Gå til innhold

kvinner bruker ikke speil når dem rygger

Fremhevede innlegg

Gjest star123
Skrevet

har levert sønnen min på skolen flere ganger og jeg ser at kvinner ikke bruker speil når de rygger, dem snur hele hode mot bakruten og ikke kikker i speila.

og dette gjelder alle damene som jobber på skolen og de som leverer :)

klarer ikke damer og bruke speila eller gjelder også dette mange menn?

har ikke selv sett noen menn som ikke bruker speil

jeg selv har alltid brukt alle 3 speila når jeg rygger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne og bruker alltid speil når jeg rygger :)

• Liker 6
Skrevet

har levert sønnen min på skolen flere ganger og jeg ser at kvinner ikke bruker speil når de rygger, dem snur hele hode mot bakruten og ikke kikker i speila.

og dette gjelder alle damene som jobber på skolen og de som leverer :)

klarer ikke damer og bruke speila eller gjelder også dette mange menn?

har ikke selv sett noen menn som ikke bruker speil

jeg selv har alltid brukt alle 3 speila når jeg rygger

Har vært innom kvinneguiden flere ganger og sett menn som ikke kan forskjellen på de og dem. De bruker de og dem om hverandre og tror det er pent.

..og dette gjelder alle menn som skriver på kvinneguiden :-)

Klarer ikke menn å skrive riktig, eller gjelder dette også mange kvinner?

Har aldri opplevd en kvinne som ikke greier å skrive riktig.

Selv skriver jeg plettfritt.

Som svar på spm ditt: ingen er perfekte, men det burde vært strengere å få sertfikat (mener jeg).

Tilby deg å hjelpe hvis det plager deg, hvis ikke får du nok aldri gjort noe med det?

Jeg bruker speil og noen ganger snur jeg meg.

• Liker 29
Skrevet

Jeg bruker alltid speilene når jeg rygger for å parkere. Men skal jeg rygge litt mer ser jeg i tillegg ut vinduet for å få bedre oversikt.

Skrevet

Jeg bruker både speil og kikker, hva som brukes mest vurderer jeg ut fra forholdene.

Men du synes ikke dette blir et litt snevert grunnlag å dra noen konklusjoner på da? Det blir som om jeg skulle lest innlegget ditt og konkludert med at menn ikke kan å bruke subjekts- og objektsform riktig.

Anonymous poster hash: 56cb9...95e
  • Liker 15
Skrevet

I do.

Anonymous poster hash: 6d82c...f99
Gjest star123
Skrevet

hehe jeg kjeder meg og ville bare få frem en reaksjon :) mange bitre damer her inne :)

Skrevet

hehe jeg kjeder meg og ville bare få frem en reaksjon :) mange bitre damer her inne :)

Uttrykker man bitterhet ved å svare at man bruker speil når man rygger?

• Liker 26
Skrevet

Spør en kjørelærer om hva som er mest trafikksikkert av speil, og å snu seg under rygging.

Speil har sine begrensninger, det gir en svært begrenset oversikt, og jeg rygger kun med speil når jeg har ryggesensor på bilen, men aldri når uforutsigbare barn løper rundt bilen.

Anonymous poster hash: 30025...fef
  • Liker 10
Skrevet

Selv følte jeg meg ikke komfortabel med speil når jeg først begynte å kjøre, nå kan jeg stort sett rygge bare på speil, men hvis jeg skal "langt" eller det ikke er fare for å være borti noe som er stasjonært snur jeg meg. seg enklere om noen eller noe kommer flygende hvis jeg har snudd meg.

Men bare for å få litt liv i diskusjonen kan jeg vel nevne at kvinner stort sett er dårligere til å rygge enn menn. Sånn generelt sett. Dette baserer jeg kun på mine egne erfaringer med familie og venner, og observasjoner i livet, ikke nok til å dra alle kvinner over en kam, men nok til å ha en mening.

Deal with it, akkurat denne stereotypen er det belegg for.

Anonymous poster hash: e06ff...a0b
Skrevet

Påstand avkreftet. Jeg bruker alltid speil.

Anonymous poster hash: ed746...5df

Skrevet

Jeg er kvinne og bruker både speil og vinduer når jeg rygger :)

Gjest Amber Rose
Skrevet

Jeg bruker ikke speil. Har aldri gjort det, så det er vel en vane :P

Gjest Amber Rose
Skrevet

Hva har det egentlig å si om man ser i speilene når man rygger eller ikke? Ting folk henger seg oppi..

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker ikke speil. Har aldri gjort det, så det er vel en vane :P

Ikke jeg heller, synes jeg får bedre oversikt ved å se ut vinduene. Det skal sies, er det smalt og kronglete der jeg rygger, så bruker jeg sidespeilene for å få oversikt over hvordan jeg ligger på veien.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Ikke jeg heller, synes jeg får bedre oversikt ved å se ut vinduene. Det skal sies, er det smalt og kronglete der jeg rygger, så bruker jeg sidespeilene for å få oversikt over hvordan jeg ligger på veien.

Men vi er sikkert dårligere sjåfører enn de som bruker speil når de rygger. Det var vel det som var poenget med denne tråden. Haha.

• Liker 4
Skrevet

Men vi er sikkert dårligere sjåfører enn de som bruker speil når de rygger. Det var vel det som var poenget med denne tråden. Haha.

Garantert ;)

Gjest Ravgull
Skrevet

Jeg klarer ikke å snu meg rundt. Jeg rygger kun på speil.

Men jeg er ikke god på å rygge, jeg sleit veldig med å rygge hengeren på plass i fjor sommer.

Skrevet

Bruker speil og ryggekamera. Synes det er uforsvarlig å kjøre bil uten dette, særlig rundt skoler og barnehager. Det er eneste måten å ha full oversikt over alle vinkler på.

Anonymous poster hash: ebad0...f87

Skrevet

Snurr meg først og deretter bruker speil. Du SKAL jo faktisk snu deg når du rygger. Det er flere som f.eks har strøket på oppkjøringen pga. de kun har brukt speil ved rygging.. Du får mer oversikt av å benytte deg av begge, rett og slett.

Anonymous poster hash: 09b8e...7d9
  • Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...