Og hva så om den "listen" består bare av penger? Det gjør vel egentlig saken desto lettere for gjestene? Jeg er absolutt enig med Madam Felle og ser fortsatt ikke problemet.

Kanskje noen ikke synes det blir selvhevdende nok å gi det samme som noen andre? Bare slenger tanker ut i lufta.... :roll:

Det heter ØNSKEliste, ikke KRAVliste.

Jeg liker ikke å gi bort penger.

Skrevet
Og det kan da ikke være så vanskelig å finne på noe man ønsker seg heller. La oss si de ønsket seg penger fordi de trenger en ny sofa. Da kan de jo finne den sofaen de vil ha og opplyse om hvilken butikk som selger den' date= så kan flere gi gavekort i den butikken som de da kan bruke på sofa.

De har jo funnet på noe. De har funnet på penger. Hvorfor skal de finne på noe annet hvis det er det de ønsker seg?

Skrevet

Det heter ØNSKEliste, ikke KRAVliste.

Jeg liker ikke å gi bort penger.

Nei det har jeg da heller aldri påstått at det heter...? Hvorfor blir det plutselig en KRAVliste fordi de ønsker seg noe annet enn du synes de burde ønsket seg da?

Gjest Poirot
Skrevet

Nei det har jeg da heller aldri påstått at det heter...? Hvorfor blir det plutselig en KRAVliste fordi de ønsker seg noe annet enn du synes de burde ønsket seg da?

Det var ikke det jeg mente. Det var som svar på at man er frekk hvis man gir dem noe de ikke har ønsket seg.

Skrevet

Ok Poirot.

Det er jo ikke frekt å gi dem noe de ikke ønsker seg. Det er bare helt meningsløst.

Gjest Poirot
Skrevet
Ok Poirot.

Det er jo ikke frekt å gi dem noe de ikke ønsker seg. Det er bare helt meningsløst.

Det må du gjerne få synes.

Men som sagt kjenner jeg folk som eks har fått forskudd på arv for å få hjelp til etablering (som de har bedt om pga pengeproblemer), men så har sløst bort 150.000 på danskebåtturer, spandering på barer og fester. Slike mennesker vil ikke få penger av meg, når de ikke engang eier en stekepanne eller bestikk. Da vil de få gavekort. Så får de heller syens at det er menignsløst å få det.

Skrevet

Jeg tror at der noe annet ikke er sagt så er det snakk om friske, normale mennesker, Poirot....

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg tror at der noe annet ikke er sagt så er det snakk om friske' date=' normale mennesker, Poirot....[/quote']

Det er disse også. De går på universitetet med glimrende resultater.

Skrevet

Ærlig talt, jeg forstår ikke hvorfor det skal være så mye frekkere å ønske seg penger enn andre ting. Alle de som har ønsket seg et servise... har de gjort krav på å få det? Neppe!

Herregud, folk legger seg så sinnsykt borti hva andre gjør. Det er vel ikke frekkere å ønske seg verken det ene eller det andre. Da kan man jo bare gi f.... i ønske seg noenting!

Det var min mening :roll:

Gjest Poirot
Skrevet

*host*

Er vel ingen har som har sagt at det er frekt å ønske seg penger...

*host*

Er snarere noen som har sagt at det er frekt å ikke gi folk det de ønsker seg, uansett hvordan man vet at noen behandler penger de får mellom hendene.

Skrevet

:hoho: Ja det betyr jo automatisk at de er normale og friske!!

Gjest Poirot
Skrevet

Selvfølgelig betyr det ikke at de er normale og friske. Men at man sløser vekk arv er heller ikke tegn på at man nødvendgivis er syk og unormal.

Du må rett og slett bare innse at jeg vurderer hvem jeg vil gi penger til og ikke, da jeg ikke gidder å gi 1000 kr slik at andre kan spandere fjellbekk til alle i baren på danskebåten, når jeg vet at noen forvalter penger slik, og ikke bruker dem til noe stort og konkret de ønsker seg.

Er det så vanskelgi å forstå?

Skrevet

Jeg forstår det godt jeg, jeg hadde heller ikke ville gitt patologiske pengesløsere penger.

Skrevet

Min søster hadde aldri i verden fått kontanter av meg for jeg VET at det ville gått rett i det store sluket.

Vi ønsker oss kontanter blandt andre ting, fordi vi trenger nytt kjøleskap, vi skal bygge på huset og vi skal innrede en kjeller. Vi ønsker oss også gavekort på diverse steder. Hadde det vært hvem som helst andre kunne jeg godt gitt pengegave, men ikke til lillesøster, hun er et rotehue.

(Og en smugleser her inne) :wink:

Skrevet

Æ`kke det litt kjedelig da å sitte etter noen års ekteskap å vite at de pengene du fikk til bryllupet ble brukt til å betale regninger??

Du sitter ikke igjen med noe håndfast, et minne fra en av gjestene liksom. Mine foreldre feks legger mye omtanke i det de kjøper til bryllupet og vårt og de ønsker det er noe vi skal ha livet ut og kanskje gå i arv til neste generasjon.............slik tenker jeg om bryllupsgaver

Gjest Embla s
Skrevet

Alle står vel fritt til å ønske seg det de trenger mest, og alle står fritt til å gi brudeparet det de ønsker. Har man problemer med å gi penger, så gir man noe annet! I mine øyne er ønskelister et godt hjelpemiddel til å finne noe de blir glad for, men syns ikke man trenger forholde seg slavisk til slike lister. Finner jeg noe annet jeg har lyst til å gi (og som jeg tror de kan bli glad for, eller som kan byttes :wink: så gir jeg gjerne det, selv om det ikke står på listen. Men hvis jeg ikke finner noe, er listene gull verdt!! :) )

Er ellers veldig enig med Tex og Poirot; det er ikke alle det føles like ok å gi penger til. Hvis jeg visste at pengene var øremerket noe "stort" (en kjempefin bryllupsreise, tilskudd til påbygg av hus, etc) ville jeg følt at dette var en fin ting å gi. Noe annet er det hvis pengene bare gikk med til klatting her og der.

Skrevet

Jeg har skrevet at vi ønsker oss (bl.a) penger ...*grøss og gru* :o

Men da betyr det bare at vi har så mye stæsj fra før av at jeg vet rett og slett ikke hva jeg skulle ønsket oss ellers.

Men nå skal det være sagt at vi ønsker oss penger til bryllupsreise da ( og ikke regninger).....og er ikke DET en fin gave så vet ikke jeg!!

Noen synes det er ille å gi penger "bare"...så derfor skrev vi litt til på ønskelista. VOILA; så er alle fornøyd.....???? :hoho:

Skrevet
Jeg var i et bryllup for noen år siden' date=' og der fikk brudeparet ikke mindre enn 5 brødristere, 4 juicepressere, 2 eggekokere, mye bestikk til en annen serie enn den de ønsket seg, for de som hadde kjøpt den serien likte den bedre. :roll: Det samme gjaldt en glasserie som brudeparet ønsket seg, der noen slektninger hadde valgt ut en helt annen serie. [/quote']

:o :o :o

I all verden, skal gjestene bestemme hvilket bestikk og hvilken glasserie som brudeparet skal samle på? Da er det jo ingen vits i å samle på noe som helst da! Snakk om overformynderi! Jeg hadde faktisk blitt lettere fornærmet hvis de visste at jeg ønsket meg noe annet og så kjøpte noe "de syntes var penere".

Jeg synes folk må få lov til å ønske seg penger hvis de føler for det, og så kan jeg se an saken og finne ut om jeg vil gi dem det eller noe annet. Har litt vanskelig for å gi penger til bryllup, men skal ikke avskrive det totalt heller. Vi har ønsket oss både servise, bestikk og penglasser og håper nesten desperat på at de fleste kjøper dette til oss, for vi har så sinnsykt mye stæsj og utrolig dårlig plass til det.

Skrevet

Jeg har også penger på ønskelisten. Men trådstarter snakker her om sin søster. jeg svarte at min søster aldri ville fått penger. Vet at de hadde gått til mye rart, som bl.a regninger. Gavekort til henne hadde vært tingen. Men dette gjelder da ikke alle. Jeg vet f.eks at jeg får penger av farfar. Klart det!!!! Han vet jo ikke hva han skal kjøpe!

Syns det kommer veldig an på hvem brudeparet relateres til jeg.

Blir glad for alle gaver jeg, selv om de ikke står på ønskelisten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...