AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #1 Skrevet 12. januar 2014 Jeg begynte nylig i ny jobb, og en dame på jobben har allerede kommet med et åar kommentarer til utseendet mitt... Jeg har ikke bedt om å få disse kommentarene, og føler meg tråkket på. Den første gangen spurte hun hvor gammel jeg var, og jeg sa 33 år. Hun fikk store øyne og sa hun trodde jeg var 18-20 år. Så spurte jeg hvor gammel hun var, men det ville hun ikke si, og sa hun var rundt 43-44 år... Jeg spurte jo bare fordi hun spurte meg! Andre gangen hun kommenterte utseendet mitt, så spiste jeg en salat. Hun pekte på kroppen min opp og ned på fingeren sin og sa at "Hun må holde formen sin" også lo hun. Jeg husker jeg følte meg så rar der jeg satt, og jeg husker at de andre som satt rundt bordet bare så alvorlige ut. Er jeg veldig overfølsom, eller tråkket hun på grensene mine? Anonymous poster hash: 2553f...c3f
MilleVanille Skrevet 12. januar 2014 #2 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville virkelig ikke ha brydd meg om det der.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #3 Skrevet 12. januar 2014 ville svart tilbake på samme måte. jeg tåler ikke drittslenging. Anonymous poster hash: a0266...5a2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Jeg ville virkelig ikke ha brydd meg om det der. Jeg føler meg utrolig barnslig og tykk pga henne... Anonymous poster hash: 2553f...c3f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 ville svart tilbake på samme måte. jeg tåler ikke drittslenging. Anonymous poster hash: a0266...5a2 Men jeg ønsker ikke synke ned på dette nivået. Det går imot mine verdier. Anonymous poster hash: 2553f...c3f 2
Gjest extra Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Jeg begynte nylig i ny jobb, og en dame på jobben har allerede kommet med et åar kommentarer til utseendet mitt... Jeg har ikke bedt om å få disse kommentarene, og føler meg tråkket på. Den første gangen spurte hun hvor gammel jeg var, og jeg sa 33 år. Hun fikk store øyne og sa hun trodde jeg var 18-20 år. Så spurte jeg hvor gammel hun var, men det ville hun ikke si, og sa hun var rundt 43-44 år... Jeg spurte jo bare fordi hun spurte meg! Andre gangen hun kommenterte utseendet mitt, så spiste jeg en salat. Hun pekte på kroppen min opp og ned på fingeren sin og sa at "Hun må holde formen sin" også lo hun. Jeg husker jeg følte meg så rar der jeg satt, og jeg husker at de andre som satt rundt bordet bare så alvorlige ut. Er jeg veldig overfølsom, eller tråkket hun på grensene mine? Anonymous poster hash: 2553f...c3f Så leit at du opplever det slik på jobben. Hun frykter deg tydeligvis på en eller annen måte og prøver å holde deg "nede". Jeg mener at spørsmålet du bør stille deg er: "Hvor vanlig er det å behandle nyansatte på en slik måte som hun gjør?" I min verden er det ikke vanlig da man ikke kjenner hverandre i starten, og er forsiktig med å spøke om ting. Man snakker da ofte overfladisk før man etter å ha jobbet sammen en stund kan spøke med hverandre. Men da har begge parter gjerne observert hverandre over tid. Jeg synes ikke at du overreagerer fordi slik oppførsel som hun utviser ikke er vanlig. Endret 12. januar 2014 av extra 8
Lady Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Vansklig å si.. Høres ut som hun enten er litt klossete eller frekk. Men den følelsen du får av det, er jo ingen god følelse. Jeg synes selv at sånt ikke er noe morsomt, når man blir usikker og ikke vet helt hvordan man skal reagere. Du kan jo forsøke å si fra til henne, om hun fortsetter:-)
MilleVanille Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Jeg føler meg utrolig barnslig og tykk pga henne... Anonymous poster hash: 2553f...c3f Det sier mer om henne enn om deg. Spør henne hvor hun vil med kommentarene sine. Det er bare usikre mennesker som har et behov for å trykke ned andre. Jeg synes bare synd på dem!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Om du ser ut som om du er 18-20 og du er 33 så er jo det positivt. Kommentaren om at du må holde formen antar jeg er fordi du faktisk er slank og hun mente at det var litt morsomt at du satt og spiste salat (som om du trengte å slanke deg liksom). Det høres ut som om du er det som kalles høysensitiv, anbefaler å lese om det, og at hun er i helt den andre enden av skalaen pluss at hun mangler en del antenner/eventuelt intelligens. Anonymous poster hash: 0f8d8...52a 1
Gjest chjon Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Trist at du føler deg tråkket på, men det er ikke noe jeg personlig ville tatt til meg. Får slike kommentarer i ny og ne, men bryr meg rett og slett ikke.
