Freaky Fly Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Hei. Jeg er fullt klar over at ingen her kan gi samme svar som en lege kunne gjort, men velger å spørre likevel for å høre om noen har eraringer rundt dette. Midt på dagen på lørdag slo jeg hodet ganske kraftig da jeg sto på snowboard. Hadde på meg hjelm, men like vel opplevde jeg det som et hardt støt mot bakken. Rett etter jeg hadde slått hodet hørte jeg en kort pipelyd, og min første reaksjon var å hive av meg gogglesene mine fordi jeg følte alt var veldig gult (hadde gult glass, så det er ikke så rart, men synes bare det var en litt merkelig reaksjon). Jeg ble liggende og bare slappe av noen minutter, og var relativ ustø, ør og ganske svimmel da jeg reiste meg opp. Jeg klarer heller ikke huske nøyaktig hva som skjedde, hvordan jeg falt, men det kan også være fordi det skjedde veldig fort. Det kom seg greit, og jeg kjørte rolig ned resten av bakken ned til bilen. Resten av kvelden hadde jeg vondt i hodet og kjente meg ganske ør, men var ikke direkte svimmel eller kvalm (som jeg har lest er symptomene på hjernerystelse). Skulle feire bursdagen min den kvelden, og jeg satset på at jeg følte meg såpass sliten mye fordi jeg hadde vært ute hele dagen, ikke spist noe særlig og bare hadde vondt i hodet pga fallet. Så - jeg valgte å drikke alkohol den kvelden, kanskje dumt, men det gikk nå bra. På søndagen hadde jeg også vondt i hodet, dette kan selvfølgelig være et resultat av alkoholen dagen før, men jeg pleier ikke ha vondt i hodet hele dagen derpå. I dag - mandag - kjenner jeg at det fremdeles sitter litt igjen.. Så spørsmålet er egentlig om det er normalt å kjenne det i hodet flere dager etterpå, selv om man ikke får hjernerystelse (som jeg i utgangspunktet ikke trodde jeg fikk), eller om det mest sannsynlig var en liten hjernerystelse? Burde jeg i såfall dra til legen, eller er det bare å ta det med ro noen dager siden det allerede føles bedre?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Hei. Jeg er fullt klar over at ingen her kan gi samme svar som en lege kunne gjort, men velger å spørre likevel for å høre om noen har eraringer rundt dette. Midt på dagen på lørdag slo jeg hodet ganske kraftig da jeg sto på snowboard. Hadde på meg hjelm, men like vel opplevde jeg det som et hardt støt mot bakken. Rett etter jeg hadde slått hodet hørte jeg en kort pipelyd, og min første reaksjon var å hive av meg gogglesene mine fordi jeg følte alt var veldig gult (hadde gult glass, så det er ikke så rart, men synes bare det var en litt merkelig reaksjon). Jeg ble liggende og bare slappe av noen minutter, og var relativ ustø, ør og ganske svimmel da jeg reiste meg opp. Jeg klarer heller ikke huske nøyaktig hva som skjedde, hvordan jeg falt, men det kan også være fordi det skjedde veldig fort. Det kom seg greit, og jeg kjørte rolig ned resten av bakken ned til bilen. Resten av kvelden hadde jeg vondt i hodet og kjente meg ganske ør, men var ikke direkte svimmel eller kvalm (som jeg har lest er symptomene på hjernerystelse). Skulle feire bursdagen min den kvelden, og jeg satset på at jeg følte meg såpass sliten mye fordi jeg hadde vært ute hele dagen, ikke spist noe særlig og bare hadde vondt i hodet pga fallet. Så - jeg valgte å drikke alkohol den kvelden, kanskje dumt, men det gikk nå bra. På søndagen hadde jeg også vondt i hodet, dette kan selvfølgelig være et resultat av alkoholen dagen før, men jeg pleier ikke ha vondt i hodet hele dagen derpå. I dag - mandag - kjenner jeg at det fremdeles sitter litt igjen.. Så spørsmålet er egentlig om det er normalt å kjenne det i hodet flere dager etterpå, selv om man ikke får hjernerystelse (som jeg i utgangspunktet ikke trodde jeg fikk), eller om det mest sannsynlig var en liten hjernerystelse? Burde jeg i såfall dra til legen, eller er det bare å ta det med ro noen dager siden det allerede føles bedre? Nå er det jo 2 dager siden, og du føler deg OK? Da ville jeg bare fulgt litt med de neste dagene, og hvis du ikke plutselig blir veldig dårlig (da er det legevakten next) så ville jeg droppet å belaste systemet noe mer. Regner med at du er en av min flokk som unngår legen hvis det ikke er helt nødvendig siden du ikke var på legevakten lørdag/søndag. Anonymous poster hash: a9ce0...3fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå