Gå til innhold

Jakten på den perfekte krydderhyllen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er på jakt etter en krydderhylle til kjøkkenet mitt, er mildt sagt lei av å grave i uoversiktlige skap for å finne det jeg trenger.

vil ikke ha noe som henges på veggen og krydderglassene er stort sett de standard greiene som kjøpes på matbutikk. hyllen bør ha to høyder.

noen som har tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du er ute etter et sånt stativ som står på benken?

Skrevet

ja noe i den dur, kan gjerne være trehvitt så jeg kan male det selv men bør ikke bygge mer enn en rad krydderglass i bredden

Skrevet

Det er Harry!

Anonymous poster hash: 75d24...6fd

• Liker 6
Skrevet

De fleste kjøkken og interiørbutikker har sånne hyller som kan snurres rundt. De aller fleste har egne glass også, så du må helle over innholdet. Jeg mener IKEA har en sak som du legger i skuffer for å holde styr på dem.

Bare en advarsel.. de som står på benken kan være veldig irriterende og blir veldig fort fettete og stygge av matos og sånt.

Jeg sverger til en firkantet kakeboks som jeg setter i skapet og tar ut når jeg trenger krydder. Om du skriver hva som er i på toppen av lokket (eller bare en bokstav) så er det lett å finne det du leter etter. Feks O for Oregano, P for pepper, B for basilikum. Mitt utvalg er så random og varierer så mye at en hylle neppe hadde fungert i lengden :) Hovedsaken for meg er å ikke ha en drøss med små glass som velter rundt i skapet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en liten en med to hyller som jeg kjøpte på Åhlens. Det er riktignok et par år siden, men synes jeg har sett den senere også. De har/hadde tørkerullholder, serviettholder og kokebokstativ i samme stil også. Dete r plass til vanlige krydderglass på den, ca 4-5 på hver hylle men det er ikke plass til ekstra store glass (feks de med kvern på toppen).

Anonymous poster hash: ba093...e32

Skrevet

har kjøkken med lite skapplass og minimalt med benkeplass så de snurregreiene utgår pga det, er ute etter en sånn flat sak i minst to etasjer som jeg kan dytte inn til en vegg.

har ikke Åhlens tilgjengelig ellers hadde jeg sjekket der.

Skrevet

Jeg har innretningen fra Ikea til å legge i skuffer, veldig oversiktelig og hindrer at de blir fettete og ekle.

Men det innebærer jo selvfølgelig at man må ha deler av en skuff tilgjengelig til dem da :P

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg har tatt en tom isboks og puttet alle krydderglassene oppi og satt i kjøkkenskapet. Tar bare ut hele boksen når jeg skal ha krydder. De fleste krydderglassene man kjøper i dagligvaren er merket på lokket, så det er veldig enkelt å finne den man skal ha.

Gjest star123
Skrevet

Har du prøvd å se på pinterest?

Der er det jo mange smarte løsninger for alt, og mye er enkelt å lage selv.

Anonymous poster hash: 26fd2...56f
Skrevet

Jeg har alle krydderglassene mine i skuffer (ja, i flertall), for det første for å unngå at de blir fettete, men også fordi krydder også bør oppbevares mørkt. Hvis du har en skuff (eller flere) du kan avse ville jeg nok gått for det. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg satte en cdhylle som ligner på den på linken, på kjøkkenbenken, fordi de fleste krydderhyller var litt for små til vårt bruk. Den sto fint og stødig der,matrem til vi flyttet til et sted med bedre krydderlagringsfasiliteter.

http://www.dba.dk/cd-reol-lys-ahorn-cd-reol/id-1002871859/

den blir for bred dessverre

de blir for brede de og :(

Jeg har alle krydderglassene mine i skuffer (ja, i flertall), for det første for å unngå at de blir fettete, men også fordi krydder også bør oppbevares mørkt. Hvis du har en skuff (eller flere) du kan avse ville jeg nok gått for det. :)

har null skuff og skapplass, er derfor jeg leter etter en sånn hylle som var så vanlig før

Skrevet

spice rack var det det het ja, takk !

ikke lett når hodet er helt på andre tanker men det var en sånn en jeg lette etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...