Ellevill Skrevet 12. januar 2014 #12 Skrevet 12. januar 2014 Det høres ut som om du overreagerer... 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #13 Skrevet 12. januar 2014 Neste gang hun spiser et kakestykke, så sier du; Nok nå. Viktig å holde på formen vettdu:-) Ja det er kjempefrekt, men jeg hadde ikke tålt drittslenging. Ei dame på jobben min driver på sånn til meg også. Jeg sitter å spiser på knekkebrød og banan. Hun: Slanker du deg eller? Du spiser så sinnsykt lite Jeg: Nope, er bare sånn jeg pleier å spise. Hun: Åja, javel ja..Men du da hadde hatt godt av litt fet ost. Jeg: *Rullet med øynene* Blei så sjokka at jeg klarte ikke si noe. Neste gang så hogger jeg til. Anonymous poster hash: e2953...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Syns du overreagerer. Hun har ikke kommet med stygge kommentarer, syns du burde ta det med et smil. Selv om hun kunne lære seg litt om menneskeoppførsel. Anonymous poster hash: 9d145...2e8 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #15 Skrevet 12. januar 2014 Nei, det er ikke normalt å si sånt til nyansatte. Jeg ville aldri sagt sånn til noen, ikke en gang mine nærmeste. Ja, det kan hende jeg er høysensitiv, det har jeg ofte tenkt på selv. Anonymous poster hash: 2553f...c3f
Rainbow Skrevet 12. januar 2014 #16 Skrevet 12. januar 2014 Du tolker det i verste mening, mens det hørtes ut som hun var misunnelig. Hun syns du så ung og slank ut, og virker misunnelig fordi du holder deg så godt. Det med salaten og den kommentaren kan ikke bety annet enn at hun mener du er veldig slank og føler seg mindreverdig, og da må hun tydeligvis rakke ned på andre. Konklusjon: Du ser bra ut, det gjør ikke hun, og hun takler ikke det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #17 Skrevet 12. januar 2014 Du tolker det i verste mening, mens det hørtes ut som hun var misunnelig. Hun syns du så ung og slank ut, og virker misunnelig fordi du holder deg så godt. Det med salaten og den kommentaren kan ikke bety annet enn at hun mener du er veldig slank og føler seg mindreverdig, og da må hun tydeligvis rakke ned på andre. Konklusjon: Du ser bra ut, det gjør ikke hun, og hun takler ikke det. Bør jeg ha dårlig samvittighet for det? At jeg ser ung og bra ut? Og bør jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg tar vare på meg selv? Anonymous poster hash: 2553f...c3f
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2014 #18 Skrevet 12. januar 2014 Jeg mener at spørsmålet du bør stille deg er: "Hvor vanlig er det å behandle nyansatte på en slik måte som hun gjør?" Jeg synes TS bør stille damen spørsmålet: ER det vanlig å behandle en nyansatt kollega som du gjør?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #19 Skrevet 12. januar 2014 Bør jeg ha dårlig samvittighet for det? At jeg ser ung og bra ut?Og bør jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg tar vare på meg selv? Anonymous poster hash: 2553f...c3f Virkelig? Say no moreAnonymous poster hash: 9d145...2e8
fuksia Skrevet 12. januar 2014 #20 Skrevet 12. januar 2014 Bør jeg ha dårlig samvittighet for det? At jeg ser ung og bra ut?Og bør jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg tar vare på meg selv? Anonymous poster hash: 2553f...c3f Nei. Du bør prøve å ikke ta deg nær av sånne mennesker, det finnes uheldigvis en del av de. Men det er ikke deg det er noe galt med, det er disse folkene som har så dårlig sosial intelligens at de ikke skjønner at sånne kommentarer er frekke og unødvendige. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå