AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Hei! Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget her, men føler jeg må ha synspunkter fra andre. Min mor er en fantastisk dame på 50 år. For noen år siden tok hun en mageoperasjon fordi hun hadde konstant oppblåst mage. Dette skyldes hennes gener + tre fødsler. Musklene på siden av magene hennes var blitt slappe. Her om dagen følte jeg meg veldig oppblåst i magen jeg også og sa noe ala dette: "Jeg håper jeg ikke har arvet dette, for jeg føler ikke jeg har spist så mye" Hun spurte hva jeg har spist, og her var svaret mitt: "1 skyr yoghurt med stekt havregryn, 1 eple 1 klementin, halv neve peanøtter og 2 pizzastykker på jobb" "Du syns det er lite?" var svaret jeg fikk. Er 165 cm og veier 67 kg, så har jo noen kg over det som regnes som "normalt", selv om mye er fordelt på bryster og hofter, midjen min er på 68 cm. Hun har alltid mimret tilbake fra de tidene hun var "tynn", og kommenterer alltid tynne,fremmede jenters kropp. Når vi krangler skal hun alltid kommentere kroppen min, at jeg aldri kommer til å få meg kjæreste, at jeg har et fint ansikt men at kroppen ødelegger osv. Føler jeg ikke er god nok for henne.. Anonymous poster hash: 4c67d...acc
Gjest Badebuksa Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Beklager, men din mor er ikke et snev fantastisk hvis hun snakker nedlatende om kroppen din.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Tok hun operasjon kun pga helemessige årsaker, eller også/mest estetiske? Hun er vel kanskje opphengt i slikt..du får tenke det, at operasjonen, hennes syn på ditt matinntak og hennes kommentarer om andre kropp tyder på at hun er over normalt opphengt i kropp. Evt. på samme nivå som en usikker 14-åring. Det kan være hun har sine gode sider, men en mor bør da forstå at slikt sier man ikke. Det er direkte slemt. Jeg skjønner ikke hvordan er mor kan si noe sånt. Og du må ikke tro henne, er du snill. Du har en helt ok vekt, og når midjemålet ditt er så lite (spesielt siden du er såpass høy) så er du jo ganske smal der, så det høres ut som du er bra proporsjonert, og man sier jo hofte/midje-ratio er viktigere enn BMI, og der kommer du nok godt ut. Jeg skjønner ikke hvorfor kroppen skulle være en hindring for kjæreste, den er jo helt normal. Ikke hør på henne. Skjønner det er frustrerende..egentlig skulle hun gått til psykolog, for jeg mener det må være noe galt med henne. Du får evt unngå henne eller ta dette opp med henne. Eller vise henne denne tråden. Anonymous poster hash: 673ee...6ca
Gjest Chloe87 Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Beklager, men jeg hater slike mødre... Da jeg var tenåring var moren min overvektig, jeg var normalvektig, men hun kom med nedlatende kommentarer om kroppen min som jeg aldri vil glemme. Den gangen innså jeg ikke at hun sa dette fordi hun var misfornøyd med seg selv, det gikk innpå meg og jeg slet med spisevegring noen år og sultet meg ned til 43 kg. Den dag idag er mamma slank, men tatt en del operasjonen, altså skjønnhetsoperasjoner, det hele har gått til hodet hennes og hun er veldig fiksert på utseende, sitter gjerne og kritiserer andres utseende og hvor mye "dem har forfalt". Selv uttalte hun nylig at hun ikke ville at alle venninnene skulle få vite om hennes siste skjønnhetsoperasjon fordi "dem kom til å bli så misunnelige der dem sitter med de store hengehakene sine!" Nå svarer jeg nedlatende til mamma når hu sier slikt. Jeg skjønner nå at hun er besatt av utseende og føler egentlig bare synd på henne når hun sier slikt og er så obessed om at utseende er alt. I denne sammenhengen skulle man faktisk trodd at jeg var mora... Høyden og vekten din høres bra ut og det du hadde spist virker for meg lite. Om hun syntes dette var et stort inntak av mat så sier det faktisk mye om henne. Når hun snakker om ting som dette i fremtiden, hev deg over det og tenk heller "stakkars deg..", det gjør jeg med moren min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå